mikkelin sm

Kirjoittaja: pirhonen osmosanokaas mielipiteenne reitistä?
itse vähän kisoja ajaneena pidin joitakin
paikkoja aika pahoina.onko kaikki sm tason kisat tämmöisiä?

Kirjoittaja: pirhonen osmoSe hakkuuaukea oli sen verran petollinen, että oikojille olisi käynyt huonosti. Paikan nimi on Karhukangas, olis mopo jäänyt suohon, ja karhu kuskin syönyt. Tavataan Jyväskylässä, siellä ei ole kuulemma yhtään kiveä.... eikä mutaaa..... karhuja ja susia on paljon sielläkin ...ja synkkää korpea ...

Kirjoittaja: daivid moralesjep olihan retillä kiviä ja juuria...no ei ne siirtymillä must niinkään hirmisti haittaa..kun on aikaa vähän enemmän...mut pätkät olis saanu musta olla vähän kova vauhtisempiä ja leveempiä.olis saanu hakee vähän paremmin ajolinjoja...mut ei auta valittaa,joka paikassa on ajettava...se kire siirtymä metsässä vähän kummastutti et sen olis voinu oikee siellä hakkuu aukeella miten paljon vaan...kun ne tarkastusmiehet oli alussa ja lopussa...ketään ei ollu metsässä pitemmällä katsomassa et miten siellä reitti kierretään....

Kirjoittaja: Esa EspoostaTuollaiset mäet ja siirtymät voivat olla suuria seikkailuita tai sitten niitä ei huomaa. Kysymys on taso eroista. Jos haetaan esimerkillisä SM kilpailun reittiä se voisi olla Otavan reitti. Ei voidan Enduron SM titteleitä ratkoa lentokentällä. Kilpailun pitää olla suht rankka, maaston suht vaativa ja ajoaikaa riittävästi. Kuljettajia, jotka pystyvät kilpailemaan SM pisteistä ei nuo mäet juurikaan kiinnostanut. Jos mäet tuntuivat vaikeilta ja reitti raskaalta niin "hyvä" --> "veditpä kunnon reenit". Voit olla tyytyväinen itseesi.

Kirjoittaja: fuck faceMistähän "at-osaajat" oli hankittu! Rupesi naurattamaan, kun at:n pitäjät eivät tienneet edes sen paikkaa!!!! Kannattaisiko järjestää ensin kansallisia kisoja ja sitten vasta SM arvoisia...
t: No More St Michel!!!!!!!!

Kirjoittaja: pabloreitti oli kyllä aika pientä ,mutta ihan ok
mun mielestä metsäsiirtymät pitääkin olla tiukkoja ja hankalia.yleensä sm-kisat on nopeampia

Kirjoittaja: ajanutse reitti oli niin syvältä että olla ja voi
oli ainaki vika kerta ku lähen mikkelin kisaan ei siellä muuta ku pyörät ois hajottanu jos loppuun asti ois ajanu

Kirjoittaja: Katsomassa olleena pätkät näytti ainakn hyviltä. Kertokaa ajaneet oliko minkälaisia pahoja paikkoja. Mäkiä, kivikkoja, upotuksia? Oliko Ek:t hyvät? Oliko AT-ajat tiukat. Selvisikö helposti ilman AT-pisteitä?

Kirjoittaja: jäpäekan ja tokan mk:n välinen siirtymä oli aika vaikee siel hakkuun aukeella.

Kirjoittaja: dfdgfg ghghghNiin ei kai mikään kisa kaikille kelpaa. Kannattaa opetella ajamaan ja jos ei vaikeessa kisassa kulje niin syy on kai kuskissa.
Kiviä on muissakin kisoissa ja aina kannattaa ajaa maaliin ,vaikka harjoitusmielessä.

Kirjoittaja: pirhonen osmoJoo, kyllä luigi puhuu asiaa. Kannattaisi treenata ajamaan ja lopettää olosuhteiden syyttäminen. Näytti tulosluettelon kärjessä olevan samat hemmot, ajellaan sitten mikkelissä tai ties missä !

Kirjoittaja: ByItse mä tykkäsin, että tää oli sitä tosi enskaa. Siirtymillä oli muutama vähän hankalampi paikka, mutta oli kyllä tilaa kiertää pahat paikat. Pätkät oli suht hyviä, vähän kivikkoisia ja juurakkoisia, mutta mun mielestä se on ihan hyvä, että on välillä vähän vaativampaa. Itse pidin eniten kolmannesta maastokokeesta. Eka AT-väli oli hiukan tiukka. Kisa oli kuitenkin vaativampi kuin ennalta odotin.

Kirjoittaja: HahPelimies ei itke vaa huudattaa!Tytöt itkee kisan jälkee ja valittaa!

Kirjoittaja: pirhonen osmoVai että liian vaikeeta ja kivikkoista... Ajoin reitin 0-pyöränä ennen ja jälkeen kilpailijoiden, ja jos yli 10-vuotta sitten motocrossin lopettaneena ja sittemmin muutamaan kertaan talvienskaa kokeilleena pääsin reitin suht helposti läpi, eikä edes olematon kunto loppunut, niin voiko se olla kauheen vaikeeta? Pyöränä mulla oli -95- mallin CR 250, ilman pohjapanssaria yms. enskavarusteita, enkä saanu mitään noilla kahdella kierroksella rikki... Väittivät ykkösen mäkiä pahoiksi; toista 0-pyörää ajaneen kaverin ajokokemus on vielä vähäisempi, eikä meillä ollu kummallakaan kierroksella suurempia vaikeuksia niissä mäissä. Nyt joku sitten väittää, että oltiin harjoiteltu paikat huolella; totuus on se, että me kumpikin ajettiin esim. ne ykkösen mäet ekan kerran lauantai-iltapäivänä yhden kerran, ja päästiin sillonkin ylös ihan hyvin. Mustahan menee mummotkin kävellen ohi metsässä sienikori käsivarrella heiluen, että miten niin vaikeeta?

Kirjoittaja: pirhonen osmoPitäähän kisassa hiki tulla,tuntuu että kaverit on unohtanu treenata niitä hankalempia paikkoja.Ei muuta kun harjoittelua ja hei säätäkää rassukat niitä pyörien jousituksia vähän järkevämmin,sillä kisoissa menestyy tasaisemmin ajaneet eikä vaan varikoiden ja tiesiirtymien nopeimmat.

Kirjoittaja: pirhonen osmoKilpailunjohtajan vastauksia: Fuck Face,AT 3 johon kilpailijat tulivat vasta 2,5 t lähdön jälkeen toisella kierroksella pystytettiin n. 5 minuuttia lähdöstä. Kaikki At asemat olivat kunnossa jo kun nollapyörät ajoivat reitin tuntia ennen kilpailijoita, joten tee sitä mitä nimimerkkisi tarkoittaa itsesi kanssa. Se mitä reitin vaikeudesta on tässä oltu mieltä voin vain todeta kuten käsiohjelmassakin: Otavassa harrastus alkoi Vihakkalan metsissä "mopojen päristelystä". Raisuilla ja Pappatunikoilla pojat on ajaneet ne mäet ylös jo 10-vuotiaina jotka nyt olivat niin "kamalan vaikeita" SM-tason "endurotähdille".

Kirjoittaja: ba:sa ja By:sa yllätys voittajat.. taisi olla tuttua kivikkoa?

Kirjoittaja: Konstan imussaKyllähän kisat kai vähitellen ovat nopeammiksi ja samalla helpommiksi muuttuneet. Enemmän motocross-tyyppistä menoa ja vähemmän punnerrusta.
Muutenkin homman luonne on muuttunut vissiin. Ennen kunnon enskastarbu vaikka pysähtyi ja tarkisti, ettei ylitettävässä ojassa kasvanut lumpeenlehtiä. Nyt ei sitäkään tarvitse tehdä. Miksi muuten yökisat lopetettiin. No joo mä tiedän vastauksen...