RIIN-TIN-TIN-tin

Kirjoittaja: ARTO VAPOLAHOMMASIN JUURI HONDA 250CR:N. SE KÄY KU WARRE RIN-TIN-TIN. TYHJÄKÄYNTI MYÄS VAELTELEE VÄHÄN, MUUTTUILEE. MISSÄKÖHÄN VIKA? MITEN KUASUTINTA SYÄDETÄÄN?

Kirjoittaja: ARTO VAPOLASäädin bensapintaa vähän korkeammalle, enpä tietysti oikein (kun ei ole mittään ohjekirjoi), väänsin "hakast" niin että kohon reuna oli saman suuntainen tiiviste reunan kans kun neulasuutin aukes (ennen ei ihan ollu). Tämän jälkeen kun ilmaruuvia aukaisi ihan hiukkasen vain (~1/8 osa kierrosta)niin kävi aika mukavasti. Olisikohan syy tyhjäkäynti piirissä/liian pieni tyhjäkäyntisuutin?

Kirjoittaja: Eero NikkanenPaa pohjaletkuks läpinäkyvä,avaa ruuvi,käännä letku pystyyn kaasari vaakasuorassa,laske bensaa sisään,merkkaa bensapinta näkyvästä letkusta vaikka kaasarin kylkeen,niin saat vertailukohdan mahdollisia uusia säätöjä varten.

Kirjoittaja: KALEVI JÄRVINEN JOO !!! tulen mieluusti mukaan 50 mk edestä tähän vetoon.Toivottavasti kaveri vain osaa
säätää sen bensapinnan oikein.Keihinin P 10 -kaasaria ei ole rakennettukaan siten että se kävisi tyhjäkäynti kierroksilla tasaisesti mutta sen saa jotenkin kyllä toimimaan ilman
rintintiniäkin kunhan vain ensin löytää oikeat säädöt (olettaen että kone on muuten ok.)

Kirjoittaja: Eero NikkanenKaverini tempoi aikoinaan sikakovaa(joskin hiljempaa kuin kirjoittaja)pyörällä,joka myös rintintinitti.Säätömestareita oli,jos jonkinlaisia,ja kaikki varmoja kannoistaan.Vika loppujenlopuksi löytyi vähän vahingossa,kun kaikkea oli jo koitettu.Toisessa lohkossa petilaakerin suuntaisesti stefan alla oli hiushalkeama,josta koneen ollessa kuuma,pääsi lisäilmaa seokseen.Tulppakin oli oikean värinen,kun vika vaivasi vain alakierroksilla/tyhjäkäynnillä.Raportoi,kun saat pelittämään.Viiskymppiä ilmavuodon puolesta.

Kirjoittaja: ARTO VAPOLAKiitos neuvoista, joku oli tosiaan laittanu siihen Warren moottorin. En muista että 20 vuotta sitten käytettiin Warren moottoreita.En ole ehtinyt vielä ollenkaan tutkimaan sitä mitä muuta se on syöny. Ärsyttävästi kuitenkin tulee pitkän aikaa RIIN-TIN-TIN-tin kun päästää kaasun pois.

Kirjoittaja: Eero NikkanenTasan 4 vaihtoehtoa,joista mainitsen n.3
1.joko vuoto imupuolella,tai 2.siinä todella on Warren moottori.(Lisäys sarjaan korkeatasoista keskustelua).

Kirjoittaja: poistunuthmm... tuo ongelma kuulostaa vähän siltä että kone käy ns. 2-tahtisesti...eli koneesi on hajonnut aivan täysin ja joudut ostaan uuden...

no joo tollaselta sen tyhjäkäynnin pitääkin kuulostaa, mut kyllä se ääni muuttuu enemmän/vähemmän ku pistää vähän vastusta eli pistää vaihteen päälle?

Kirjoittaja: KALEVI JÄRVINENKokeileppas nostaa bensapintaa vähäsen se käy nähtävästi hiukan laihalla tyhjäkäynti kierroksilla,jolloin tulee se varre-ilmiö kuuluviin. T:KALE