RM 250

Saako kyseisen pyörän puna-kilpiseks. Jos saa niin mitä pitää muuttaa ja paljonko suunnilleen maksaa.

Kirjoittaja: Lauri SilvennoinenKiitoksia paljon vastauksista! :)

Kirjoittaja: pirhonen osmoMulla on kuntopyöränä RM 250 -99 valkokilpisenä. Rungonvaihtokatsastin sen viimme talvena virallisesti ilman ongelmia RMX 250-91 papereihin. Toimii hyvin tiellä, metsässä, suolla ja crossiradalla.

Kirjoittaja: Jouni PatjasNythän on asia niin, että pelkät valot eivät tee pyörästä punakilpistä...
Ensin sinun täytyy saada käsiisi pyörän maahantuonti paperit, jotka pitäisi löytyä maahantuojalta. Niiden kanssa sitten menet piiritullikamarille, josta saat todistuksen ajoneuvon käyttämisestä kilpailukäyttöön, jolloin sinulla on ns. punakilpipaperit kädessäsi. Näin ainakin pari vuotta sitten oli käytäntö...

Kirjoittaja: pirhonen osmoTuliko paljonkin kustannuksia moisesta katsastamisesta? Miten on tuon verotuksen laita, crossipyöräthän tuodaan verottomana ja jos ne katsastetaan tieliikenne käyttöön, niin eikö silloin mätkähdä mp-veroa? Vai eikö se koske tuollaista rungonvaihtoa? Ja sitten vielä viimeiseksi monta % saa vaihtaa kyseisessä tapauksessa? Sillä runkohan on jo aika monta prosenttia pyörästä ja tuskin Sinulla siinä -91 kone on kiinni...

Kirjoittaja: pirhonen osmoMinä sain kantapyöräprosentiksi 65%, joten pyörästäni voi jopa löytyä vaihdettujakin osia ilman vaikeuksia. Moottorin lohkoa ei saisi vaihtaa rikkoutuessa mutta sehän on vain numerolla tunnistettavissa. Katsastuskonttoreilla on erilaiset hinnat kantapyörälommausta varten. Muistaakseni minä maksoin 500-600mk koko katsastuksesta. Joutuihan siinnä vahan rakentelemaan.

Kirjoittaja: CelkkuKyllähän ton sun pyöräsi saa punakilpiseksi ja valopuola on noin 1000mk,valomaski 400mk,takavalo 150mk jännitteen säädin 100mk
ja jokunen metri sähköjohtoo,liitimiä ja joku katkaisia.
siinä noi pää asiat kai olikin