Munausten munaus
15.4.2001 - 00:00
|
Lyhyesti:kertokaa omista moottoripyörän remontiin/huoltoon liittyvistä munauksista?
(tieto,taito,luullo,säkä,ym tapaukset ja seurakset)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: joo liepeen rata ei oo pölissy eikä tuu pölisemään..heh.Siellä on joskus kesällä kiva aja ku ei nää eteensä
Kirjoittaja: Tuomas PietiläinenMitä, eihän lievestuoreella koskaan pölise! ei koskaan!!!
Ensi kesäksi tulee kuulemma kastelu, jos nyt kerhonpamppuihin uskomista..
Kirjoittaja: Kevyt-KeijuKyllähän se pahin munaus taisi olla, kun teini-iässä lähdin naapurinpojan takaritsalle...
Kirjoittaja: J MäkeläEiköhän ne oo yleensä näitä perinteisiä!!! eli männäntapin sokka unohtuu, tai jää huonosti jonka seurauksena se irtoaa ja tuhoaa koneen ikävällä tavalla, tota ei onnex oo itelle käynyt. Mut tämmönen "olen aasi" moka kävi kerran et piti päästä ajaan ja tietty oli putsari pesun jäljiltä ihan kuiva eikä kerenny laittaa siihen mitään, no ei mitään ku ajelin kurasella ja soraisella kotimontulla, mut ku lähettiin liepeelle pöllyttään saharan hiekkaa niin eikö viikon vanha wiseco hioutunut pari kymppää, ihmettelin vaan ku ei jaksanu oikeen mennä =) mitä opimme tästä, pyörää ei edes polkaista kuivalla putsarilla!!! onnex selvisin 8huntin männällä, he-he =)
Kirjoittaja: kx miesNo meizin pahin moka on tähän mennessä ollu kun mä vaihdoin mun Kawaan männänrenkaat ja sitten kun olin saanut pytyn ja muut palaset paikalleen niin kokeilemaan. No en onneksi kerennyt kauaa ajelemaan kun muistin että oli jäänyt jäähdytysnesteet pulloon. Ei siinä onneksi käynyt mitään
Kirjoittaja: nimim. tekemälläoppiin.22 vuotta sitten tapahtui seuraavaa..soliffer mopeetissa öljyt mehi mäelle kun montulla "kierrettiin kiekkoa" (nimim.ei tykkää tuosta termistä) laitettiin etuputkiin lissää raktorin agro-oilia ja kas kummaa ...öljy pissi pitkin mopon lokasuojia ja mopomiehen housunlahkeita
tehtaalla olivat näät tehneet ilma reiän putkien yläpäähän mistä ruikkii liiat rasvat pois niinkö sulhasen m.......a
Kirjoittaja: pirhonen osmoMulle tapahtu ekaa ktm:n moottoria huoltaessa seuraavaa.Tietysti olin kuullut että kampiakseli olisi hyvä tasapainoittaa välillä no kone auki rattaat levälleen...kone kasaan tulos ykkönen ei menny päälle kuin hetkeksi väkisin kytkin ei irroittanut,käynnistys poljin ei palauttanut.tee se itse "säästyneillä" rahoilla menin alkoon ostin lestin ja siitä päivästä alkaen en ole kotkaan koskenut.onko tietoo mikä muu meni vikaan kuin se että olis pitäny anttaa ammatti jätkän hoitaa homma....ps.vieläkin kusessa ja krapulassa
Kirjoittaja: J-P KemppainenTässäpä yksi varoittava esimerkki aloitteleville huoltomiehille. Tuossa 90-luvun alussa omistin 90-vuosimallin 250 cc hussen, johon rupesin sitten ensimmäistä kertaa vaihtamaan etupäähän öljyjä (ensimmäistä kertaa yleensäkin tein ko. hommaa). Otin huoltokirjan ohjeiden mukaan keulan irti, jouset pois ja kaadoin sitten ohjekirjan mukaisen määrän öljyä keulaan. Ihmettelin kyllä jo tuossa vaiheessa sitä, että kun ei tuo määrä meinannut mahtua keulaan silloin kun putket oli painettu alaasentoon. No eikun pyörä nippuun ja ajamaan. Oli varsin erikoinen ajokokemus. Etuhaarukka jousti noin 15 cm ennenkuin ilmatila loppui ja liike loppui kuin seinään. Ihme kyllä stefat ja muut osat kestivät tuon. Tallilla sitten purin keulan ja kaverilta kuulin että keulaan pitäisi jäädä noin 15 cm ilmatilaa, kun putket on painettu alaasentoonsa eli ohjekirjassa mainittu öljymäärä oli jollekin aivan eri keulalle. Tuon jälkeen on tullut mitattua ilmatila öljyjä vaihdettaessa melko huolellisesti. Myöhemminkin olen havainnut että ohjekirjassa mainitulla öljymäärällä ilmatila on mitä sattuu eli huolestuttaa hieman, kun on tälläkin palstalla jotkut maininneet vaihtaneensa keulaöljyjä em. menetelmällä.
Kirjoittaja: pirhonen osmounohin kerran irrottaessa kaasaria rätin läppäventtiiliin jonka pistin sinne suojaks ettei mee roskii ja ku laitoin kaasarin takas ni rätti jäi sinne sisää sit lähin testiajolle ja ihmettelin ku olin vähä ajanu ja sammutin pyörän ni se ei lähteny enää käymää otin kaasarin irti ja irrotin läppäventtiilin ni rätti oli siel läppien välis... rätti pois ja radalle! pyörä oli kawa kx 125