Pakettiauto

Kirjoittaja: MAURI MASALINAntakaa vinkkejä mikä pakettiauto olisi hyvä pyörän kuljetukseen?
Tekeekö fiat ducatolla mitään? Kyseinen auto kiinnostaisi sen edullisuuden vuoksi. Auton pitää olla vähintään vm.-03

Kirjoittaja: KASPER KILPINENItse ostin tässä keväällä -03 ducato maxin noin 100 tkm ajetun. Ja todennut että kyllä sillä ajelee, se siinä on huonoa, kun on kyseessä kevytkuorma-auto niin on myös nopeudenrajoitin. Tähän autoon rakentelin väliseinän noin kaksi metriä perästä niin tolla mitalla kuljettelee ainakin 85- pyörää.Väliseinän toiselle puolelle saa siten vähän siistimpää tilaa, ja voi jopa rekisteröidä 3+3:lle.

Kirjoittaja: TOTTI RAITTILANoiden kevytkuorma-autojen lisäpenkkihomma valitettavasti vain muuttui joku aika sitten niin, että penkkien on oltava jonkun direktiivin tai pykälän mukaan hyväksytyt. Noita hyväksyntöjä ei ainakaan tuossa talvella ollut kun muutamalla autoja sisustavalla liikkeellä ja hinnat penkeille aika kovat. Eipä silti, hienojahan ne penkit on, mitä oon nähnyt.

Itse oon ainakin ihan tyytyväinen omaan -99 312D Sprinteriin, ehdin sen muutoskatsastaa 3+4:lle ennen pykälämuutosta, vain väliseinästä tartti todistuksen, se paperi ei ollu paha rasti. Ja kun se on -99 ei tartte rajotinta ja jaksaa vetää isoakin vaunua mukavasti reilumminkin kun rajoitinvauhti.

Kirjoittaja: PANU KAURANENItselläni on myös ducato tosin vanhempi (1997), mutta kori on yllättävän hyvässä kunnossa ja muutenkin toimii ihan hyvin. Heikkoja kohtia noissa on kai iskarien yläpäät sekä perinteiset alapallonivelet jne. Koneet käsittääkseni ihan kestäviä.

Kirjoittaja: KASPER KILPINENPenkit Ducatoon voi tehdä edelleen tiettyjen mittojen mukaan, mutta ne eivät saa olla niin sanotut valmiit istuimet, koska se direktiivi koskee juuri penkkien kiinnitystä ja turvavöitä. Eli penkit pitää olla semmoinen laatikko malli eikä saa olla turvavöitä, mikä on aika ihme. Olen tästä ollut puheissa katsastusmiehen kanssa ja esittänyt kuvan ja mitat, jotka on hyväksytty. Muuten AKE:n sivuilta löytyy selvitykset, tosin ne pitää kyllä lukea useasti ja vielä käyttää rautalankaa. Joten auton uskalsin rakentaa melko varmoilla tiedoilla ja viedä sen myös leimalle, joka muuten maksaa 95 e.

Kirjoittaja: ANTTI LINNAOstin renault masterin pitkä puol korkee (tavaratilassa mahtuu seisomaan hyvin). Masteri on pakettiauto, eli ei rajotinta. Otin väliseinän pois ja tein uuden sivuoven takaosan kohdalle puusta, vanerista ja kankaasta. väli tilassa on irrallinen laatikko jonka saa väliseinään siipimuttereilla kiinni. takatilaan jäi suorakulmaista tilaa yli kolme kuutiota mitä pakettiauto vaatii. asian tiimoilta kävin monta kertaa katsastus asemalla näyttämässä projektia ja kellään ei ole ollut mitään sanomista. virkavaltakaan ei ole kiinnittänyt lisä tilaan erikoista huomiota.

Auto on -05 ja 80tkm ajettu, auton ostohinta oli ilman alvia parikymppiä. väliseinän tekoon meni noin 500

Kirjoittaja: TERO OLLILAMoikka,

Laita ihmeessä kuvia projektista jos vaan viitsit!tero.ollila@dnaoy.fi

Kirjoittaja: ANTTI LINNAProjekti kuvia en löydä mistään, vaikka niitä jossain pitäisi olla, mutta nappaan alkuviikosta kuvia ja laitan vaikka nettiin niitä. palaan asiaan

Kirjoittaja: TUOMO JUNTUNENOnko Antin kulkuset jo kunnossa siis oletkopäässyt koittamaan toimiiko vielä Sakun jäljiltä. T.Tuomo

Kirjoittaja: JAN WIKSTRÖMHeh..

Kyl tais käydä rellun välitilassa heti kokeilemassa että toimiiko :-)

T: 30+racing team green

Kirjoittaja: SAMU LEHTINENMissähän päin olisi sellainen pulju, josta saisi tällaiselle omatekemälle väliseinälle todistuksen?

Jyrki