Mitä mieltä?
8.11.2005 - 12:38
|
Kirjoittaja: SAMU LEHTINENVäittivät Racinbikessa, että ei voi laittaa alkuperäistä mäntää putkitettuun nelitahtisen sylinteriin, ei kuulemma kestä. Alkuperäinen mäntä ja renkaat on kuulemma tarkoitettu vain Nicasil pinnoiteiseen sylinteriin. Ja pah sanon minä vai olenko väärässä!?!?
Taasko kusetetaan köyhää...
Jyrki
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: KALLE TORONENKyl ne männät käy kaikkiin reikiin ainoastaan renkaissa on eroja, kovaan reikään pehmonen rengas ja päinvastoin jomman kumman täytyy kulua.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOlen yrittänyt etsiä sulle koneeltani noita materiaalitietoja, mutta toistaiseksi tuloksetta. Jossain mulla sellaista kuitenkin jemmassa on. Mutta kun kerran kiire on kova, niin sen verran muistan ulkoa, että noissa nicasil-pyttyihin tarkoitetuissa osissa käytetään eri seoksia, joiden kitka pinnoittamattoman sylinterin kanssa on korkeampi kuin pinnoitetun. Muistaakseni myös korkeampi kuin teräspyttyyn tarkoitetuissa materiaaleissa siinä pinnoittamattomassa.
Kirjoittaja: JUHA MATTILAEpäillyttääkö Racingbiken asiantuntemus? Olisiko täällä lausuttu päinvastainen mielipide painavampi?
Kirjoittaja: SAMU LEHTINENEn epäile etteikö heillä olis tieto taitoa. Jos todellakin on näin, että nuo Nicasiliin tarkoitetut männät tai renkaat ei putkitettuun sylinteriin kävisi. Niin mistähän nuo monet putkitetun sylinterin omistajat mäntänsä hommaavat.. kysyy vaan epätietoinen. ;-)
Kirjoittaja: TOTTI RAITTILATuntematta asiaa sen tarkemmin, jos kauppias sanoo, että kyllä pelittää ja jotain tapahtuu, varmasti kysellään vastuun perään. Kauppiaalla tuskin voi olla varmaa tietoa ei originaaliosien yhteensopivuudesta, joten tuskin kukaan menee lupailemaan sellaista, mitä ei varmaksi tiedä.
Tässä yksi ilta paikallisessa kaveri kertoi vielä paljon kalliimman tarinan autostaan, vetokoukun johtosarjan hinta merkkiliikkeessä yli 700 EUR! Kun kaveri vähitellen järkytykseltään palaili tajuihinsa ja sai varaosatiskin reunasta kiinni todeten vetelevänsä johdot itse, ystävällinen varaosamyyjä muistutti, että omien sähköasennusten tekeminen autoon mitätöi kaikki valmistajan takuut ja vastuut, mitä tulee kaikkeen auton sähköön ja elektroniikkaan. Ja sitähän ei nykyautoissa juurikaan ole... Jos se ketään yhtään lohduttaa, autokaupoissa rahastetaan vielä paljon rankemmin kuin mopokaupoissa.
Kirjoittaja: SAMU LEHTINENNo alkoi mennä vähän yli aiheen. Viisastelijoita taitaa riittää. Jos jollain olisi oikeasti kokemusta aiheesta niin hienoa.
Kirjoittaja: Manu Hakola--CUT--
ystävällinen varaosamyyjä muistutti, että omien sähköasennusten tekeminen autoon mitätöi kaikki valmistajan takuut ja vastuut, mitä tulee kaikkeen auton sähköön ja elektroniikkaan.
--CUT--
Tuo ei pidä paikkaansa. Autoliikkeethän toki mielellään näin uskottelevat ja väistelevät vastuutaan yrittäen samalla pitää kiinni monopolistaan jota ei lain mukaan enää ole olemassa.
Oikeasti mahdollisten ongelmien sattuessa takuu raukeaa niiltä osin kuin taitamattomasti tehty muutostyö tai huonolaatuiset osat ovat voineet vaikuttaa takuuongelman syntyyn. Jos asiakas pystyy osoittamaan että on käyttänyt yhtä laadukkaita osia kuin alkuperäisosat tai muu jälleenmyyjän suosittelema osa, ei takuun myöntäjä pysty vastuutaan pakoilemaan vaan hänen on korjattava takuuongelma takuun piikkiin.
Näyttövelvollisuushan tietenkin siirtyy enemmän sinne kuluttajan puoleen jos jotain muutoksia on tehty jälleenmyyjän suosituksista poikkeavilla osilla. Mahdollisten ongelmien ilmaantuessa on asiakkaan kannalta vaivattomampaa jos säästyy tuolta väittelyltä. Takuu ei kuitenkaan mitenkään automaattisesti raukea.