MIKÄ PYÖRÄ
1.1.2007 - 22:52
|
Kirjoittaja: Toni Perämäkiminkä ostasin tm,ktm,yz,rm en tiiä. mihin saa osia halvalla,euroja siottasin noin 2500-3000 yz 250 kokemusta 4v. mut se oli 85 mallia
nm... päitsille vielä joskus.....
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJokainen voi itse mielessään miettiä mitä nuo viisi ensimmäistä tarkoittavat käytännössä. Loputhan olinkin luokitellut ei-niin-välttämättömiksi. Kokemusta on itsellänikin, pari krossia olen enskaksi rakentanut. Nokkia en tullut koskaan vihreeseen kakkaläjään ostaneeksi, kokeilin niitä kyllä kun mäntää vilkaisin, ero oli suuri, mutta ne kappaleet ei sitten olleetkaan sillä hetkellä myynnissä. Omistaja arveli myyvänsä, mutta muutti mielensä kun ajoi kerran omilla vakioillaan.
Gassi on varmaan ihan kiva ja hyvä peli, vielä kun niihin saisi varaosia kuin tarinat kertoo ajasta Celle ennen kuin Calle. Gassi on kuitenkin leveä lehmä, eikä paksumpi alatiiviste ja jäykempi pakoaukon säätimen jousi maksa montaa eoroa mihinkään pyörään. Niillä kone kuin kone pehmenee jo kummasti, eli se on kuluista pienin kuitenkin. Kunhan oikeesta enskapyörästä lähtee, niin aina saa hyvän "pikkurahalla" vs. krossista väsäillen.
Kirjoittaja: SAMU LEHTINENJotenkin tuntuis, että kun Harrastelija alkaa väkertää crossista enskaa niin kaikkia Sirkun mainitsemia hilavitkuttimia ei tarttis hommata. Varsinkaan, jos ei mieli sm-pisteille.
Sirkku nyt tuntuisi olevan aika syvällinen ajattelija...Pistäpä kaikki tuo energia itse ajamiseen...;-)) Niin moni kovakin luu jää polulla taakse.
Jyrki
Kirjoittaja: EERO HUUSKONENJoo tuota noin, suosittelen Gas Gas:n 300:sta. On helppo ajaa, eikä ole kovin kallitakaan. Ittelläni jo toinen gassi ja jos vielä pyörän ostan, niin merkissä pysyn.
Kirjoittaja: JANNE RUOTSALAINENainakin Gas-Gas 200-300 cc vm -06, huippuhyviä harrastajan pyöriä, suoraan Suomalaiseen metsään" kaikki valmiina iskarit, vääntö,valoissa tehoa) takalokariin vain ledivalojatke ja ehkä muutama erilainen takaratas ja hieman suuttimia ja pari neulaa niin homma toimii. .
Kirjoittaja: TURKKA HAGMANMitä ne sellaiset tehdasenskat on?
Kirjoittaja: Pekka PitkänenFactory Replica Edition :)
Kirjoittaja: Tero Ollilanehän onki tehdasenskoja:)ei voi muuta sanoa kun että meitä on moneen junaan
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTuo kommentti tulikin näemmä tuosta sivuilleni kirjoittamastani jutusta.
Katsotaanpas, Tero:
SMa, 5 ensimmäistä enduropyörillä.
SMy, 5 ensimmäisestä 3 enskapyörillä ja kaksi japsikrosseilla, ei yhtäkään krossiversiota vieläkään jos enskakin on ollut tarjolla...
SM4t, 5 ensimmäistä: 3 enduroversiota, yksi tehdastiimin enduro ja yksi rossi
Että mites se nyt menikään?
Eiköhän toi Tommi kuitenkin kiteyttäny tän keskustelun riittävän hyvin itse ASIAAN.
Kirjoittaja: Tero OllilaLuuletko sä sirkku että olet aina oikeassa?Jos crossista rakennettu enska ei soveltuis enduroon niin miksi niillä ajaa lähes kaikki kisakuskit jotka menestyy?
Eiköhän se ole sillai että toiset pitää crossityylisestä pelistä ja toiset taas tehdasendurosta.Kummatki pelit pitää kuiteski säätää itselleen sopiviksi.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOAi kuinka?
Kirjoittaja: JOEL LÄNSIVUORIKyllä ainakin itse tiedän/ tunnen useamman A-kuskin joka ajaa krossipyörästä tehdyllä enskalla..
JL
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKILukekaa nyt kerran vielä toi aloitusjuttu! Ihan sama millä pelimiehet ajaa, ei ne niitä itse maksa/rakenna. Jos kaveri aloittaa harrastuksen ja budjetti on ymmärrettäväsi alhainen niin kannattaa todella ostaa valmis peli enskaan (jolla harrastaja pärjää myös crossiradalla)? Sitten kun on varaa/halua ostaa krossi ja rakentaa siitä enska niin siitä vaan. Mutta kuten on jo todettu se maksaa. Ja muistakaa että ilman kunnon äänenvaimennusta mielestäni metsään EI ole asiaa!! T: originaali crossipelillä ei harrastaja tee mitään metsässä, se on yhtä takkuamista
Kirjoittaja: matti ruuskaosta vor paras enska mitä rahalla saa, tai on ainakin joskus saanu.
Kirjoittaja: MIKKO LAAKSONENTervehdys!!
Osta joku 250 KAKSItahti crossi siihen tuikut ja vedä sillä noin pari vuotta.
Sitten säästämilläsi rahoilla ostat sen uuden nelari enskan ja huomaat miten paljon kehityit kuskina sen kahden vuoden aikana!!! :) On meinaan aika paljon helpompaa menoa mutta ei lähellekkään yhtä kivaa!!! HARDENDURORULES!!!! ;)
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENEnduropalstalle oot laittanu eli on se vähän turhaa hommaa ostaa joku crossi ja siitä väkertää enduroo. Suosittelen että ostat ihan puhdasverisen enduron. KTM:llä, Husqvarnalla ja TM:llä on ihan hyviä enskoja. Ja kyllä Husabergilläkin jos nelaria meinailet. Se riippuu missä asut että miten lähistöltä löytää noita varaosien jälleenmyyjiä. Mutta 2500-3000*eur* ei ihan vielä ostella nelareita.
Kirjoittaja: Tero OllilaEi se mitään väkertämistä ole kun osat käy suoraan ja tuleehan se halvemmaksi.
Kirjoittaja: Toni Perämäkipunakilpistä ajattelin 2t ku en tarttis kilpiä muuta ku kisoihin, mut wr mallit tietysti helpompia katsastaa kisoihin vai kuinka.........
Kirjoittaja: JOEL LÄNSIVUORISäästä viellä 1000e niin saat hyvän nelarin.. Mulla on Yammun Yz250f, sillä on omasta mielestä ainakin hyvä ajaa enskaa vaikka krossi onkin.. Iskarit vaan säätää mieleseksi ja laittaa jonkun näköset tuikut eteen ja taakse..
Eikä se crossista enskaks tekemin maksa juuri mitään virtapää 180e, valot +-150e. Iskareihin menee jonkun verran rahaa, mut ihan hyvin sitä ainakin kesäkeleillä ajaa ihan krossi iskareilla, talveksi vaihoin löysemmät jouset eteen. (100e).
eli crossista saa enskan vähän päälle 400e..
JL
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENNiiiin plus sitten painavempi vauhtipyörä ja jos meinaa yöllä ajaa niin parempi tuikku eteen (Xenon = en tiedä montako sataa) ja sitten se stumppailu rupee pikkuhiljaa nyppimään jne... eli kyllä siihen saa sijottaa..
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOnpa jutut.
Osta nyt vaan ihan enskapyörä, ISOJA eroja on pitkä lista muitakin kuin edellä mainitut. Kokeile esim. etsiä haku-toiminnolla keskusteluja aiheesta, ainakin ennen kuin päädyt yrittämään väkertää krossista enskaa. Rahaa menee semmonen 2000-2500e pyörästä riippuen.
Kirjoittaja: JUKKA NIEMINENYAMAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA<3
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKirjoittelin sivuilleni pikaisesti listan
- oleellisimmat erot enska- ja krossiversioiden välillä
- käytännön vaikutukset
- muutostyon kustannukset
- listan vähemmän oleellisia (kalliita) yksityiskohtia
Tätä keskustelua krossin rakentamisesta "enskaksi" käydään vähän väliä, niin ovatpahan nyt kerrankin kaikki jossain "paperilla". Pikaisesti kun kirjoittelin niin typomokia varmasti on ja vielä jotain puuttuukin.
http://www.kolumbus.fi/sivutie/EMXerot.htm