Motocrossi pyörän takaiskarin huolto?

Eli kiinnostais opetella takaiskarin huolto ite.
Esim showa/kyb. Tarvitaanko muuta speciaalia ku typpee?
Onko jotain videoita/kuvia projektista netissä?
Kaikki ohjeet tervetulleita.

Foorumit

Kai nyt joku jotain osaa neuvoo? Vai onko noi niin salasia touhuja?

Kyllä ja kyllä. Monikin osaisi neuvoa ja salaista siitä tekee se kun ruoka heidän perheidensä pöytään tulee siitä tiedosta. No ei kaikki mutta osa. Vaikka joku innostuisikin täällä neuvomaan on epäonnistumis mahdollisuus kuitenkin aika suuri koska kirjoittamalla on työlästä saada kerrottua niin paljon asiaa kun pitäisi. Kukaan ei myöskään halua ottaa sitä riskiä, että hänen antamilla ohjeilla ja neuvoilla kuitenkin väärin tehty keppi aiheuttaa loukkantumisen. Itselläni on sama tilanne nyt mutta enduroon ja suosittelen tiedon hankintaan juutuupia. PS. purkamalla iskarisi saat kaikkein eniten tietoa ja moni kysymys saa vastauksensa. Kyllä sen sitten joku kasaa mikäli ei oma halu riitä asian loppuunviemiseen.

joo o

Joo joo, kyllä sinä sen pystyt tekemään mikäli halua löytyy. Helpoimmalla ja halvemmalla ja nopeimmin selviät kun käytät jollain huollossa. Mikäli tahtoa on ja päättäväisyyttä niin onnistuu. Oma iskarini (WP pds) on enää kaasuja vailla. Kaasun laittoonkin tein itse laitteet, kuten ilman poistoonkin ja samalla siihen vaihtuu öljytkin. Hintaa tulee poskettomasti mikäli ei ennestään ole koneistus ja hitsaus laitteita ja joutuu ne ostamaan. Vaikka ne olisivatkin jo olemassa ei ne ole olleet ilmaisia. Kuten sanottu, onnistuu. Itselläni kun alkaa tämä harrastus kääntymään enemmän ja enemmän tuosta ajamisesta räpläämiseen niin on intoa kokeilla josko vaikka itsekin onnistuisi. Sinällään kyselet hiukan väärältä foorumilta kun ei täällä oikein aiheesta puhuta, toisinkuin jossain muussa foorumissa. Samoja käyttäjiä taitaa silti olla suurin osa. Edelleen suosittelen juutuupia mikäli aihe jaksaa vielä kiinnostaa.

Joo kyl tommonen showa(etu ja taka) menee vaikka silmät kii. Mut vähän jotain simmaus ja öljy vinkkejä kaipaisin ja tommosia yleis päteviä vinkkejä. Youtuben iskari videotkin on jo kahlattu läpi. Lähinnä ajattelin sitä et onks esim, kybillä ja showalla paljonkin eroa keskenään?

Tommonen iskari missä ei oo sitä pussia ni miten eroo showasta? Sen välimännän korkeus? En tiedä onko toi oikee termi.

Jos iskari pohjaa mitä simmi muutoksia tarvii tehdä?

Tekeekö joku sillai ton takaiskarin et iskari ylösalasin penkkiin ja kaataa sen "täyteen" öljyä ja laittaa sen pussin ja iskarin varren sisälle?

Varmasti sen juuri noin joku tekee, kuinka itse sen olet tehnyt tähänasti? Noista shimmi asioista en tiedä mitään ja luulen etten siihen puoleen viitsi edes syventyä. Taitaa olla melkoisesti mahdollisuuksia. Kokeilemalla saat eniten tietoa jonka sitten varmaankin kerrot täällä meille muillekkin, vai mitä. Yleisesti ollaan sitämieltä, näin netissä, että ilmat pitäisi saada pois täydellisesti. Keulassa se taas ei haittaa mitään ja toimii siellä yhtenä jousena sekin. Ymmärrä näitä sitten.

"Tekeekö joku sillai ton takaiskarin et iskari ylösalasin penkkiin ja kaataa sen "täyteen" öljyä ja laittaa sen pussin ja iskarin varren sisälle?"

Noin se pitääkin tehdä

Minä olen poistanut siitä iskari toisinpäin loppuja ilmoja öljytilasta.
Iskariin 1kg paine ja o-rengasta sorkkimaan piikillä.Sieltä välistä mukavasti suhahtaa pois(ja öljyt silmään)

Ajattelin ku ohjekirjassa sinne kaadetaan siitä puristusvaimennuksen aukosta öljy. mut jos tekee tollaa et kaataa "täyteen" ni tarviiks sit kajota siihe puristuvaimennuksen nuppiin ollenka?

Toi iskari mitä tarvis saada simmattua kovemmaks on kelkan etupukissa. Kerron toki jos ja kun siihen jotain keksin.