Ostetaan elämä !

Kirjoittaja: poistunutNo tämänkertainen onkelma koskee sellaista asiaa että pyöräni(2-t) ilmeisesti röpöttää. Tai siis se "pulma" on se että en oo varmaa röpöttääkö se silleen ihan oikeesti. Kato kun se on valkokilpinen ja jos kadulla menee vähän yli pintakaasulla se menee silleen: mooooooo PRUP PRUP moooooo PRUP PRUP PRUP PRUP moooooooooooo siis ihan selvästi röpöttää. Mut ei se sitten enää röpötä ku rupee vähän enemmän kiskomaan kaasua siis kiihdytyksissä ym. eikä radallakaan oo tullu huomattua yhtäään tollasta PRUP-ääntä. Voishan sitä kadullakin ajaa vähän pienemmilläkin vaihteilla, mut sillon kaikki luulis et ajan jollain mopolla tai jotain!
Eli vastaan kysymykseen että tuo käyttäytyminen on ihan normaalia koska näitä pyöriä ei ole suunniteltu tasakaasulla, isolla vaihteella, pintakaasulla prutkuteltaviksi. Ja pyörä oli 250 kuutio senttimeetriä eli se kuitenki jaksaa prutkutella pintakaasullakin menemään, mut ei kai se kone ny siitä kärsi? vai mitä.

Kirjoittaja: pirhonen osmoMulla ainakin tuppi rapisee aina joskus kun on tutkinut maaperää tarkemmin. Kaasukahvan tupin alta kuuluu rapinaa kun kahvarunko on hajonnut ;)

Kirjoittaja: Eero NikkanenLunta tulee,ja paljon(joutuu enskamiehet työntöhommiin)heti alkuvuodesta. Sitä oon aina vähä miettiny,että miten se tuppi rapisee?.

Kirjoittaja: Tuomas Pietiläinensamanlaista kaverikin valittelee kun omalla 250cc valkokilvellä tiellä pärräilee..

kuulin tossa kerran että oli joku tyyppi ajanu enduro kisoissa kasikymppisellä piikkiluokassa! kyllä on varmaan ollu nautinto ajaa hiukan pidempää siirtymää...!!

Kirjoittaja: Kimmo HakalaSanos muuta Eero. Lunta vaan uupuu täällä etelässä. Auta armias jos lumen tulo on yhtä vaikeassa kuin viime talvena, sitte tulee tupen rapinat!

Kirjoittaja: Eero Nikkanen Meitsillä on nelkku jolla ei o vielä ajettu metriikään asfaltilla,ja tallissa odottelee lumia kelkka,joka on tehty,ja säädetty jo tehtaalla(Rovaniemi) ajettavaksi kaikilla kierrosalueilla,ja eri lämpötiloilla.Imupuolella läpät,ja RAVE"t pakosalla takaa SIKANÄTIN käynnin jokatilanteeseen. Crossit ja enskat on kuitenkin ajoltaan ajateltu vähän joko-tai käyttöön(kaasun 2.asentoa),mutta varmasti säädöt löytyy,jos vaan jaksaa perehtyä,ja tosiaan siitä neulanlaskusta kannattaa aloittaa.Ongelmallisia voi olla nää vanhat mäntäohjatut,varsinkin jos pata on jo vähän kuluneempi. Yksi vaihtoehto vielä on se,että temmot läpi kylän luukku levällään,niin saadaan siten lisää ystäviä vihreän aatteen parista,sikäli kun näkevät sen sinisen savun läpi,että mikä heihin lähes iski.(Ja ainahan syyn voi siirtää BIN-AIR"in pojille).

Kirjoittaja: TOTTI RAITTILAOman kokemukseni perusteella vastaisin että kyllä, vastasit itse kysymykseesi 100%sesti oikein. Se, joka on joskus ajanut esim. 250-2T pelillä tiellä tietää, että turhauttavampaa on vain yrittää vetää styroksin palaa vessanpöntöstä. No, oma kokemukseni on CR 250:stä, ehkä nuo ihan oikeet enskapelit toimii tasakaasulla paremmin. Tai sitten ei. Heinolan kisassa ajoin elämäni ekaa kertaa asfalttisiirtymää nelarilla, ja johan oli hienoo!

Kirjoittaja: REIJO KARPPINENKyllä 2-tahdinkin saa toimii pröpöttämättä tiellä, sitäpaitsi toimiihan korkeaviritteiset moottorikelkatkin hienosti välikaasulla. Ilmeisesti sulla on seos rikkaalla välikaasulla. Neulaa alemmas tai eri kartioinen neula. Varo ettei seos tule liian laihaksi täyskaasulla, pääsuutin. Oma RM 250 -99 valkokilpinen lakkasi pröpöttämästä eri kartiosella neulalla ja tyhjäkäynti seoksen laihentamisella, samalla alavääntö parani huomattavasti. Mielestäni turhan moni offroudaaja ajaa liian rikkailla välikaasuseoksilla, paljon turhaa savua ympäristöön.