mikä alle???????????
8.12.2005 - 15:37
|
Kirjoittaja: ATTE ANTTILAoon n.175cm ja 65kg pojan kolppi ja piikki pitäs kai hommata mitä mieltä ootte ajanko viel 85cc vai pitäskö vaihtaa piikkiin ja mitä merkkii suosittelette APUVA
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: SAMI POHJOLA
Kirjoittaja: SAMI POHJOLAälä osta mitään kana
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENKyllä se on 125 cc mikä ois paras.. kohtuu kevyt tehoa löytyy riittämiin mutta 250 cc 2-t on kyllä vähän turhan tykki jos on ajanu vähän.. koska kun hyppää 85cc-250cc 2-t niin hyppää yhen vaiheen yli ja ei opi välttämättä ajamaan niin hyvin.. samoin 250 4-t.. jos hyppää 85cc-250 4-t niin ei opi 2-t:n metkuja hyvin.. ensin pitäisi osata 2-t:n metkut ja sitten vasta nelaria..
Kirjoittaja: Timo BygdenOmaa tai mitä tahansa lähipiiriä tarkastellen voi todeta, että jostain syystä ne laukeevat vehkeet keskittyy yleensä niiden käsiin, jotka samalla ovat niitä kaikkein innokkaimpia ropaajia...
Kun pitää vehkeet puhtaana (lähinnä putsari ja sen vaihto) eikä uita niitä pitkin suo-ojia, niin harrastaja saa vetää uusilla pyörillä ja millä tahansa tahti määrällä tänä päivänä ilman huolen häivää!
Ja mitä kustannuksiin tulee niin isoin lovi tulee aina jälleenmyyntiarvosta...
Kirjoittaja: SAMI POHJOLAä
Kirjoittaja: Miika SavoIhme käärmeilyä taas nelarien kestävyydestä! Nelarit on tulleet jäädäkseen vaikka kuinka joku yrittää muuta väittää. Kilpailullisesti ne ainakin on näyttäneet paremmuutensa. Ja on ne harrastajallekin helpompia ajettavuudeltaan kuin 2-tahtiset.
Ja mitä nyt vielä Kawasakin pienemmän "traktorimallin" tekniikan kestävyyteen tulee, niin Sirkulla ei tod. ole omaa kokemusta uusista malleista (05-06), joten ihan turhaa puhua asiantuntemuksella. Vaikka oma pelisi viime vuonna olisi ollut kuinka pommi, se ei tarkoita että kaikki muutkin saman merkkiset pyörät olisivat. Tällainen ajattelutyyli on muuten monella muullakin. Omat tämän vuotiset Kawat on olleet hyviä yksilöitä. Toisella tunteja tuli n.60 ja toisella takana vain 25, eikä suurempia ongelmia ole pyörissä ollut. Omia mokia oikeastaan nekin vähät osien hajoamiset jotka on tulleet. Tämä asia potuttaa vaan pyörien myymisen kannalta, koska se on ollut aika vaikeaa niiden aiemman vuotisista malleista saadun paskan maineen vuoksi vaikka totuus on ihan muuta. No onneksi toinen on sentään jo myyty. Toinen, vähemmän ajettu odottaisi ostajaa...
Toiseen Sirkun juttuun: Olis varmaan hyvä idea tuoda offroadpyöräpuolellakin esim. Tekniikan Maailman tai muun vastaavan tahon suorittamat kestotestit. Kuten Sirkku kuitenkin mainitsi, pyörävalmistajat saattaisivat suhtautua tällaisiin testeihin varauksellisesti. Onhan niissä nimittäin aina mahdollisuus saada paskaa omaan niskaan.
Kirjoittaja: Timo BygdenTutkippa Sirkku minkä merkkinen on 2006 250cc nelareiden testivoittaja kahdessa saksan mx-lehdessä ja ylivoimaisesti jenkkien RacerX:ssä!! En ole nähnyt uutta Transworldia, mutta uskaltaisin jopa veikata voittajen em. perusteella...
Kirjoittaja: Timo Bygdenhttp://www.racerxill.com/articles/detail/283/racer-x-tested-2006-450f-s…
tuosta löytyy myös mainittu 250 testi!!
taitaa 2006 vuosi kuulua KAWASAKILLE!! :))
kuinkahan monta takkia kääntyy?
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJaa, täällä onkin ollu oikein Bileet käynnissä ;-)
Kyllä on joo tiedossa mitkä pyörät ne on testeissä pärjänneet, mutta eipä sellainen pyörä SM-sarjassa voittoa vie, jossa kone poikii joka toisen startin. Mutta kai se niiden takin Kawiin voi kääntääkin joilla on varaa varmuuden vuoksi uusia koko kone kerran viikossa...eikä minulla, tuskin vielä kenelläkään, ole tietoa miten noi uudet tulee kestämään.
Kuitenkin joka ikisen kotimaan harrastajan silmissä olisi varmaan paljon mielenkiintoisempaa lukea jotain kestotestiä...KXF eka venttiiliremontti 15h 300e, kansi 25h 500e, nokkavitja 50h 100e; YZF venttiilit 50h 400e, kansi 100h, nokkavitja 10h, laatikko 25h...Ihan hatusta vetästyjä numeroita, mutta ihan joku 50h testikin KOVASSA KÄYTÖSSÄ voisi olla niin myrkkyä toisille malleille ettei moista testiä varmana ikinä tule järjestymään. Siihen asti, eli näillä näkymin ikuisesti, pitää vaan tuijottaa omia ja lähipiirin kokemuksia kun vastarannalla on omaansa kehumassa fanaattisia yhden merkin miehiä, jotka huomaamatta vuotta myöhemmin puhuu itsensä pussiin (käytä hakua...).
Kirjoittaja: Filip PlavsicOsta ktm125cc exc.. mulla on vielä sellanen, ja hyvin on toiminut.. :)
Kirjoittaja: Tommi AnttilaEi tainnut olla Dynasetista kyse. Miikan tekstistä N --> M
Kirjoittaja: Miika SavoEn joo tarkottanut Dynasetia... Mikä se sun sivun nimi olikaan Sirkku??
Kirjoittaja: Miika SavoJa mitä tuosta pyörämerkin kannattamisesta, niin syyt ovat koko lailla taloudelliset... Miksen ajaisi vaikka Aprilialla jos saisin edullisesti (palkkaa kyllä olisi maksettava että ajaisin). Jos pelimerkkejä olisi enemmän voisin ajaa sillä millä kunakin päivänä huvittaa, toisena Temmillä, toisena Kawalla, ...
Kirjoittaja: Henri korhonenosta suzuki rm-z 250....ei oo ollu ittellä mitää vikaa ja kulkee
Kirjoittaja: Henri korhonenmäki oon sama pitune eikä ollu aluks mitää ongelmaa ajaa
Kirjoittaja: Miika SavoTM heh... Hienoa Jyri että pidät myös Dynatechin tiimin puolia.
Kerro Atte vähän ajokokemuksestasi. Rahatilanne vaikuttaa tosiaan aika paljon. Kasikymppinen on kyllä aivan varmasti liian pieni. Joko 125cc 2t, 250cc 4t tai ehkä 200cc 2t. Kakspuolikasta 2-tahtia en suosittelisi kasikympin jälkeen. Pommeja ei kannata ostaa. Hyvä ohje käytetyn pyörän ostajalle: "sen minkä pyörän hinnassa voittaa, sen kuitenkin häviää tuplaten remppaa tehdessä ja asennuskaljaa juodessa."
Kirjoittaja: Ville LaitinenMä oon 160 cm pitkä ja ajan piikillä että olet ehkä reilusti liian pitkä ajamaan 85cc. lla
Kirjoittaja: Jyri NordströmVoihan sillä kasivitosella ajaa jos on isot pyörät/huono ajotaito... kawasakiin en kyllä sekaantuisi. 250cc nelaria en vielä ostaisi, ennenkuin lastentaudit niistä on saatu karsittua pois...
Kirjoittaja: Miika SavoJos on yli 170cm pitkä niin kyllä vauhdista riippumatta kasikymppi on ehdottomasti liian pieni. Ajoasento vääristyy ja ajaminen ei ole mukavaa, varsinkin jos sen pitäisi olla harrastus. Eri asia on jos kaveri ajaa Suomen Cupia mestaruus tai menetyminen mielessä, niin silloin voi pyörä olla hieman pienikin.
Pikkunelareista en jaksa enää kinata. Jokainen ostakoon minkä värisen pyörän haluaa. Kawasakilla voitettiin kuitenkin tunnetun jenkkilehden pikkunelarien pyörävertailu, joten kertokoon se jotain uusista malleista.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKuules nyt, se on Dynaset, eikä mikään mikä-se-nyt-olikaan, eikä se suikkeli ole yhtään Kawikasaa huonompi, viimeinen Kawia kannattava mohikaani. Muuten on neuvot ihan asiaa, mutta kantsii pitää mielessä että MS alkaa olla niitä viimesia ketkä ei ole vaihtaneet muuhun merkkiin.
Kirjoittaja: HENRY ELDosta piikki itse olen hieman lyhyempi eikä piikillä ole mitään hankaluuksia. osta suzuki itelläni on hyvin kestänyt rm 125 vm.00
Kirjoittaja: Jyri NordströmAjtko harraste vai kilpa-ajoa? Onko harrastukseen varaa sijoittaa? kauanko olet ajanut/osaatko edes?
Perinteiset suzuki/honda/yamaha/ktm ovat hyviä, tosin yleistynyt merkki tm on myös varteenotettava vaihtoehto...