Pakoaukonsäädin Sx-250

Kirjoittaja: Pekka VartiainenElikkäs, kun mietin tässä vain että voisi tarkastella noita pakoaukonsäätimen jousia vähän ja kyselisin, että onko suuria eroja eri jousilla. Siis toisin sanoen onko suuria eroja ajettavuudessa?
Eikös ollut näin, että mitä löysempi jousi sitä agressiivisempi kone on?
Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kirjoittaja: Pekka VartiainenTiedän kyllä jousista ja siis että punaiset on löysimmät ja näin, mutta ajattelin vaan ihan eri asioita. Eli ajattelin, että kun en ole vaihdellut niin, jos joku on kokeillut eri jousilla niin miten huomattavia muutoksia tapahtuu.
Itsellä on kiinni nimenomaan punainen.

Kirjoittaja: MIKAEL NYLUNDOlet oikeassa, minun muistini petti.

Selvitykset jousista ja vaikutuksista:

(

Kirjoittaja: Jarkko KainulainenNoi värikoodit menee siten että vihrein on jäykin ja antaa viivästyneimmän piikin. Keltainen on vakiojousi EXC malleissa ja kultainen keskitie. Punainen löysin ja antaa terävimmän piikin. Näin ainakin 04 250 EXC ja uudemmissa joissa on sama alakerta. Pyörän mukana tuli mulle keltainen ja punainen. Vihreä olisi pitänyt hankkia erikseen, en tosin huomannut sille tarvetta vaan ajoin suurimmaksi osaksi punaisella.

Kirjoittaja: Jarkko KainulainenOlikin näköjään SX mallista puhe. Sama alakerta siinäkin tosin, mutta ensiasennusjousta en tiedä. Jouset ja jäykkyydet muuten ovat samoja kuin EXC:n.

Kirjoittaja: MIKAEL NYLUNDJouset on värikoodattu.

Keltainen: Pehmeämpi teho
Vihreä: Normi (tulee pyörässä mukana)
Punainen: Agressiivinen

Nämä infot ovat omistajan oppaassa.

Itse en ole kokeillut eri jousia, pyörä on
ihan käteen sopiva normiasetuksillakin.

Ehkä tässä joku päivä kokeilen noita
eri jousia ja sytkäkäyrän vaihtoa.

Mutta jos ehdit ensiksi niin kerro ihmeessä
miltä tuntui.