Miksi LC4:n kansitiiviste paloi?

Kirjoittaja: Veijo ÄnäkäinenKTM 640 LC4 -02:sta paloi sylinterikannen tiiviste lumisella jäällä ajon päätteeksi. Olen tässä koittanut pähkäillä syitä tapahtumaan. Epäilen alkuperäiseksi syyksi vuosi sitten esiintynyttä sähkövikaa. Silloin merkinantotorven johto murtui poikki aiheuttaen sulakkeen palamisen. Jäähdyttimen puhallin sai sähkönsä juuri tuon palaneen sulakkeen kautta. Auraamattomalla tiellä ajo nosti lämmöt ja sain varoitusvalon syttymään. Pysäytin ja jäähdyttelin moottoria hetken, minkä jälkeen suunnistin isommalle auratulle tielle, jossa ajoviima jäähdytti. Olisiko tämä vuoden takainen tapaus haurastuttanut kansitiivistettä, mikä yhdessä rasittavan jäällä ajon sai tiivisteen palamaan lopullisesti ja päästämään jäähdytysnesteen sylinteriin. Ostin alkuviikosta uuden tiivisteen ja sain toissailtana pyörän korjattua :-) Kotarin sähköt ovatkin luvattoman huonot. Viime kesänä päävirtajohto oheni tärinästä ja lopulta paloi poikki. Tyytyväisenä huomasin -03:n service manuaalia tavatessani, että ovat parantaneet LC4:sen sähköjä mm. sijoittamalla sulakkeet satulan alle akun viereen ja muuttaneet mittariston täysin digitaaliseksi.
Onko muilla ollut samanlaisia murheita?

Kirjoittaja: Kees van NiftrikNo mikäpä siinä - ei kai se väri miestä pahenna, mutta onko se totta, että japanilaiset lausuvat nimen Yamaha Jämähä? Ei vaiska tunnen parikin Tenereä, joilla on ajettu yli 50 tonnia, joten eiköhän ne kestäviä ole. Eikä nämä oranssitkaan todennäköisesti ihan pommeja ole, kun Shell testailee 4t-mopoöljyt niillä. Rankkoja kilsoja vedetään 30-50 tuhatta yhtä soittoa ja katsotaan miten käy. Hyvin kuulemma käy.

Kirjoittaja: KIMMO KYLMÄKKIHahhaa! Minun kohdallani meneekin rasismi harakoille, koska olen kameleontti ja Suuri Takin Kääntäjä. Vaihdan väriä sinisen ja oranssin välillä kesät talvet. Kotarista kelkkaan ja kesällä perämoottoriin.

Näin on meneteltävä, koska KTM ei (vielä) valmista moottorikelkkoja eikä perämoottoreita. Mutta vessalukemisena minulla kyllä on alkaneen MM-endurokauden tulosluettelot.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikPolkupyöriä saa kohta kuulemma oranssin värisinä? Ei mullakaan merkki niin tärkeä ole, kunhan väri stemmaa mun oranssiin solmioon.

Kirjoittaja: SAMI SUNDHOLMVoi pojat pyöriä on jo saatavilla. Alla olevasta osoitteesta voi käydä katsomassa.

http://62.99.143.236/en/frameset.asp?cPage=page&iPage=121&iClickedTop=2…

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKITämäkin keskusteluketju on lipsahtanut pahasti raiteiltaan varsin epäasialliseen suuntaan. Katson siis velvollisuudekseni palata alkuperäiseen aiheeseen ja neuvoa ja opastaa keskustelun avaajaa.

Onhan KysyjälläTulevaisuudessakinMurheita ,mikäli hän aikoo pitäytyä uskollisena valitsemalleen merkille. Auttakaamme siis häntä.
Pakko paljastaa sen olevan vasta alkusoittoa kun on KannenTiivisteMenossa ,sillä pian KokoTekniikkaMasentaa motoristia.

Jos se on kuitenkin tällä hetkellä joten kuten ajokunnossa, on viipyilemättä ryhdyttävä toimiin enempien vahinkojen välttämiseksi.

Ennenkuin on KokoTalousKuralla , KannattaaTänäänMyydä se pois silmistä, vaikka ei siitä valitettavasti KukaanTuhansiaMaksa.
Varsinkin kun pienissä piireissämme tiedämme että kyseisen merkin maahantuojalla on laitteisiinsa valtakunnan KatteettominTakuuMenettely.

Veijo, sinun KannattaaTiedustellaMuita vaihtoehtoja ajoissa.
Sillä muuten on edessäsi KävelyäTuhansiaMetrejä.

Kirjoittaja: Veijo ÄnäkäinenKun Tuntee Meikäläisen kunnon, niin Kilometrien Taivaltaminen Muuttaa elämän Kevyemmäksi Tai Masentavammaksi. Jos ja kun joskus ostan toisen pelin, niin mikä olisi hyvä vaihtoehto. Selasin masentuneena maanantaina kuvastoja, enkä löytänyt sopivaa vaihtoehtoa. Vaatimuksia ovat 4T ja keveys. Olisiko WR250 sopiva?

Kirjoittaja: Veijo ÄnäkäinenTimokin on löytänyt taas työpaikalle :-) Oltaisiin Harrin kanssa käyty morjestamassa toipilasta, mutta aikataulu ei antanut sunnuntaina myöten. Merja oli menossa yövuoroon. Kävimme katsastamassa Tottijärven saunapaikan.

-Veijo-

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIToipilas oli sunnuntaina sarjaenskaa ajamassa Ikaalisissa. Voitto tuli 2-pyttyisten luokassa : )

Kirjoittaja: Kees van NiftrikVoi hyvät hyssykät - 200 000 km? Montako LC4-fillaria tuohon mahtuu?

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIHö... eihän nyt KOTARILLA kukaan tuollaista lähtisi edes yrittämäänkään. Enhän minä sitä tarkoittanut. Ei nyt aleta ihan mauttomia huutelemaan.
Ja montako niitä sillä matkaa murentuisi, hyvä kysymys. Aika monta kai. Näillä palkoilla joutuu kuitenkin valitsemaan viisaasti värinsä, jotta harrastuksella olisi jatkuvauutta. Porkkana on terveellistä salaatissa, mutta terveyshän siinä kärsii jos ei saa pääruokana kunnon tavaraa ja rahalleen vastinetta.

Heh heh... tässä pitäisi jo olla tarpeeksi provosoiva alustus pentumaiselle väittelylle mopojen paremmuudesta. Mutta näin aikuisten kesken tämä lajin sisäinen rasismi kuuluu asiaan. Vai mitä porkkanan syöjät, onko Kone Tänäänkin Muusina ?...ei se haittaa, onhan tuollainen alipainoinen LC 4 Kevyt Työntää Metsästä : ) : ) : ) : )

Eläköön vanhat virret ja huumori.

Vastaan kuitenkin kysymykseesi Kees:
Tuohon matkaan (vasta sisään ajo vaihe menossa) tarvitaan pienen omaisuuden edestä renkaita, ketjuja, rattaita, jarrupaloja, kahvakumeja, satulannahkoja, sairaalalaskuja ym. ja yksi täysipainoinen (reilusti yli 150kg) aito ja "alkuperäinen" YAMAHA.
Huhuu Arwidson, koska alat maksamaan mainoksistani.

Nyt en ala kuitenkaan kehumaan mopoani enenpää (ellei joku sitä vaadi), koska pitää alkaa varustautumaan viikonlopun koitokseen. Päisille en kuitenkaan nyt lähde kuraa linkoamaan, vaan huoltamaan kaveria. (Sattumalta hänkin luottaa syvän siniseen sävyyn).

Sinne siis kaikki enduron ystävät kannustamaan kilpailijoita.

Kirjoittaja: Veijo ÄnäkäinenMinä olen rymistellyt, siis madellut etanavauhtia, Kangasalan Tehotankilla, Ruutanan sähkölinjalla ja Hirviaidalla sekä kerran kiertänyt Tarastejärven enduropolun. Siis täällä Pirkanmaalla. Ajoin talvella Kaanaan crossiradan kahdesti läpi ja kaaduinkin kaksi kertaa. Kuinkahan olisin selvinnyt kesällä pehmeässä hiekassa? Talvella olen piipahtanut pari kertaa Näsijärven ja Vesijärven jäällä, jossa se kansipahvikin paloi. Tänään kävin naapurin kanssa hiettämässä ensimmäisen asvalttilenkin kesärenkailla (Continental TKC80). Hienoa oli ajaa, vaikka olikin koleta, +2 C ja kosteata.

-Veijo-

Kirjoittaja: Kees van NiftrikHyvähyvä - itsekin kokeilin Kolm

Kirjoittaja: KIMMO KYLMÄKKIKiitos kysymästä. Minulla mopoilumaastot on Tampereen toisella puolella, seuduilla Mouhijärvi-Kankaanpää-Parkano-Kuru-Ikaalinen. Seudulla on loppumattomiin hyväpohjaisia metsäteitä kangasmaastossa. Ja olenpa minäkin siellä Kaanaassa muutaman kerran käväissyt.

Kesällä kävin Jämsän MM-enduroa katsomassa, mutta 200 km lähes yhtäsoittoa alkaa olla siellä ylärajoilla tuolla vehkeellä. Tosin löysin mukavasti sorateitä, että olihan siinä hauskuutta enempi osa.

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIKaikkeen tottuu, ihan kaikkeen. Ei nyt ihan putkeen, mutta kumminkin yli 200 000 km jo takana. Ei se enää niin painavalta tunnu ; )

Kirjoittaja: Kees van NiftrikSXC 625:ssa ei ole edes tuota 640:n flektiä vakiona ja olen päästellyt umpihangessa niin, että pohjapanssarista jää leveämpi ura pyöränurien lisäksi. Lämpöongelmia ei ole ollut, ellei kuskin lämpöjä mitata. Siihenkin on auttanut höyrysulun eli kauluksen avaus... ;-). Ajattelin kuitenkin kysäistä Lahelasta flektin hintaa, sillä kuumilla kesäkaduilla ajellessa pysähtyminen tuntuu nostavan lämpöjä esim. liikennevaloissa ryömiskellessä aika helposti.
Tällä palstalla, joku aikoinaan meilasi linkin öljykorkin tilalle asennettavasta öljyn lämpötilamittarista, mutta linkki on aikoja sitten hukkunut. Vieläköhän se joltakulta löytyisi..?

Kirjoittaja: KIMMO KYLMÄKKIhttp://www.ktm-sommer.de/Seiten_04/F_zub_enduro_04.html

Tuolta löytyy öljytikkulämpömittari. Testasin sen uutena kiehuvassa vedessä ja näytti tasan 100, jotenka luotettava on.

Nyt talvikäytössä on ollut erittäin hyödyllinen. Kuvittelin joutuvani teippaamaan syylaria umpeen (SXC625), mutta lämmöt on nousseet aivan normaalisti, enkä ole teippiä laittanut.

Kuumimpaan aikaan (yli +30 astetta varjossa) viime kesänä hitaassa kannonkierrossa samainen laite sylkäisi nestettä ylivuotoreiästä.

Kansitiiviste on pitänyt. Mutta venttiilikopan tiiviste vastaavasti vuotanut hieman.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikKiitos Kimmo - laitan tuon mitskun hankintalistalle. Saako olla muuten utelias, että missä päin arvon herrasmiehet käyvät rymistelemässä näillä hienoilla "kevytmoottoripyörillään". Olettekos koklanneet crossirataa?