Ongelmia yamahan kanssa
Kirjoittaja: ARTO AHLSTENterve!
Täytyypä turvautua taas nettiin kun ei vikaa keksi ite ei sitten millään.
pyörä on yamaha yz 125 vm. 1999.
pyörästä oli hävinnyt vaihteistoöljyjä, eikä ulkoisia vuotoja näkynyt ja putkesta pukkas reilusti öljyä. --> kampuran stefat vaihtoon.
Nyt on samantapaista käytöstä ja savuttaa, kierroksia antaessa samu tummenee ja sitä tulee enemmän ja se on hieman tavallista enemmän bensan hajusta. Sitten sammuu ja tulppa ihan märkä ja kuivauksen jälkeen käy taas ja tyhjäkäynnillä kävis vaikka kuin kauan.
suoritettuja toimenpiteitä:
-kaasari purettu + putsattu ja kaikki sisuskalut on ;)
-kampuran stefat vaihdettu
-tankissa oleva bensansuodatin puhdistettu
-uudet bensat
-kaasarin säädöt tarkistettu
-monella tulpalla kokeiltu
-ilmanputsari on puhdas
männällä körötelty 16h, läpät kunnossa.
kiinni on tarvike virtavehkeet valoilla, mutta antaa hyvää kipinää, joten en usko niissä oelvan vikaa. Onneks on vielä alkuperäset käämit niin voi niilläkin kokeilla.
pyörää on käytetty tyhjäkäyntiä monta kaasarillista(ei voi antaa kaasua), siinä toivossa, että kampikammioon vuotaneet vaihteistoöljyt olis tullu pois. Voisko siellä vielä olla öljyä? eipä taida olla muuta vaihtoehtoo ku ottaa pytty irki ja imee ruutalla kampikammio tyhjäks. pa- säädintä en vielä ole katsonu, koska ne on tossa niin tyhmässä paikassa, että joudun ottamaan koneen irti rungosta.
tällä hetkellä pyörä ei lähde ollenkaan käyntiin (kipinä tulee ja bensaakin tuntuu saavan) --> luovutin tältä päivältä.
ehkä ei nyt kaikkee tullut mieleen, mutta lisäilen sitten.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: ARTO AHLSTENmeinasin unohtaa kertoa mikä vika oli, jos jollakin sattuu sama homma ja etsii täältä vaihtoehtoja. Syy oli siis kannen sisempi o-rengas (en tiennytkään, että kannessa oli o-rengas tiivistys).
Kirjoittaja: ARTO AHLSTENniin ja kiitos vastanneille.
Kirjoittaja: ARTO MARJANENmoi,oletko käyttänyt konetta halki,vuotaako lohkojen välistä öljyä{vaihteisto] suoraan kampikammioon
Kirjoittaja: ARTO AHLSTENmutta kun se öljy oli aika paksua tatinaa ja se täytti puolet siitä tilasta mitä siellä on. Toi ei kyllä voi olla normaalia.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenPakoaukonsäädin on käytännössä aina sen mönjän peitossa. Tosin esim. omassa Kawassa Motorexin 2t-öljyllä(sitähän mopo sinne säätimen vipuihin pukkaa) öljy on vielä ihan juoksevaa.
Kirjoittaja: ARTO AHLSTENtänään katoin pakoauokonsäätimet ja ne oli täynnä mustaa möhnää. Ilmeisestis itä vanhaa vaihteistoöljyä, joka ennen kampuran stefojen vaihtoo oli vuotanu. Siellä oli myös yksi niistä ruuveista, jotka pitää niitä luisteja paikallaan irronnut ja oli sellaisessa paikassa ettei säätimet voineet aueta kuin puoleen väliin. virtavehkeet mittasin ja vastukset olivat ok. Pyörä on vielä päreinä, joten täytyy huomena katsoa kupliiko se jäähdytinneste. Ennen kuin purin pyörän oli kaikki nesteet tallella. niin ja kaiken lisäksi pa-säätimen luistit oli kasattu väärin päin. Toivotaa, että syy huonoon toimintaan on toi pakoaukonsäädin.
Kirjoittaja: PEKKA KOIRIKIVI moro, ootko kattonu jäähdytysnestepuolen? Ettei vaan vuotais kannentiiviste nesteitä sisällepäin? Jammussahan tais olla o-rengastiivistys kannessa, muistaakseni.
Pojalla oli mopossa samanlaista oiretta ja selvis kannentiivisteviaksi.
Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENAvaa jäähdyttäjän korkki ja potkaise kone käyntiin, kupliiko? tuleeko painetta? jos tulee niin kannentiiviste sökö.. mut jos ei niin Ota pytty auki ja tsekkaa se kampikammio, onko mitään ylimääräistä nestettä? jos löytyy vaihteisto öljyä niin sitten lohkojen välinen tiiviste kusee tai on halki. Tsekkaa kurkun,ym,ympäristö ettei ole ilmavuotoja!
2t ei ikinä pysty polttamaan 100% seosöljystään joten pakoputki ruikkii aina öljyä!
Kirjoittaja: JANI PAANANENtere.
ootko koittanu ottaa kaasarin irti, ja pieni määrä polttoainetta suoraan kampikammioon,lähteekö käymään? ja ottaako kunnolla kierroksia? jos pelaa, niin luulis että vika kaasarin puolella jos sytkäpuoli vaan on kunnossa....