Naarmua pytyssä
18.5.2007 - 10:39
|
Kirjoittaja: Henry AnsomäkiHuomenta!
Pyörästäni levisi pakoaukonsäätimet ja sylinterin pakoaukon rivan kohdalle oli tullut poikittainen naarmu/lohkeama (en tosin tiedä onko se ollut jo aiemmin siinä) ja mietiskelen tässä että mitähän sille pitäisi tehdä? Putkittamiseen ei olisi kovin suurta intoa hinnan takia, niin onnistuisiko jos vain hienolla hiekkapaperilla hioisi pyöreämmäksi sen? Vai hajoaako männänrenkaat?
Tässä ois kuva siitä: http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/192504/cat/9448
Pyörä on Suzuki rmx 250 vm. -90
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Kees van NiftrikSiksi takomäntiä myydään, kun ne eivät murene niin nopeasti. Onko joku väittänyt toisin?
Kirjoittaja: Lauri LehtinenIhmettelen vaan miksei vahvempia ja kevyempiä haluta käyttää vaan ostetaan "merkkiä". Mun mielestä ois kiva tietää minkä vuoksi jokin valumäntä kun niitä lämpimästi suositellaan, yleensä tässä kohtaa kuunnellaan perusteluja...
Kirjoittaja: Jarkko Hyvärinenjaa no meillä vertexillä ajetaan jäällä, kun se vaan on paras ja tasalaatusin mäntä. Kestää mulla jonkun 8h. Asso takomäntä (erittäin hyvä mäntä) on siinä ajassa jo hieman huonommassa hapessa. Jos joku kimpale kestää jäällä, niin se kestää sillon mettässä ajoa aika perkeleesti. Niin joo, ja proxin kanget on sitten helvetin hyviä, oikeasti.
Kirjoittaja: ARI PAIHOsuosittelen lämpimästi hankkimaan vertexin männän. indy oy tuo maahan et joltain niiden jälleenmyyjältä tai suoraa sieltä saa hakittuu..
Kirjoittaja: Lauri LehtinenMikä siinä Vertexissä ja muissa valusissa niin paljon kaikkia lämmittää ? Omasta piikki suzukista tuollaisen vaihdoin aikoinaan pois Wössnerin takosen tieltä joka oli aika lailla kevyempikin enkä yhtään epäile etteikö olisi myös kestävämpi kuin valunen, erittäin paljon sillä tuli ainakin ajettua harraste-enskaa ja crossia. Perusteluja Vertexin paremmuuden puolesta vs. takomäntä ? Itse en ole vielä takomäntää nähnyt palasina pytyssä mutta valusia senkin edessä.
Kirjoittaja: Henry AnsomäkiÖöh, tuossa on nyt 67 millinen mäntä, eli mikähän se seuraava sitte o? Siis ylikoon mäntä jos hoonaan? Mie vaan kokkeilen tuolla vanhalla, tuskin se kerkii hajota kunnes saan uuden...
Pitäskö sitte Proxin mäntä ostaa eikä wiseco? Vai mikähän?
Kirjoittaja: SAMI KUJALAvarmaan olis hyvä käydä merkki liikkeessä katot sylinteristä merkinnät Hondassa on ainakin stansattuna merkintä sylinteri koosta A tai B ja se kertoo sylinterin/männän koon jammussa sama systeemi mäntiä saatavilla A,B,C,D A=pienin ja muut suurempia pykälää kerrallaan eli jos A:sylinteri niin laittasit B männän tai B:sylinteri niin C:mäntä Suzukin systeemistä en oo varma. mutta se sylinterin koko kannatta selvittää tai sitten mitata. ja sen mukaan tilata mäntä niin että välys on kohallaan.
Kirjoittaja: SAMI KUJALAproxista ei kokemuksia mutta niiltä ainakin saa noita yli kokoja tai hommaat alkuperäisen ja se ylikokona.
Kirjoittaja: Henry AnsomäkiMie aattelin tommosen samankokosen tilata kuin mikä tuo vanha, eli 67 milliä... Pitää kokeilla yhdellä vanhalla proxilla kestääkö männänrengas niin ei mene uusi mäntä pilalle.
Kirjoittaja: SAMI KUJALANiin ja ne sylinterin putkitukset niistä ei tuu kuin vihaiseksi.
Kirjoittaja: SAMI KUJALAPYSY NIISTÄ WISECON MÄNNISTÄ KAUKANA NE O TÄYTTÄ PASKAA. KYLLÄ NE ALKUPERÄSET ON HYVIÄ. kevyt hoonaus jos sylin terillä ajettu paljon niin seuraava mäntä koko vain sylinteriin. mutta jospäädyt vanhaan mäntään niin laita edes uudet renkaat
Kirjoittaja: Henry AnsomäkiAi sitäkö pystyykin hoonaamaan? Kovakromipyttyä? Mie aattelin vanhalla männällä kokkeilla miten käy ja jos kestää niin vaihtaa sitten uuden. Ja Wisecohan siel on... Vanhalla Proxilla pittää kokkeilla kun saan uudet pa-säätimet.
Jos hoonaa pytyn niin pitääkö laittaa isompi mäntä?
Kirjoittaja: Jussi MetsänkyläMahtaisko olla wisecon mäntä käytössä? hondan sylintereissä on juuri tuo "pakoaukon silta" ja mäntään ohjeistetaan porattavaksi kaksi reikää voitelun parantamiseksi siihen sillan kohtaan. Näyttäis olevan pikkasen kulumaa pysty suunnassakin mutta aika paha kuvasta nähdä kuinka syviä ne on. Hoonata se ainakin kannattaa jos ei uutta putkea laita.
Kirjoittaja: Henry AnsomäkiEi kyl oo... Voishan sitä naapurikunnissa käydä näyttämässä.
Mutta eeköhän se tuolla hiomalla mene, tarkastaa jonkin ajan kuluttua missä kunnossa on sitte.
Kirjoittaja: SAMI KUJALAHOONAA SYLINTERI. NIIN SAA SIITÄ VIELÄ KÄYTTÖ KELPOISEN MUTTA KYLLÄ SE VÄHÄN RASSAA MÄNNÄN RENKAITA MUTTA VAIHTAA NE RENKAAT VÄLILLÄ. PIIKIN CR:SÄ TOI HALKEAMA ON TOSI YLEINEN. (SE VAIN ON TOSI HEIKKO PAIKKA "LÄMPÖVAIHTELUT")
Kirjoittaja: Kees van NiftrikEipä tuosta kuvasta paljoa käsitystä saa, mutta vaakaskraadu ei ole yleensä niin paha kuin pystyskraadu. Ainakaan paineiden osalta eli pitäisi tiivistyä. Jonkin verran sitä kannattaa varmaankin hioa tahnalla, koska teräväreunaista pykälää siinä ei ainakaan saa olla. Eikö sulla ole mitään koneistamoa siinä nurkissa. Ne ovat tottuneet katselemaan, mittaamaan ja arvioimaan moisia.