mikä vika nsr:ssä

täähän ei tänne offroad puolelle kuulu mut ajattelin ny kuiteskin kysyä kun kaks tahtiset täällä hyvin tunnetaan...

Pyörä on honda nsr 125 -98
elikkä vika olis tällänen:
ko ajan yhtä soittoa joku parikyt kilsaa reilusti yli sallittua nopeutta (n 130km/h)
nii sen jälkeen kun menen vähäksi aikaa parkiin ja aion lähteä siitä vielä liikenteeseen niin pyörä ei jaksakkaan lähteä.
tosi tehoton.
pyörä ei ota kierroksia lähes ollenkaan ja sammuu kun antaa vähän enemmän kaasua.
oireet on niinkun olis pyörä ihan kylmänä mut se ei ole mitenkään mahdollista, eikä ryyppykään auta.
no tästä ongelmasta päästään siten että sammutan pyörän ja odottelen joku 10 min sen jähhtymistä ja sitten käynnistän ryypyllä. se käy sen jälkeen kuin mitään vikaa ei olis...
pyörässä on muuten juuri tehty kone remontti (noin tuhat kilometriä sitten..

kiitos vastauksistä etukäteen. =)

Kirjoittaja: Mika SirkkiöKatso myös kaasarin ja pytyn välissä olevat läpät.

Kirjoittaja: Tommi VesaloEn tunne nsr:ää sen tarkemmin, mutta aivan takuulla sen moottori on matalampiviritteinen kuin rossipiikissä, jossa on vakiona 9-lämpöarvon tulppa, joten en kyllä laittaisi kymppiä. Vaan voihan sitä aina kokeilla. Katsoppas onko kaasari tukossa. Se sotkee kyllä hyvänkin pyörän toiminnat jännällä tavalla. Kaverin aprilia sammui aikoinaan 10 minuutin ajon jälkeen. Syynä oli tukossa oleva kaasari...Eli vetäiseppä kaasari aivan atomeiksi ja puhdista rätin, neulan ja puhalluksen kanssa kaikki mahdolliset reiät..

Kirjoittaja: Ossi Suuronenilmeisest lämpö arvo on 9.
katoin äsken ohje kirjast ja siin puhuttiin et normaaliin ajoon 9 ja kovaan ajoon 10.
kyl pyörä normaalis ajos toimii mut ku näist jutuist ei ite ymmärrä niin on vaikee ajatella et tollanen asia vaikuttais noin pali...
tarttee kokella kymppiä...
kiitti vastauksist..

Kirjoittaja: Mika SirkkiöSaman tyyppistä vikaa oli minulla myös. Lue otsikon "Käynnistysongelma" alta olevat viestit. Onko muuten tulpassa oikea lämpöarvo?

Kirjoittaja: arttu haapanentaitaa vähän kuumentua, laita 10-tulppa.