Pyörien hinnat
Tsekatkaas http://www.mcpoolen.com/ ja sieltä pieni vuosimallien -00 ja -01 pyörien hintavertailu(etenkin superbike maillien),miten on mahdollista että Ruåtsissa pyörien hinnat laskee ja Suomessa nousee?Maantieteellisesti ollaan samoilla mestoilla,mutta toki siellä myydään pyöriä paljon enemmän,kiitos verotuksen ja fiksumman vakuutus järjestelyn!
Tää koski nyt lähinnä kalliimpia katupyöriä,mutta motoristejä tässä kaikki ollaan...
No ei se mitään,kiva täällä on veroja maksella.Voihan sitä aina muuttaa pois.En mä tosin ruåtsissa haluis asuakkaan kun en osaa kieltä.
Se on varmaa,että jos ostan vielä ison katupyörän,niin se tulee sitten käyttynä Saksasta.
Kokeilen nyt sitten välillä crossia,eipähän tarvii maksaa tuhansien vakuutusmaksuja ja pelätä kortin menettämistä!!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: robi gripenbergNykyisessä EUssa on tavaran saatava liikkua vapaasti EUn sisällä. Hyvä näin, Mutta esim MP vero on aivan toista Suomessa ja useimmissa muissa EU maissa. EN 500 TAX FREE hinta on Suomessa 33000 mk eli verrannollinen Saksan hinnoitteluun. Suomen hintaan lisätään 6% Tullia + 50% MP veroa + 22%ALV => 64 013.40 FIM Veroineen päivineen. Suomen OVH on 62.600:- sis. kaikki verot. Minä haluaisin vaikka tänään, jos vain voisin, muuttaa veroa mutta kun nyt asia on vähän isompien poikien sormien alla. Sitten kun se ehkä joidenkin vuosien päästä muuttuu niin autojenkin hinnat laskevat Suomessa. Tämän jälkeen verottaja varmaan ottaa omansa silloinkin esim. käyttömaksuissa ja silloin KOKO MP kannasta. Motocrossien hinnoissa Suomessa on 8% tullia ja 22% alvia ja ei jälleenmyyjillä eikä maahantuojilla ole lähellekkään 35%in katteet kuten joku tässä haluaa väittää. Koko crossipyörien myynti pitäisi periaatteessa lopetta kun se ei ole kannattavaa liiketoimintaa mutta kun se kuitenkin on merkille tärkeää olla mukana. Monissa maissa nimenomaan tästä syystä jopa hinnoittelu onkin tehty erittäin agressiviseksi. Tämä keskustelu ei taida jäädä tähän joten jatketaan.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenKiitos rehellisestä infosta. Vielä jää kuitenkin Saksan KX 250 mallin hintaeroksi n. 8000,- mk Saksan hyväksi.
Puhumattakaan Yamahan uuden nelitahtisen 250
hinnasta, joka on Suomessa yli 50 000,-.
Hakekaa Yamaha Saksasta.
Kirjoittaja: Hyvä MatikkapääKun olin oppikoulussa mulla oli yks kaveri, joka sano että pii: 3,14 on hyvä luku aina matikan kokeissa. Sit siitä tuli yks iso maahantuoja konealalle. Kun tapasin sen sitte kymmenen vuoden jälkeen, niin se sano, että pii on vieläkin hyvä luku. Sillä kun kertoo kaiken mitä ostaa, niin voipi vaikka pärjätä.
Kirjoittaja: tino saariMika! Nythän puhuttiin pyörien hinnoista!
Varaosakauppa on taas ihan eri asia!
Kirjoittaja: Ossi SuuronenKäsittääkseni saksassa Tehdas tuo itse pyörät maahan, joten maahntuoja porras jää välistä. Koska kauppias saa ostettua saksassa pyörän suoraan tehtaan kaupparatsulta niin myös kauppias saa siellä paremman katteen ja silti pyörä on pirunpaljon halvempi. Suomi on niitä harvoja maita joissa on vielä pyörillä omat maahantuojat, tosin Suzukihan näyttää nyt tietä uuteen suuntaan ja alkaa ite myymään pyörät kauppiaille suomessakin ja eiköös se hinta laskenutkin aikalailla muihin japseihin verrattuna. Mutta alunperinhän olikin puhettä Ruotsin ja suomen hintaerosta ja siihen vaikuttaa Euroopan rahaliitto valuuttakursseineen. Ruotsalaiset olivat viisaita kun eität liittyneet euroon.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenTäytyy sanoa, että noilla katteilla, jos olet oikeassa, on prätkäkauppa hullun hommaa.
Onneksi esim. Saksasta ja Hollannista saa
järkevän hintaisia rosseja.
Kirjoittaja: Kyllä jossain on vikaa, kun Saksassa uusi
KX Kawasaki on 10,000 mk halvempi veroineen.
Kuka vetää täällä Suomessa rajusti välistä?
Maahantuojako?
Kirjoittaja: Ossi SuuronenUusi 2001 Kx 250 maksaa Saksassa 34 500,-
Suomen markkaa veroineen. Katso lisää infoa
www.kawasaki.de! Joten maaahantuoja vetää
täällä välistä rajusti.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenLöytyy liikaa välistävetäjiä. Maahantuoja
35%, myyjäliike 35% + tuontikulut päälle.
Markkinat on täällä niin pienet ja onhan
firmojen jollainlailla pärjättävä.
Saksassa maksaa Kawasaki 500 31 000,- veroineen kun se Suomessa maksaa 62 000,-
Kirjoittaja: Ossi SuuronenJos en ihan väärin muista niin Ruotsi ei kuulu euroopan rahaliittoon, joten niiden valutta ei ole sidottuna euroon. Euro on tosi huonossa kurssissa Jeniin ja Dollariin nähden.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenEn usko tuota. Kuinkas sitten antavat alennuksia, esim.
15 % männistä ja kulutusosista. Ei kai ne kauppiaat hulluja ole.
Kirjoittaja: Tino SeppäläMikalle!
Olin vielä viime vuonna erään maahantuojan palveluksessa, ja satun tietämään että maahantuoja ottaa n: 15% ja jälleenmyyjä saman verran.