Nopeus/tuntimittari
Kirjoittaja: Hannu HelinAsensin crossiin langattoman mittarin(polkupyöräkäyttöön tarkoitettu,mutta soveltuu aivan mainiosti crossiin..(ainakin langallinen)Oli itellä aikoinaan mopossa ja toimi aivan loistavasti.
Tämä ks. langaton mittari toimii niin pitkään hyvin ennen kuin käynnistää moottorin ..heh
Pyörän virtavehkeet aiheuttavat jotakin häiriötä langattomanmittarin vastaanottimelle tai lähettimelle en ole vielä testannut kummasta häirö tulee/ottaa, koska mittarin nopeusnäyttö on maksimissaan moottori käydessä ja trippi paukuttaa kilometrejä niin perkuleesti vaikka pyörä on paikallaan. Tämä tapahtuu vaikka vastaanotinta eli mittaria kuljettaa pyörä käynnissä 1-1.5m:n päässä pyörästä.
Eli mikä neuvoksi??
Pyörän/mittarin sähköosien/osan häirösuojaus??
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Kimmo Soikkelivoin suositella SIGMA:n mittaria joka on johdolla, itselläni on mittarit polkypyörässä, "pannu-kopterissa" ja groos pyörässäkin.
hyvin on kestänyt ja johtojakin on jatkettu takapyörälle asti ( hd ).
magneettina olen käyttänyt hisseissä olevaa taipuisaa magneeti-nauhaa ( 3-4 cm ) pitkittäin pikaliimalla vanteeseen kiinni, eli anturi toimii pituus suunnallakin.
ja onhan noissa mittareissa vaikka mitä mittaus/aika jutskia tavalliselle maan asukkaalle.
ja hinta kohdallaan.
Kirjoittaja: Hannu Helin
Nyt on työkiireitä enkä ole kerennyt nyt mittariin paneutua.
Ostin mittarin Lild:stä 11,90e... kyllä luitte aivan oikein. Mittarin valmistaja on Monza, miustaakseni.Mittarissa on 20 eri toimintoa esim. jakarin kuvan saa muistuttamaan huollosta esim.20km:n välein...no ei ehkä välttämättömin niin ja sitten on vielä kalorilaskuri johon laitetaan ikä ja paino ja idioottina kun laitat takapyörään niin johan rupee kilot tippumaan silmissä...
Mittarin ohje antaa lähetys etäisyydeksi MAX. 60cm, mutta anturi on oik. etupumpun alapäässä ja liimattu magneetinpala keskiön reunassa niin tällöin jos mittari on esim. etujarrun letkun yläpään kohdalla singnaali riittää mainiosti huolimatta MAX. 60cm:stä, mutta on tarkka mittarin asennosta/sijainnista. Ja matkaa mielestäni karkeasti arvioiden on aikapaljon enemmän kuin 60cm.
Labrataan kun keritään..
Kirjoittaja: Jouni TurunenMulla on mopossa VDO c3 mittari. Siinä on kätevästi nollaantumaton kokonaisaika, jonka perusteella on helppo katsella huoltoaikoja. Langattomien lähettimien huonona puolena on liian lyhyt lähetysmatka tyyliin 60-70 cm. Talvikäyttöä ajatellen langattoman lähettimen paristo on kuulemma hengetön.
Kirjoittaja: Saku KarvonenLangattomia mittareita
http://usaled.com/tab0/store/category/62yv/Hour_Meters_4-6-12-24-40_Vol…
Kirjoittaja: LASSE SUHONENalko ihan kiinnostaa tämä aihe, joskus olen miettinyt kestäiskö jonkinlainen fillareiden "ajotietokone" crossipyörässä vaan tätä asiaa en tullut ajatelleeksi lainkaan.
kerrotko millanen laite on kyseessä, tiedätkö olisko verkossa sen toiminnasta jotain infoa?
Kirjoittaja: JANI PAANANENMietiskelin tuossa taannoin ihan samaa...mutta ei taida ajaa asiaansa crossipyörässä,kun takarengas lyö tyhjää aikas reilusti per kierros ja eturengaskin kohtalaisen paljon irti maasta per kierros,luulis kuitenkin että nuo fillari mittarit ottaa nopeuden ym tiedot jompaan kumpaan renkaaseen kiinnitetystä anturista,vai olenko väärässä.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKyllähän KTM ja TM on käyttäneet pitkään ihan Sigman perus-fillarimittaria. KTM:n anturi taitaa olla asennettu etujarrusatulaan aina, Gas Gas
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSelkeesti kyseessä on sähkömagneettinen yhteensopivuusongelma, mutta suojausta ajatellen pitäisi tietää sen lähettimen toimintaperiaate. Testaappa ensin kännykällä ihan siinä vieressä/kiinni, häiritseekö kun yrität soittaa?
Saattaa olla, että signaali häiriintyy, mutta luultavimmin kuitenkin itse laitteen digitaalielektroniikka. Kokeileppa viedä mittari vaikka puolen metriä kauemmaksi, häiriintyykö pyörän käydessä? Pitäisin todennäköisimpänä häiriölähteenä kipinää/tulppaa, en niinkään käämitys/CDI. Mittarin asennusta voi kokeilla vaikka etulokariin, jos joudut sen koteloimaan niin saattaa signaalin kulkukin estyä.
Kotikutoiseksi ratkaisuksi voisi kokeilla rei