Pituuksia

Uudessa Bike-lehdessä oli vertailtu mikä pyörää sopii kullekkin kuskille. No minusta kuskit olivat kuitenkin paljolti samanlaisia pituuden ja painonkin puolesta. Perusteet tulivat selviksi, mutta jäin kaipaamaan tietoa eri merkkien sopivuudesta pitkille kuljettajille. Tällä keskustelupalstallakin on vertailtu eri pyöriä, mutta ei tarkemmin ole puututtu tähän ongelmaan mikä on pitkillä kuskeilla. Itse olen 198 cm.

Kirjoittaja: Larry WardJoo itse olen 190cm kaikista japsi peleistä saa tehtyä sopivia täs muutama vaihtoehto
uudet T-kappaleet applied racing pro circuit tai vastaavat et ohjauskulmasta tulee jyrkempi ja tangon kiinitys pisteet siirretään eteen päin noi T-kappaleet antaa paljon eri säätö mahiksii. Penkki kannatta pitää stanuna mut vaihtaa siihen kova foam korkee penkki muuttaa pyörän painopisteen ja tekee pyörän hankalaksi mutkis! ja sit tärkein iskarit tulee olla tarpeeks kovat kuskin painon mukaan! ! ! jos peli vajoo liiaks ku istuu satulaan ni varmaan tuntuu matalalta ja pienelt! stanu jouset on liian löysät varsinkin yli 190cm kuskeil! myös leikkaamal jalkatappien holkit irti ja hitsaamal ne vastakkaisel puolel ni tilaa tulee paljon lisää! Mut sit spooreis pitää olla tarkkana et ei nilkat väänny! Toivottavasti näist vinkeist on jotain iloo pitkille kuskeille! Antoisia hetkiä harrastuksen paris! ! !

Kirjoittaja: Anssi LehtinenItse olen 191 cm, eikä tän kokoisille oikein krossipyöriä tehdä. Mulla on YZ250 -00, ja siinä on vielä stonga aika takana ja T-kappaleessa kiinteä paikka stongan kiinnittämiseen.

Ajattelin korottaa satulaa (etureidet väsyy jos on syheröä koko rata niin että pitää istua kun jalat on niin koukussa) ja vaihtaa ylemmän T-kappaleen sellaiseksi, jossa stonga on kiinni erillisissä palikoissa jotka voi sitten ostaa sellaiset, että stongan saa edemmäs ja ylemmäs.

Krossi- ja kisaenskapelit taitaa olla aika lailla "samasta muotista" noin suuremmalla skaalalla, kun ne on tehty sellasille 170cm kuskeille. Kotareissa on kuulemma kuitenkin suhteellisen paljon tilaa.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenSatulaan korotusta saa kuulemma Mopo&Pyörästä, ja ovatpa jotkut etsineet sopivaa vaahtomuovia ja askarrelleet itsekin.

T-kappaleita (tai jos se on valmiiksi sellainen, että kiinnityspalat ovat erilliset, niin niitä paloja) ei oikein vissiin Suomesta löydy. Hintaakin tollaselle T-kappaleelle tulee jenkeistä tilattuna helposti tonni.

Pika-apuna jotkut ovat hankkineet toiset sellaset klunssit mitä siihen stongan yläpuolelle tulee ja heittäneet ne stongan alle väärinpäin. Sit pidemmät pultit ja stonga on muutamia senttejä korkeammalla.

Tein näin edellisessä pyörässä (CR500R -99), mutta en ehtinyt tottua, kädet väsy. Vedin myös kerran lipat niin, että stonga pääsi vääntyilemään kun noi palat piti sitä huonommin kiinni (siis tanko ei vääntynyt, mutta siirtyi eri paikkaan).

Kirjoittaja: Marko SuokasMistähän näitä korotuspaloja löytää ja minkähän hintaisia ovat ?
Mulla on pyöränä 250 kx vm.92 ja Sumekolta ei löydy ainakaan ideoita.

Kirjoittaja: Seppo HelenOliskos eurooppalainen pyörä paremmin pitkälle kuskille sopiva, ainakin joskus jossain testeissä on todettu että esim. ktm sopii pitkälle paremmin kuin japsit?

Kirjoittaja: Mikko OnaliNo se T-kappaleen osto on ainakin melko pakko jos on yli 190cm. Ainakin näin luulisin ja vois olla hyvä ostaa kunnon satulan pehmike mikä ois melko kova ja tavallista korkeampi.

Kirjoittaja: Ville Sepponenite olen 167cm pitkä ja ei tarvihe pelätä että vehkeet on liian pieniä!!!