Pitäisi 125cc enduro ostaa, mutta mikä?..

Kirjoittaja: EETU HEINONyt olisi edessä lajivaihto pyöräilystä enduroon ja pitäisi näin ollen piikki ostaa, mutta mikä?

KTM:ää olen harkinnut, koska se on "vanha tutta ja luoettava jonka kaikki tietää", mutta siinä tuli taas vastaan varaosien hinnat, kuulema aika tyyriitä? (voisiko muuten joku teistä kerota misä hinnoissa mäntäsarja ja tiivisteet maksavat?)

GasGas:ä olen harkinnut koska lueskelin vanhoja lehtiä (master enduro -03) ja tässä tätä kehuttiin ihan kohtalaiseksi. (mites näiden varaosien hinnat sitten)

Husqvarnaa rupesin myös miettimään tedenteolla sen hinnan vuoksi, kuin myös sen luotettavuuden vuoksi (mitä nyt olen kuullut) (tästäkin olisi kiva tietää varaosien hintaja muihin verrattuna)

Mites muuten TM? Siitä en ole kuullut yhtään mitään vai tarvitseeko siitä kuulla jotain?

Myös olisi kiva tietää joitain muitakin varusteiden valmistajia kuin sinisalo ja sixsixone, eli voisiko joku kerto mitä kannattaa panssariin ja polvareihin pistää. (kypärä onkin jo selvillä)

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENHankippa allright ym,ym tarvikeputiikkien kataloogit. Sieltä saat kuvan mihin merkkeihin,malleihin,ikäisiin saa osia "helpoimmin" ja samalla voit vertailla eri merkkien hintatasoa.

Yleensä japseihin on saanut kaikenmoisia tarvike pulikkaa ja euroihin hieman huonommin, nyt tietty tää ktm noussut (suosta) suosion myötä..

Itse paalaan taikaisin jaappanin ihmeisiin tän hva kokeilun jälkeen..sitten joskus kun pelimerkkejä ompi riittävästi.

Kirjoittaja: HENRY JOHANSSONkannattaa ostaa ktm koska se on kestävä ei kilahda enduurossa niin helposti on tietysti raskas työntää se painaa kyll aka paljon mul on kans ktm 125 jos se jää jumiin ni kyll vitututtaa väli kesälläkin kun jääjumiin ku on 20 astettalämmintä tai kun sataa vettä nitaka pyörä pyörii niin vinhaan.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikPaar

Kirjoittaja: Henri korhonenen suosittele gas gassia,koska sitä on vaikea myydä eteenpäin

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOItselläni on ollut 3 KTM:ää ja nyt neljäs TM. GAS/HVA spekulointi menisi vain kuulopuheiden toistamiseen. -04/-05 GAS/HVA piikkejä olen kokeillut ja koneet on lähes yhtä hengettömiä alhaalta kuin -04 TM. -05 TM on tyystin erilainen, mutta silti KTM on alakierroksilla omaa luokkaansa.

Jotkut KTM-osat on tosiaan "kultaakin kalliimpia", samoin jotkut TM-osat. Esim. KTM:n 25e/kpl * 7 massalevyt + 15e/kpl *4 välilevyt!Keskimäärin kuitenkin TM on tullut halvemmaksi, vaikka ottaa mukaan sen käsittämättömän kalliin orkkis 150e takajarrulevyn, jonka joutuu ostamaan.
Iso plussa TM:n omistajana on, että kaikki varaosat löytyy aina suoraan hyllystä maahantuojalta, sekä kaikki mahdollinen tieto tekniikasta.
Kotarin kanssa pystyy kyllä säästämään, koska siihen saa osia tarvikkeenakin, vaikkei niitä ihan joka kohdassa kannatakaan käyttää. Ex-maahatuojalta saa samalla lailla kaiken mahdollisen tiedon kuin TM:ssä.

Teknisesti molemmat on hyvin samanlaisia, kuten useimmat enskapiikit. 6 vaihdetta, V-forcen läppärunko ja läpät, japsikaasari, nestekytkin, kunnon valokäämitys, kunnon iskarit ja vanteet jne. KTM:n PDS toimii vasta kun on veto päällä, toisaalta TM:ssä on linkut -> huoltoa.