punakilpinen valkokilpiseksi?!?!!
9.10.2003 - 22:14
|
Kirjoittaja: Kristian EräMiten saa muutettua punakilpisen valkokilpiseksi? paljon tulisi maksamaan? pyörä tulisi olemaan joko husqvarna wr 125 tai ktm exc 125 millä nyt ei varmaan suurta merkitystä ole...kai. Tattis vaan etukäteen!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJos asut lahellakaan Tamperetta, rimpautappa Hameen autokatsatukseen / Esa tai Tapio Hongisto, muistelisin, etta 03-234 0400.
Saattavat pyytaa jotain paperia mita joku muu eri ole pyytanyt tmv. mutta kaikkiaan varmaan 15-20 autopuolen sahellystani siina puljussa ovat vakuuttanet minut yhdesta asiasta: Tanaan yhta ja huomenna samaa, eli miehet seisoo sanojensa takana ja palvelu pelaa. Olen asioinut k.o. firmassa jo 10v.
::::::::Sirkku
Kirjoittaja: JUHA-MATTI HEINONENSiitä eu-numerosta vielä, nimittäen paikallinen katsastuskonttiri oli täysin vakuttunut numeron tarpeellisuudesta ja aluksi kuuullosti että punakilpipaperi riittäisi toidistamaan aikaisemman pöyrän käytön ja siten ohittamaan numeron tarpeen.
No 250Wr husesea ei siis saanut kainuussa kilpiin ilman jotain typerää eu-numeroa vaikka muut paperit (vaatimustositus ja ym) kunnossa, mutta Sirkun komentti vastaavasta tyypistä kilvissä oli lupaava ja tarv
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, se pointti oli se, etta jsskn konttorilla voidaan olla esim. laiskempia kuin toisella ja jotain tietoa ei viitsita vaan ARK:n koneelta kaivaa ja pompotetaan siksi asiakasta kaikkien papereiden perassa. Sen tahden kannattaa soittaa ensin sille katsastusasemalle, jossa aikoo rekisteroinnin ja katsastuksen teettaa.
Itse olen tormannyt naihin ongelmiin usein autojen muutoskatsastuksien yhteydessa kun esim. dieseloinnin jalkeen vaadittavien dokumenttien lahteet ja taso vaihtelevat konttoreittain. Toinen katsoo dieselin ja bensan jarrut jarrukirjasta ja toteaa, etta samat on alkuperaisenakin, kelpaa, toisella ei jarrukirjaa ole, mutta kopio koivusen luettelosta kelpaa, mutta kolmannelle pitaakin olla maahantuojan paperi, jossa sanotaan, etta molemmissa on sama jarruteho.
Lisaksi kannattaa puhua mieluummin saman katsastusmiehen kanssa, joka katsastuksenkin suorittaa ja toimia ennen kuin puhutut asiat ehtivat unohtumaan, nainkin on kaynyt, tosin ei itselleni enaa sen jalkeen kun luotin kerran HERVANNAN katsastuskonttorilla yhden katsastusmiehen sanaan...alkaa kysyko nimea, 10 vuodessa lahes kaikki unohtuu.
Kirjoittaja: Kristian Erämitäköhän tää tulis maksamaan?
Kirjoittaja: JUHA-MATTI HEINONENNoiden aikaisemmin lueteltujen lisäksi tarvitaan eu:n tyyppikasastusnumero, mitä ei ole saatavilla 03:sta vanhempiin pyöriin jos ne ei ole ollut rekisterissä missään eu maassa. Ensi vuonna tähän tulenee muutoksia, mutta vain alle 4 vuotta vanhat
voidaan rekisteröidä ilman ko. numeroa
JMH
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, siis kyseessa voi olla yhdenmukaisuustodistus tai vaatimustenmukaisuustodistus.
Jalkimmainen niihin vanhempiin kaiketi, mutta, esim. jos haluaisin tuon Husabergin kilpiin, niin katsatusasemalle riittaisi jonkun samalla tyyppinumerolla olevan pyoran rekisteritunnus, jolla he saisivat riitavat tiedot rekisterointiin tyyppikatsastuksen osalta.
EU-tyypikatsastusnumero vai meikalainen tyyppikatsastus, en tieda mita eroa niilla sitten on, mutta itse kysyin katsastuskonttorilta niita vaadittavia papereita ja heidan mukaansa kaikki selviaa ensinna mainitusta paperista.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKatsoppas enduro-osiosta vanha threadi KTM jammun vai HVA?
Karkeesti ottaen nain
1) katkeamaton ketju luovareita maahantuojan edustajalta sinuun
2) yhdenmukaisuustodistus maahantuojalta
3) veropaatos tullista, viim. tiedon mukaan vero maaraytyy panakilpiparin pvm:sta
4) Veron maksu ja katsatus, vilkut ja peilit kiinni, alkup. vaimennin, kuristimet, jne.
Jos haluat lisatietoja pykalista, ota yhteytta sahkopostilla. Selvitin asian kun olin ryhtymassa itse samaan. Sitten tuli suhteessa riittavan edullinen valkokilpi eteen ja aie peruuntui. Kuitenkin tuttavan 400 EXC tuli rekisteroitya, joten kaytannon kokemus taustalla on.