Miten nelari käyntiin??

Kirjoittaja: PYRY TAKKUNENOngelmana on Yamaha 250 nelarin käynnistyvyys. Mitä kikkoja voi ja kannattaa tehdä että nelari lähtisi mahdollisimman kivuttomasti polkemalla käyntiin. Ei vielä kokemusta asiasta hirveesti ja usko meinaa loppua kun ei vaan lähde. Kaasari on putsattu ohjeiden mukaan jotka oli offroadpro:n neuvoo palstalla joskus muinoin. Ventiilinvälykset katsottu ja oli ok. Ilmanputsari on puhdas. Apua kaivataan kun hienoa ajoilmaakin on luvattu!! (Pyörässä ei ole vielä sitä automaattista puolipuristinta eli vm.-02)

Kirjoittaja: PYRY TAKKUNENNonniin vikahan oli nimenomaan siinä "levyssä" joka on kaasarin luistimessa kiinni! Käänsin toisin päin ja nyt pelaa ja pörisee...!

Kirjoittaja: PYRY TAKKUNENKiitos vastauksista! Täytyy tarkistaa kaasari vielä kerran ja vahdella suuttimia! Sen jälkeen vain opettelemaan tekniikkaa nelarin polkemiseen!

Kirjoittaja: HENRI TALVINENHieman suuttimiin viittais tuo. varsinkin vakioo muutaman pykälää isompi tyhjäkäyntisuutin auttaa asiaa. Kannattaa tarkastaa myös tulpan lämpöarvo eri kirjoista, mulla kävi aikanaan samaisen pyörän kans niin, että liikkeessä oleva kirja näytti väärän lämpöarvon tulppaa. Silloin kans oli noita käyntiinlähtöonkelmia...
Muuten oli hyvä ja todella luotettava pyörä, eikä minkäänlaisia venaongelmia, vaikka tunteja tuli lähemmäs 200.

Kirjoittaja: STEFAN LINDQVISTItsellä oli jonkinsorttisia käynnistysongelmia / Tulppaongelmia Jammun kanssa aikoinaan, mut siirryin käyttämään kaksi elektrodi tulppaa, NGK CR8EK ja "No Problems " tän jälkeen.
Kts Sirkun ohjeet, ohjeet on ok jos pyörä kunnossa kun käynnistää, vedät lipat tai pyörä stumppaa muuten vaan jostain syystä.

Kirjoittaja: PAULI PALONENMoi joel eiks pääsuutin oo ennemminkin 182.192 kuulostaa aika isolta.Mulla viides jammu meneillään ja jokainen paukkuu ja putki punoittaa.itse en edes kylmänä ole ryyppy päällä käyntiin polkenut,pumppaan kaasua 7-8 kertaa ja kun horähtää käyntiin niin sit vedän ryypyn päälle.

Kirjoittaja: JOEL LÄNSIVUORIPutken muuttuminen punaiseksi on aivan normaalia yamahassa, ei tartte säikähtää..

Käytä konetta kaasuttelemalla lämpöiseksi ja sitten rupeet säätää tyhjäkäyntiä.

pääsuuttimeksi suosittelen 192:sta. Se toimi ainakin omassa 250 yzf:ssä hyvin.

Kirjoittaja: JANNE PORVARIonko kumi kurkku ehjä? siis kaasarin ja kannen välissä...

Kirjoittaja: JARI KAIPONEN476 kerta sama vastaus samaan kysymykseen: SÄÄDÄ VENTTIILIT !!!! ni peli lähtee taas parikyt tuntii hyvin käyntiin...

Kirjoittaja: JARI KAIPONENSorry edellinen,on toi lukutaito näköjään päässy vähä rapistumaan! se vena juttuha oli siel...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOPutkeen paukutus ja lieskat ovat oireita laihalla käymisestä. Näillä keleillä pitäisi voida heti käynnistyksen jälkeen ottaa ryyppy jo pois. Eli taitaa olla kautta linjan pienet suuttimet. Katsoitko muuten, että se levy siinä kaasarin kurkussa tuli oikein päin?

Itse käynnistys:
- hae yläkuolokohta, paina puolipuristimesta ja kiksillä mäntä juuri ja juuri puristuksen ohi, sitten kiksi uudelleen ylös
- aina polkaistessasi polkaiset kunnolla ihan ylhäältä alas asti saattaen reilu rauhallinen tasavauhtinen potku
- kymänä ryyppy päälle ja pumppaat kaasukahvalla 2-5 kertaa huikkaa kiihdytyspumpulla, tämän jälkeen kaasukahvaan ei kosketa
- lämpimänä vain potku
- kuumana punanen nuppi kaasarin kyljestä ylös ja viimestään toka yrityksellä pitäis lähtee, heti kun käynnistyy, nuppi sisään
- ellei kuumana lähde näin, niin sitten tappaonappi sisään, puolipuristin pohjaan, pidät kaasua (liikuttamatta) täysin auki ja potkit 5 kertaa, sittne uusi yritys edellisen mukaan.

Ellei näillä pelaa, niin vikaa on jossain.

Kirjoittaja: JUSSI MIELONENKasteleeko tulppaa?

Liikaa, liian vähän bensaa?

Huono tulppa?

Kirjoittaja: PYRY TAKKUNENNo nyt lähti pyörä käyntiin kun vahdoin tulpan. Mutta sitten kun lämmitti ryyppy päällä pyörää, kävi hyvin ja kun oli lämmin otin ryypyn pois, niin ei ollenkaan tyhjäkäyntiä ja sammui. No uudestaan käymään ja tyhjäkäyntiä reippaasti lisää ja taas sama homma sammui heti! Seuraavaksi ryyppy pois ja kaasua ettei sammu niin alkoi paukuttamaan putkeen, ryyppy päälle ja paukutus loppui. Lisäksi alkukäyrä näyttäis kuumuvan helvetin äkkiä aivan punaiseksi, joten oliskohan kaasarissa joku mennyt pieleen/tukkoon ja siksi kävis ikään kuin laihalla???!