Kirjoittaja: ALEKSI SUOLAHTINäppäilin nyt niitä pakoaukonsäätimen pultteja ja huomasin että niistä oli ne topparit kulunut/väännetty ihan pyöreiksi jotenka ne pyörivät siinä täysin vapaasti aika tarkkan yhden kierroksen. Niissä on varmaankin jotkut vakiosäädöt vai ovatko ne täysin avoimena normaalistikin?
Katsoin myös että hakaset olivat kohdallaan ja varmistin asian ottamalla pytynkin irti ja laittamalla sen uudestaan takaisin. Käynnistin pyörän ja sitä vaivasi edelleen sama ilmiö jonka huomasin ensi kerran männänvaihdon jälkeen. Eli kun tyhjäkäynniltä tempaisee nopeasti hanat auki alkaa booaus ja lopulta sammuu. jos avaa kaasun vähänkin rauhallisesti kiertää ihan normaalisti. Enkä huomannut tuota booausta radalla ajaessani mutta kenties voisi liittyä samaan asiaan?
Pesin myös pyörän ensikertaa tankki irti ja suihkuttelin painepesurilla kaasarit ja puolat puhtaaksi. Voisiko se vika kenties olla sielläpäässä?
Pitänee lähteä huomenna koittamaan sitä taas radalle josko olisi tapahtunut muutosta.
Kirjoittaja: JOONAS KOKKOtaisit vääntää ne pakoaukon säätimen pultit liian kireelle. niitä ei tarvi kummemmin kiristää koska niissähän on ne varmistimet. koita löysätä niitä.
jos se ei auta niin ota pakoputki pois ja kato siitä pienestä luukusta onko ne säätimen hakaset osuneet kohdalleen.
Kirjoittaja: ALEKSI SUOLAHTINoniin eli siis pyörä on 125 sx 04. Vaihdoin uuden männän ja tänään ajaessa ilmeni sellainen vika että kun olin ajanut noin 10-15 min niin kone ei enään ottanut kunnolla yläkierroksia vaan röpelsi. Alkuun toimi aivan normaalisti. Keli oli varmasti koneelle aika raskas ja se kävi aika kuumana. Aloin miettimään vian syitä ja tuli mieleeni että taisin koskea niihin kahteen pakoaukonsäätimen kummallakin puolella oleviin kuusiokanta pultinpäihin joita pystyy sormillakin kääntämään. Ilmeisesti vaikuttavat pakoaukonsäätimen toimintaan mutta miten? Ohjekirjassa ei puhuta niistä mitään.
Kirjoittaja: Jussi MikkonenMoro!
Mulla alkoi tulppa oireilemaan juuri tuolla tavalla...
Kirjoittaja: ALEKSI SUOLAHTINäppäilin nyt niitä pakoaukonsäätimen pultteja ja huomasin että niistä oli ne topparit kulunut/väännetty ihan pyöreiksi jotenka ne pyörivät siinä täysin vapaasti aika tarkkan yhden kierroksen. Niissä on varmaankin jotkut vakiosäädöt vai ovatko ne täysin avoimena normaalistikin?
Katsoin myös että hakaset olivat kohdallaan ja varmistin asian ottamalla pytynkin irti ja laittamalla sen uudestaan takaisin. Käynnistin pyörän ja sitä vaivasi edelleen sama ilmiö jonka huomasin ensi kerran männänvaihdon jälkeen. Eli kun tyhjäkäynniltä tempaisee nopeasti hanat auki alkaa booaus ja lopulta sammuu. jos avaa kaasun vähänkin rauhallisesti kiertää ihan normaalisti. Enkä huomannut tuota booausta radalla ajaessani mutta kenties voisi liittyä samaan asiaan?
Pesin myös pyörän ensikertaa tankki irti ja suihkuttelin painepesurilla kaasarit ja puolat puhtaaksi. Voisiko se vika kenties olla sielläpäässä?
Pitänee lähteä huomenna koittamaan sitä taas radalle josko olisi tapahtunut muutosta.
Kirjoittaja: JOONAS KOKKOtaisit vääntää ne pakoaukon säätimen pultit liian kireelle. niitä ei tarvi kummemmin kiristää koska niissähän on ne varmistimet. koita löysätä niitä.
jos se ei auta niin ota pakoputki pois ja kato siitä pienestä luukusta onko ne säätimen hakaset osuneet kohdalleen.
Kirjoittaja: ALEKSI SUOLAHTINoniin eli siis pyörä on 125 sx 04. Vaihdoin uuden männän ja tänään ajaessa ilmeni sellainen vika että kun olin ajanut noin 10-15 min niin kone ei enään ottanut kunnolla yläkierroksia vaan röpelsi. Alkuun toimi aivan normaalisti. Keli oli varmasti koneelle aika raskas ja se kävi aika kuumana. Aloin miettimään vian syitä ja tuli mieleeni että taisin koskea niihin kahteen pakoaukonsäätimen kummallakin puolella oleviin kuusiokanta pultinpäihin joita pystyy sormillakin kääntämään. Ilmeisesti vaikuttavat pakoaukonsäätimen toimintaan mutta miten? Ohjekirjassa ei puhuta niistä mitään.