pro circuitin vaikutus suuttimiin??

Kirjoittaja: niko pesoneneli kx125-04, kiinni pro circuit ja tulppaa menee kuin leipää (mikä mahtaa muuten olla oikea tulppa,ngk BR9E?). musta,märkä,öljyinen tulppa ja swingikin öljyn peitossa, sekoitus on se kawan opastama 3,2%. kuinkas tuo putki pitää huomioida suuttimia kokeillessa?

Kirjoittaja: tomi nieminenmeinas unohtua..

2,5 % soppa riittää hyvin. Vuosia ajoin kahdellakin mut nykyään siis toi 2,5.

Tomi

Kirjoittaja: tomi nieminenmoi.

ok, pistä kaasariin alkuperäiset säädöt. Viileillä keleillä tai pehmeällä hiekalla vaihda tyhjäkäynti- ja pääsuutin pykälää isompaan. Ysin tulppa on ok. KUN käynnistät kylmän pyörän: anna ryyppyä vain 10-20 sekkaa ei enempää. Kuulee kyllä äänestäkin kun alkaa käydä "paksulla". Kylmäkin kone käy ilman nyt ilman ryyppyä kun olet tarkkana kaasun kanssa. Parin minsan päästä reippaammin hanaa (EI täysillä!!) niin lähtee liiat kakut pois. 2-t crossia pitää laulattaa välillä ettei kerry liikaa soppaa koneeseen. Nää ei ole mitään mopoja joissa on tyhjäkäynti. Sama radalla jos ajaa hissun kissun.. välillä hanaa. normaali (reippaan) ajon jälkeen tulppa pitäis olla vaaleanruskea. Jos märkä/musta, saa liikaa kakkua tai liian kesyä ajoa. Jos Valkoinen, käy liian kuumana/laihalla: suuttimet liian pienet tai ilmavuoto jossain tai liian "kylmä" tulppa. Yleensäkin normaali crossiajossa ei 2-t:n kuulu "kuolata" vaimentimesta hullun lailla. Jos kaikki kohillaan niin käy suht "puhtaasti". Ja nämä vain mun mielipiteenä. Saa olla erimieltä, mut jos oot niin oot väärässä. ; )

Tomi

Kirjoittaja: ANTTI HYÖKKImoi,

Ei ainakaan rm:ssä tarvitse mitään erityisiä säätöjä.
Seosruuvilla hienosäätö kohdalleen kulloistakin säätä mukaillen. Lisäksi neulaa voi laskea ehkä pykälän verran. (siis säädöt pyörän perussäädöistä laskien
(yleensä merenpinnan taso/ 20celsiusta/ kosteus 65-75%. Tarkasta huolto- oppaasta)

Iridium tulppa ei ole myöskään huono hankinta "Prosarin" kanssa.
Älä vain laske seossuhdetta bensassa, pyörä käy melko kuumana. Joten varovainen säätö on paikallaan ja laadukkaat kaksitahtiöljyt. ( ei tietysti kalleintakaan ole pakko ostaa :-)

Ja pumppukaasutteluhan karstaa myös, eli jos tehoputkea laittaa, pitää ajaakin sen mukaan :-) Vitsi, vaan. . .

Kannattaa tsekata, ettei kaasuttimessa ole vikaa, esim neula kulunut. Pakoaukon säädin pitää myös toimia jouhevasti, se on sinulla jo varmasti melko tahmea jos noin paljon on karstannut/ käynyt rikkaalla.