Mikkelin SM Motocross kuvia
26.7.2007 - 08:38
|
Kirjoittaja: TONI PERÄTALOMoro,
Eipä ole paljoa herättänyt keskustelua tuo kisa... No anyway, vähän kuvia löytyy osoitteesta
Suuresti ihmettelen, miksi kisasta ei ollut etukäteen verkossa (täällä tai MMK:n sivuilla) aikatauluja tai mitään tietoa tai mainosta. Ainoa mitä löytyi oli kilpailukutsu. No onneksi soittamalla kilpailun sihteerille saimme tietää aikataulut ja osasimme paikalle oikeaan aikaan. Ei kuitenkaan heti aamu yhdeksäksi olisi jaksanut Mikkeliin ajaa. Ilmeisesti Mikkelin seudulla mainostus oli kuitenkin hoidettu paremmin. Ainakin siellä oli isoja ja hienoja kadunavarsimainoksia. Opasteet radalle löytyi jo hyvissä ajoin jopa 13 (Jyväskylän) tien varrelta, niin mekin löysimme radalle :)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: TOTTI RAITTILANiin, ja kaikesta sepustuksesta huolimatta se jäi vielä toteamatta, että niinkun Karri totesi, kisat oli hyvät. Kaiken toimivuudesta kiitos Hyyryläisen Jukalle ja kaikille muille MMK:laisille. Kuten myös kaikille ajajille, oikeesti näyttävät ja mielenkiintoiset kamppailut. Erityiset rispektit MMK:n talkooporukalle, kuulemma ajoivat ja levittivät 44 autokuormallista täytehiekkaa pahimmin kuluneisiin paikkoihin, vaikka ei tiedetä, onko koko rataa ensi syksynä olemassakaan. Asennetta!
Kirjoittaja: TOTTI RAITTILAVaikka itse en ko. kisan tekemisen kanssa ollutkaan yhtään sen enempää tekemisissä, kun minkään muunkaan meiltä palveluja ostavan kisan kanssa, niin ex-MMK-aktiivina ja tänkin kisan tekemistä seuraanneena seuraavaa:
Niin Mikkelissä, kun melkein kaikkialla muuallakin tuo ennakkotiedottaminen tahtoo jäädä aina liian vähälle. Minä toki autan, minkä voin, mutta noin yleisesti, jos ei pyydetä ja anneta tietoa niin pahapa sitä on tehdä. Tällä kertaa sen tekeminen olis toki täältä suunnaltakin voinut jäädä kohtuu vähiin, Juhannuksen jälkeinen aika Pohjoisenkierroksineen ja uuden ratavarikko-monitorointi- systeemin kehittämisineen on vaatinut ihan näissä perustöissä niin paljon aikaa, että muuhun ei pysty. Ihannehan toki olis se, että jo liiton sivuilla näkyvässä lisämääräyksessä olisi tarkat aikataulut. Tänä vuonna kovinkaan moni järjestäjä ei vaan ole niin voinut tehdä, kun osallistujamäärät voi olla mitä vaan. MX2B, 2 vai 1 ryhmää aika-ajoon, MXC/B, mahtuuko molemmat ikäryhmät yhteen kisaan ja nyt vielä Mikkelin osalta MXC/A, 1 vai 2 ryhmää aika-ajoon ja tuleeko B-finaali? Noita liikkuvia osia on niin paljon, että aikataulun vahvistaminen ennen ilmoittautumisajan päättymistä on melko mahdotonta.
Toki Mikkelissäkin tutkittiin, tehtiin ja tarkastettiin n. 5 erilaista aikatauluversiota eri osallistujamäärien suhteen, ja kaikissa kisat alkoi molempina päivinä klo 13.00. Eli tuosta aika-merkkisen resurssin riittämättömyydestähän se ennakkotiedottamisen vähyys oikeasti johtui. Se MXC/A:n Suomen Cupin B-finaalikin saatiin ihan kivuttomasti mukaan, suosittelen kaikille, ja toivon kommentteja asiasta.
Paikallinen ennakkotiedotus ja mainonta tunnetusti on Mikkelissä melkoisen hyvissä käsissä. Sen eteen on töitä tehnyt n. 25:n vuoden aikana melkoinen määrä väkeä. Nytkin siellä 9 km päässä kaupungista sorakuopan reunalla myytiin enemmän pääsylippuja kun keskellä kaupunkia pelaavat potkupallojoukkueet saavat kotipeleihinsä keskimäärin!
Mitä tuohon Karrin mainitsemaan varikko-ongelmaan tulee, niin sepä onkin mielenkiintoinen vyyhti. Varikon, ja yleensä koko alueen riittämätön koko tiedostettiin varsin hyvin jo 90-luvun alussa. Maanomistusoloista johtuen silloin ei asialle voitu oikein tehdä mitään. Sitten pärjättiinkin pitkään hyvin, kun iski lama, eikä ollut ajajia. Mutta onhan siellä lähtökäytävän takana ollut se sauna jo pitkään, sinne pääsee pilotitkin iltaisin pesulle, niin ei tartte ihan suoraan radalta mennä lakanoitten väliin.
Nyt, kun ajajamäärä on kasvanut huikeasti, MMK:n nykyjohto otti asian tapetille, ja luvat varikon laajennukseen on. Ikävä vain, että heti kun lupa saatiin, koko radan ylle putosi varsinainen Damokleen miekka. Montun pohjan omistaja, jolla kerho on vuokralla, hakee lupaa kaivaa loput sorat pois pohjaveden alta. Eli jos lupa tulee, parin vuoden päästä paikalla on viehättävä metsän reunustama syvä lampi.
Siinä jäi teräketjujen teroittaminen ymmärrettävästi siihen paikkaan, kun tieto tästä tuli.
Ensi vuodelle vaihtoehtoja on näin tasan kaksi:
1) Kisat ajetaan nykyiselllä radalla, lupaprosessin etenemisestä riippuen joko nykyisen kokoisella tai osittain keskeneräisellä laajennetulla varikolla olevalla radalla.
2) Ajetaan Goodbye-Haukilampi- nostalgia-kisat. Ruskeasannan Goodbye-kisat aikanaan kokeneena, tiedän, että ei oo helppo rasti. Tässä tapauksessa henkilökohtaisesti asia on vielä paljon rajumpi, kun miettii, miten monta hikipisaraa eri syistä sitä onkaan tuohon länttiin 25:n vuoden aikana tullut pudotettua...
Kirjoittaja: KARRI KUISMAno kisathan olivat hyvät, rata tarpeeksi haastava ja tarjosi ohituspaikkoja riittämiin.
Asialliset ja ammattitaitoiset järjestäjät. Aikataulut yms. toimivat.
Miinuksena sitten pieni varikko, jossa ei ollut bajamajojen lisäksi mitään palveluita.
( SM radoilta pitäisi kyllä löytyä pesupaikat pyörille ja suihkut yms.)
Lisäksi rata tosi kivinen, niinkuin täällä meilläpäin Suomessa on yleistä.
Ja Totille kiitokset tietysti , kun jaksaa kiertää kisoja ja hoitaa hommansa ammattitaidolla.
Terv. Team Kuisma