numerotausta

Kirjoittaja: JUHA LEHTONENLöytyykö jostain päin intternettiä leikkauskaavaa numerokilven taustatarroihin. Yamaha yz125 02-06. Itse en ole löytänyt.

Kirjoittaja: Marko LaineRiippuu mitä niiden tarvii kestää. Kyllähän ne normaalia käyttöä kestää, mutta ei jatkuvaa kylkimyyryä. Muovin paksuus määrää yleensä kulutuskestävyyden ja liiman kovuus pysyvyyden. Normaali kontaktimuovissa ei liima ole kaikkein kovinta ja paksuus on keskivahvaa. Toisaalta hintakin on sellaista että niitä voi tehdä uusia vaikka joka viikko, kalliimmaksi ne sivumuovit tulee jos kaatumatauti on pysyvää.

Mikä tekee Mainos Pedron tarrasta niin hyvää? Kuinka paksua se mahtaa olla? Mikä se sellainen mainostoimisto on, joka ei vielä tänäkään päivänä ilmoita itsestään netissä?

Kirjoittaja: TOM NORDMANKestääkö Kirjakauppa / Bauhaus kontaktimuovit hyvin vs. mp-liikeistä saatavat muovit?

Kirjoittaja: TOTTI RAITTILATähän mennessä ainoa oikeesti kestävä muovi, minkä olen nähnyt on Mainos Pedron.

Kirjoittaja: Marko LaineNiin, ja on tuolla Bauhausissakin Pirkkalassa iso valikoima kontaktimuovia. Siis sitä tavallista mitä ennen sai joka liikkeestä.
Mulla toki on oikeaakin tarrateippiä, josta voin tarraleikkurilla pientä korvausta vastaan tehdä numerot tai muitakin tekstejä.

Kirjoittaja: JUSSI SAJOJarkko:

Sirkku tuon jo mainitsikin... Harraste Oy, Tuomiokirkonkatu 21, Tre. Sieltä löytyy. Kävin joskus myös kirjakaupassa kyselemässä ja neuvoivat tuonne. Sieltä löytyy vaikka mitä.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONumerokilpipohjiksi tarkoitettua paksua värillistä tarraa löytyy ainkin 3 arkin pakkauksisssa Puromotorista. Numeroiden tekoon taas tavallinen musta kontaktimuovi kirjakaupasta metritavarana. Harrasteessa ainakin oli, ja täällä tuppukylän kirjakaupassa 5e/m. Itse käytän noista paksuja pohjia, kestävät hyvin, numerot maalaan maalitussilla, tulee könyttyä sen verran ettei tahdo liimatut pysyä menossa mukana. Maalitussi maksaa n. 10e ja tulee hkä saman hintaiseksi kuin tarra, vaivaa siinä piirtelyssä on toki enempi kuin leikkaamisessa.

Kirjoittaja: Jarkko KainulainenMustaa kontaktimuovia ei ollut ainakaan niissä kolmessa kaupassa jossa kävin. Yleensä sitä kontaktimuovia käytetään kirjojen päällystykseen, jolloin läpinäkyvyys on must. Etsin nimenomaan ohuita tarra-arkkeja, pohjat on jo pyörässä ja numeroita ei viitti paksusta alkaa tekemään.

Kirjoittaja: TOTTI RAITTILAMarko, kyllä niissä uusissa kotareissakin saa kunnon sivunumerot laitettua. Katoppa vaikka kuvaa Barraganin pyörästä.

Kirjoittaja: Marko LainePikasella haulla en löytänyt yhtään kuvaa missä olisi sivunumerot näkyneet kunnolla. Jos kuitenkin katsotaan vaikka kuvaa http://www.ktm.at/fileadmin/swf/productspecials/uploads/450_SX_F_07_640_90.jpg niin eihän tuohon ilman alkuperäistarrojen poistamista mitään numeroita kylkiin saa. Tokihan siihen päälle voi numeropohjan ja numerot laittaa, mutta miksi sitten tuo alkuperäinen 450SXF tarra siinä pitää olla? Olishan se teksti mahtunut ilmanohjaimiinkin.

Kirjoittaja: Jarkko KainulainenOsaisko joku sanoa, mistä voisi Tampereen seudulla kysellä noita numeroiden tekoon sopivia tarra-arkkeja. Askarteluliikkeet ja kirjakaupat on kierretty tuloksetta. Mainostoimistoista löytyy varmaan, mutta niitä on ympäristössä kymmeniä ja ei jaksais alkaa kaikkia soittelemaan läpi. Vinkit tervetulleita.

Kirjoittaja: Marko LaineSilikonia parempi vaihtoehto on laimea saippuavesi, jota käyttävät kaikki ammattiteipparitkin vaikeissa kohteissa. Se kun kuivuu alta pois, toisin kuin silikoni.
Se on kyllä käsittämätöntä että pyörien valmistajat tekevät noista numerokilvistä mahdollisimman pyöreitä ja monimuotoisia. Tosin olikos se KTM kun ratkaisi tämänkin ongelman jättämällä numerokilvet sivuilta jo poiskin. Kiva jatkossa arvailla kuka menee missäkin.

Kirjoittaja: Pekka RekolaReilusti vaan liimaat kontaktimuovin yli koko numeropohjan, tietenkään ei tässä vaiheessa vielä kannata "jyrätä" 100% sitä kiinni. Nyt kuumailmapuhallin käteen ja lämmität mahdolliset poimut ja tarvittavat venytykset, sekä painat tarran lopullisesti kiinni. Sitten mattoveitsi käteen ja rajaat 5-10mm reunoista pois käyttäen sopivaa shapluunaa vasten numeropohjan reunaa. Näin muodostuu tyylikkäät kehykset numeropohjalle ja vielä seuraten täydellisesti mopon muoveja.
Hyvin kun lämmittelee ja painelee ei edes jää kuplia väliin. ...tai sitten käytetään neulaa runsaammin :-(

ps. itse suihkaisen maltillisesti silikonia väliin. helpottaa asennuksessa eikä vaikuta sanottavammin kiinnipysymiseen. suosittelen myös itse numeroiden alle.

Kirjoittaja: JUHA LEHTONENLeivinpaperissa on se hankaluus, että sitä on vaikea sovitella kuperan muovin päälle. Sillä konstilla olen ennen tehnyt. Leivinpaperia parempaa on se muovi, jonka sisällä tarra-arkit ovat ostaessa. Ajattelin vain, että jos jostain löytyisi ne leikkailukaavat, saisin vimpanpäälle hyvät.

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIMaalarinteippiä vaan reunoihin "sapluunaksi" ja miranolia pintaan. Väriä voi vaihtaa luokkanousun mukaisesti ja tulee samalla iskunkestävät kilvet :-)

Kirjoittaja: Jukka OittinenMarkolla on oikea kotiaskartelijan konsti..Mainos Pedro tekee Raahessa valmiita numerokilven pohjia valitulla värillä nykypyöriin.Pohjiin saa integroituna numeron haluamallaan värillä.

Kirjoittaja: Marko LaineLeivinpaperia ja kynä käteen, niin minuutissa on kaava tehty suoraan numerokilvestä.