Neuvoja kaivataan crf 450r vm 02 paukkuu ja pätkii
15.4.2011 - 14:28
| Ari Sivula
Eli pieni nykiminen muuttui rykimiseksi ja paukuukin putkeen aivan kuin haulikolla ampuis.
Ryyppy päällä toimii hieman paremmin ja noin ollen vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimen isommaksi mutta ei ollut vaikutusta mihinkään, sen jälkeen laitoin kaksi pykälää pienemmän tk suuttimen ja ei lähtenyt edes käymään sillä. Nyt laitoin taas takaisin takaisin tk suuttimen 42 ja kurkkasin samalla että pääsuutin on 172 eli varmaan riittävä näille keleille.Kaasuttimena on keihinin fcr. Ilmanputsari on pesty ja venttiilin välykset tarkastettu, samoiten staatori ja pickup mitattu ja tulppakin vaihdettu.
mikäköhän tässä nyt ahistaa??
kaasari tukossa? cdi boksi? veikkauksia..
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Nyt meni kummalliseksi, kokeilin piruuttani 6sen lämpöarvon omaavalla tulpalla jo rokkaa paremmin mutta ei täysin kuitenkaan, pätkintä väheni oleellisesti mutta eihän tuolla varmaan uskalla kovin pitkään ajaa, kun normaali tulpan pitäisi olla 9 tai 8sin arvolla.
Onko luistin läpykkä ehjä ja oikeinpäin?
Tulpanhattu kaput?
Jees kävin oikeen katsomassa "läpyskää" ja oikein päin oli ja noin silmämääräisesti ehjältä näytti. Tulpanhatusta mittailin tuollaiset 5Kohm ja service manuaalin mukaan jotain tuon suuntaista sen pitäisi ollakkin,m utta huomenna vois senkin testata kun on tuossa hyllyllä sattumalta uusikin.Voihan se tärinästä katkoa periaatteessa.
muutenkin olen noita sähköjä mittaillut jonkin verran ja kaikki näyttäis olevan ok paitti noista sähköistä kun ei aina tiedä.
magneeton kiilakin tuli mieleen heti kun olin jo 10km päässä tallilta=)
mulla on kyllä ollut ihme tuuria kaikissa enskoissa ja näissä kisapeleissä kun aina kun sellasen on ostanut niin vikaa tulee heti vaikka huollan mielestäni vehkeet kunnolla.Viimekerralla ostin kawan pikkunelarin niin kerkesin ajaa jopa 20minuuttia kun ventiili meni poikki=) Kaveritkin sanoo aina et käy hakemassa kaupasta uus kun mulle sattuu aina nää pommit ,vaikka aika hyvin pyörät käyn läpi ennen ostoa ja ajotyylikin on rauhallinen.
niin ja puristuspaineet oli kohdallaan ellei hiukan ylikin manuualin ilmoittamista. Varmaan tarvii vielä koittaa tankki puhdistaa jos vaikka olisi vettä pääsyt jotenkin sinne.
Kuumakäynnistimen mäntä ei palauta pohjaan... nokka 1/2-1 hampaan pielessä johtuen loppuunajetusta ketjusta tai ajoitusvirheestä?
Tuli nuokin katsottua eilen ja molemman ok. Jos jollakulla löytyy staattoria 02-04 vuosimalliin niin voisin ostaa pois.
osaako joku kertoa minkä kokoisella kierteellä magneeton ulosvetäjä tarvis hondaan olla? mahtaako olla vasenkätisellä kierteellä? Tuossa ku yritin pyörää käynnistellä niin ei lähtenyt enää ollenkaan käymään, ei edes luvannut.Päättelin tästä että on pakko olla sytkä pielessä ja magneeton kiila melko varmasti poikki.
sytkää ei pysty tästä katsomaan "posken reijästä" koska on vaihdettu valokäämillä oleva staattori ja vauhtipyörä on hm-moton tekeleitä, todennäköisesti kuitenkin sama kierre ulosvetäjässä kun hondassa.
Kannattaa hommata se alkuperäinen vetäjä. Hinta kolmisenkymppiä. Miksi se? No siksi koska kymmeniä akseleita on särkynyt omilla tekeleillä. Akselin päässä on suutinviritelmä joka ei kestä painaa ollenkaan. Paine pitää saada akselin mutterin paikkeille holkin avulla.Sama vetäjä käy sitten muistaakseni -08 asti,pikkuCRF:ään sekä moneen muuhun japsiin. Staattori vois olla tuossa muutaman kilometrin päässä C-varastolla...
Tuo Jukan kommentti kannattaa kyllä ottaa ihan tosissaan, kampurasta tulee pienenpieni öljyputki, joka menee sitten oikeasti lyttyyn ja öljynkierto ei siltä osin toimi.
Kun olet tuota kaasaria rassanut, niin olethan katsonut bensapinnan olevan kohdallaan? Lisäksi kannattaa tarkistaa neulakin, ettei ole päässyt prikka poistumaan, joka aiheuttaisi oudot seokset.
Omakohtaisesti CRF:n sähköviat ovat olleet enemmän on-off tyyppisiä alakerran osalta, eli jos pick-up coil tai staattori on hajonnut, ei kipinää kyllä tule ollenkaan ja jos mittaustulokset näyttävät hyvältä, niin vaikeaa olisi uskoa siellä vikaa olevan. Kiilahan on toki voinut hajota, mutta sytkän pohja ei muistaakseni käy kuin yhteen asentoon noissa, onhan liitokset cdi-yksikköön asti availtu ja putsattu?
Jouni
www.rck.fi
a
a
Nyt menee pyörä atomeiks. Kaikki käyty läpi ja vaan vika jatkuu. jakokin oli tismalleen oikein.
eipä mennytkään atomeiksi kun löyty laatikosta vielä yksi tulppa ja sillä pyörä alkoi toimia jo jokseenkin normaalisti.eli kaksi tulppaa hajonnut jo peräjälkeen kipinää antaa mutta ei vissiin paineen alla. Mutta nyt laittoi mietityttämään miksi tulppa hajoaa noin nopeasti + - 100km pystyy ajamaan. tänään kun kävin lenkillä niin sammui välillä tyhjäkäynniltä kuin seinään. muutenkin pätkintää ilmaantui rauhallisesti tasakaasulla ajellessa,sit taas ylhäällä toimii hyvin.
Staattori
C-varaston staattori-inventaarion teen...
kirjoittelit aikaisemmin jotta sulla saattas staattori löytyä. jos löytyy valopuolallinen niin voisin ostaa pois.