Pakarin oikoja

Kirjoittaja: n/aMeni Vantaalla viikoloppuna Kotarin pakoputki ruttuun. Onko kellään tietoa, kuka noita oikoo pääkaupunkiseudulla? Pelkkä rutun pullautus ei taida olla mikään ongelma, mutta putki on vääntynyt kippurasta n. 15 cm taaksepäin ja nauraa pytyn juuresta.

Kirjoittaja: KottariMistäs Kalen löytäis?

Kirjoittaja: nimim.muutama sata putk. oikaissuetsippä järvisen kale käsiisi niin homma tulee kunnolla thdyksi.

Kirjoittaja: ##Osta uusi putki.

Kirjoittaja: pirhonen osmoOnko mitään hyvää keinoa tiivistää pakaria, kun putki irvistää pytyn juuresta?

Kirjoittaja: kottarillekysyppäs kalesta vmk:sta

Kirjoittaja: Vanha mekatsuOn sitä joskus kehitelty jigejäkin, joilla saa käyrät kohdistumaan oiken - huono vaan kun vuosimalleissa tehtaat muuttaa ihan tahallaan aina vähäsen runkoja, jotta putket ja muut varaosat menis paremmin kaupaksi.

Kirjoittaja: ..siihen äänenvaimennin päähän käy hyvin myös
sellainen kuminen,kiristettävä veneenpohja tulppa,(hinta n.15,-) vaihtaa vaan sen kiristyslenkin pariin mutteriin ja jos varmanpäälle haluaa pelata niin laittaa siitä kiristysruuvista varmistusraudan siihen pakarin kiinnitys kohtaan.

Kirjoittaja: pirhonen osmoIhan oikeita ohjeita annoit n/a. Siitä tohosta ei kyllä välttämättä lähde tarpeeks tehoo etenkii, jos on vähän terävämpi lommo.
En oo ainakaan nähny missään valmiita tulppia myytävänä, mut ei niitä oo vaikee tehdä ihan kotikonstein. tarvitaan ainoastaan lattarautaa, vanha sisuskumi, pari pulttia ja reilusti urheilumieltä.

Kirjoittaja: Sattuiko menemään "Jokaiselle Jotakin"-endurossa. Jos meni niin mitäs tykkäsit reitistä?

Kirjoittaja: Kai LeinonenHyvä ohje! Hanki nelari!! Ei tarte oikoo!!!

Kirjoittaja: pirhonen osmoEt sä sitä sisärengasta siihen putken päälle laita vaan leikkaat venttiilin kohdalta pyöreen tarpeeks ison lätkän minkä liimaat pyöreeseen metalli laippaan niin et venttiili tulee toiselta puolelta ulos. Laippaan virität 2 kierretappii joissa on koukku päässä vähän putken halkaisijan ulkopuolelle. Klemmari koukkuihin ja kiristät koukut putkea vasten klemmarilla. Peräpilliin pitää sorvata kaksi sylinterin muotoista metallipalaa, 0.5 mm pienempiä kuin peräpillin halkaisija joissa on toisessa päässä 45 asteen muutaman millin viiste. Toiseen palaan tehdään keskelle reikä ja toiseen kierretappi keskelle. Viisteiden väliin laitetaan sopiva o-rengas ja sit ne vedetään kierre tapilla kasaan niin et o-rengas puristuu putkessa ja tulppa pysyy paikallaan. Kun paineistat putken katso et tulppa sojoittaa johonki turvalliseen suuntaan kun ne joskus tuppaa lähteen irti ku tukin suusta. Vähän vaikee selittää ku ei pysty piirtään. Myös suojalaseja kannattaa pitää jos sauma halkee ni tulee vähä kuumaa ja nokista pöllyy silmille, voi näkö lähtee muuten.

Kirjoittaja: pirhonen osmoVääntynyt alkukäyrä on aika paha homma oikaista. Ei onnistu pelkällä paine-ilmalla ja lämmittämisellä. Tod. näk. joudut hankkiin uuden putken.

Kirjoittaja: pirhonen osmoVoit viedä putken oikaistavaksi ainakin Örthenille tai Racing Bikeen.

Kirjoittaja: n/aReitti oli näin vähäisellä kilpailukokemuksella todetakseni ihan leppoisa. Yllätys oli pitkät suorat ja jopa asfalttipätkät. Ja tietysti crossirata painotteisuus. Ois pitänyt varmaan taktikoida enemmän paahtamalla nopeilla pätkillä ja ottamalla varman päälle metsässä. Muttei malttanut ja heti ensimmäisessä kivikossa tippu ketjut. Ja jossain se pakarikin kolahti. Liukkaat sillat ym. oli ihan kivaa hupaa. Sekin ilo meni, kun parin kierroksen jälkeen ilmestyi verkkoaidanpätkä rallille. Silti piti jonottaa vuoroa ylipääsyyn. Itse en pyörähtänyt rallilla kuin ensimmäisellä kierroksella. Liukkaus yllätti, millikin kaasua oli liikaa.

Kirjoittaja: pirhonen osmominulla on kanssa kx:ssä hirvee lommo putkessa ja monta vielä joten miten niitä voi koti konstein oikoa... ei ole valuuttaa tohon uuteen putkeen...

Kirjoittaja: pirhonen osmoNou hätä soita kääpän veksille. MP-POWERSHOP-
PIIN NUMEROON 09/8574036 KYSY Veksiä, veksi kertoo lisää. jos on paikalla.

Kirjoittaja: n/aPitänee tähän kai vastata vaikken paljoa asiasta tiedäkkään... Putki pitää tulpata molemmistapäistä ilmatiiviiksi ja toiseen päähän lisäksi venttiili. Tulppaukseen voi ymmärtääkseni käyttää esimerkiksi vanhaa mp:n sisäkumia. Venttiili tulee kaupan päälle. Sitten vain painetta sisään ja hitsipillillä lämmitetään lommoja. Lommojen pitäis pullahtaa ylös. Toholla lämmitys kuulemma riittää, mikäli lommot eivät ole sauman kohdilla. Edellytys tietysti on että putki ei vuoda ja sisälle saadaan riittävä paine. Pahimmissa tapauksissa pitää kuulemma aukaista saumat. En itse vain viitsisi kerrostalon pihassa ruveta leikkimään puhalluslampulla ja pumpulla ;) Joku asiaa enemmän tunteva voinee kommentoida tarkemmin.