Pyörän osto ulkomailta...
Kirjoittaja: Lauri LehtinenOnko joku uittanu pyörää saksasta, ruotsista tai jostain ? Hintataso kun tuntuu olevan vähän pienempi mitä suomessa käytetyillä pyörillä. Jos laskee matkakulut lomamatkaksi niin ei lisätä niitä pyörän kuluihin. Olis kiinnostuksen kohteena KTM:n nelaripyörä hintahaarukassa n.3500*eur* ja sillä ei suomesta saa yleensä mitään kohtalaistakaan mihin olisi jotain tehtykin. 450SX olis nyt tämän hetkinen kiinnostus, iältään joku 02-03...04?...mites noiden tekniikkapuoli ? En ole suuremmin perehtyny vielä eri merkkien tekniikkaeroihin, mutta kaverilta oon saanu hyvää palautetta ku sillä on 250SXF -06, 450EXC Factory -06 ja 250EXC -04, Ei taida olla ihan samoja tekniikaltaan, mutta yhtä toimintavarmoja kuitenkin ? Onko 02-03 ikäsessä 450:ssä jotain varsinaisia sudenkuoppia huollettavuuden suhteen, kuten venttiilisäätö, männänvaihto jne. tai osien hintojen suhteen tai jotain muuta mainittavaa ? Pyörä tulossa ihan harrasteajoon ja mitään isoa kovaa ei ole vielä tiedossa ku taukoa ajamiseen on nyt tullu joku vajaa kymmenen vuotta eli ei pitäs pyörän hajota rääkkäämiseen. 450 kuitenki paras vaihtoehto mun mielestä tuossa hintaluokassa, vaikka pyörässä ruutia riittää maailman tappiin.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Miika SavoEn tunne tunne noita tullijuttuja, joten laitoin kyllä hieman erehdyksessä tuon tekstin. Asia on tietenkin varmaan juuri noin eli tulli menee vain rekisteröitävistä pyöristä jos niistäkään. Miten sitten pyöräveron kohdalla niin sitä en osaa myöskään sanoa varmaksi. Kertokaa ne jotka tiedätte paremmin.
Kirjoittaja: Lauri LehtinenJuu kurssi on tosiaan tuo. Heittää kyllä tosiaan nopeasti monta sataa euroa kun itsekin tuumailin sen menevän siinä kympin nurkilla. Mulle vaan pyörän haku Ruotsista ei kustannuksilta päätä huimaa ja pääsen melkeen halvemmalla ku esim. bensat Turusta vaikka Jyväskylään ja takas. Isäpappa on varmaan puolet elämästään ollu töissä tullissa ja Silja Linellä ni on aina keksiny jotain kivaa tuon laivamatkan ja ehkä vähän tuon tullaamisenkin suhteen ;) Ainoa huono puoli on että ei oikeen toi tukholma taitu meikäläiseltä et mahtaako englannilla pärjätä...
Eipä siinä pääse tosiaan mitään liikaa rikastumaan, mutta jos hyvä sattuu kohdalle sopivaan hintaan niin meneehän se siinä sitten laivamatkan sivussa kivasti se hakureissu ;)
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEU-alueen sisäisessä kaupassa ei tulleja kanneta, ajoneuvon käyttö yksinomaan kilpailutarkoitukseen on vapautettu ajoneuvoverosta ja Ruotsin arvonlisävero on 25%, jonka yksityishenkilö joutuu aina maksamaan ostomaahan. Lisäksi käytetyn tavaran kohdalla sovelletaan yleensä marginaaliverotusta arvonlisäveron sijasta.
Kirjoittaja: TOM NORDMANKorjatkaa jos olen väärässä - yllä mainitaan "ja riskit tullimaksuista" käsittääkseni kilpailukäyttöön tarkoitetun peliin, jota ei rekisteröidä, kohdistu minkäänlaisia tulliriskejä kun pyörä ostetaan EU:n alueelta?
Kirjoittaja: Miika SavoNo kyllä nopeasti silmättynä näytti hinnat olevan just semmosia kuten sanoikin eli kahden-kolmen sadan euron eroja Suomen hintoihin (myös kalliimpaan suuntaan!). Oletko laskenut hinnat varmasti oikein (kurssi: 1 euroa= 9.3 kruunua)? Hintaan pitää muistaa lisätä matkakulut (bensat, laivaliput jne.) ja riskit tullimaksuista yms. joten en kyllä muuta kantaani edelleenkään. Minusta ulkomailta käytetyn hakemisessa on liian paljon vaivaa muutaman päivän työllä ansaittavan rahan voittamiseksi. Paljon helpompi hakea pyörä joltain Suomesta kuin lähteä etsimään ulkomailta. Ihan samanlailla joudut sielläkin ostamaan pyörää sika säkissä, koska et voi tietää sen kunnosta tuon taivaallista pelkän valokuvan perusteella. Ja muista myös kotimaan kaupankäynnin tukeminen. Eri asia on jos voitat kaupassa (kaikki ostamiseen liittyvät kulut ynnättynä pyörän hintaan) tosiaan jotain 1000 euron luokkaa, mutta kun hyvää kauppaa et taida saada sen hintaluokan pyöristä.
Uusien pyörien kohdalla puhutaan eri hintaluokasta, jolloin hintaerot kasvavat suhteessa isommiksi. Uusien pyörien hinnat ovat suhteessa niiden ostajamäärään kyseisessä maassa. Esim. Saksassa, Belgiassa tai Keski-Euroopan maissa on paljon ostajia, jolloin hintakin on paljon Suomen tasoa pienempi. Tämän kyllä varmaan tiesitkin.
Kirjoittaja: Lauri LehtinenNo jos vaikka tuolta Ruotsin puolelta kattoo noita hintoja ni on kyllä monesti halvempia mitä suomessa, lieneekö siellä sit uutena jo halvempia(pienempi alv tai jotain ?), mut se on ihan varma että halvemmalla niitä sieltä saa. Ja aina käytettyä ostaessa ei voi tietää pyörästä aivan kaikkea ja käytetty on aina käytetty. Ennemmin mä haen 3 tonnilla -03 pyörän ja hakkaan sen 1000*eur* moottoriremonttiin ja muuhun ku ostaisin yli 4000*eur*:lla pyörän ja ajelisin sillä hyvillä mielin ilman remontin tarvetta ku aina niissä on sanomista vaikka olis kuin harrastekäytössä ollu ja hyvin pidetty, tunteja kuitenki tullu aina paljon tuon ikäsillä pyörillä. Kyllä mä ainaki nukun yöni paremmin ku tiedän että kone on tietoisesti rempattu kunnolla, pääsee sillä todennäköisesti pidempään ajamaan ilman suurempia remontteja.
Esim. tuolta voi myös joku katsoa hintoja ja verrata halpoihin Suomen pyöriin ;)
www.blocket.se
Kirjoittaja: Anssi LehtinenKatopa huvikses vaikka http://www.nettimoto.com/ :ista niin kyllä löytyy tuossa hintaluokassa varmasti kunnollinen 450 4-t jos lyö käteistä tiskiin. Voi tulla vaikka heti hakemaan :)
Kirjoittaja: Miika SavoNyt ottaa päähän... Kirjoittelin ajan kuluksi pitkän tovin aiheeseen liittyen syvällisiä ajatuksia markkinataloudesta ja vaikka mistä. Kun oli aika laittaa tämä teksti (jolla oli nimittäin sitten oikeasti pituutta vaikka kirjaksi saakka) tulemaan tänne keskustelupalstalle, niin eikös viesti jäänyt matkalle bittiviidakkoon eikä tullut lainkaan perille. Näin on käynyt joskus ennenkin. Kirjoitus kesti varmaan tunnin verran, joten onkohan aikarajoitus tai vastaava syynä siihen että viesti ei tullut perille. Bittinikkarin apua kaivataan!
Lyhyt kommentti asiaa kysyvälle:
En näkisi tarvetta ostaa käytettyä pyörää ulkomailta koska Suomessa niiden hinnat ovat romahtaneet todella alas, eikä hintaero ulkomailta tuotuun peliin ole kuin muutaman sata euroa. Uusien pyörien kohdalla on eri asia...
Kirjoittaja: juha koskiKohta sinut torpedoidaan maan rakoon! Hyi hyi et kanna rahojasi
Suomen ylihintaisille kauppiaille vaan aiot harrastaa ulkomaan
"salakuljetusta" Odota vaan kohta palsta pullahtaa kommetteihin
ulkomaan kaupasta!!!
Hae ihmees moposi ulkomailta hinta taso on aivan eri tasolla
rajojen takana!