Mikä 250cc 4-t ?

Kirjoittaja: Sampo VirtanenNiin ajattelin hommata 250cc 4-t pyörän ja olen miettinnyt että minkä merkkisen ostaisin ? Joten onko kellään kokemuksia semmoisista peleistä ? Ja kannattaako yleensä ostaa nelaria vai pysytellä perus 2-tahtisessa ?

Kirjoittaja: Maunu Laitinense nyt on maku asia . itsellämi on hondan vanha nelari piikki jonka tehot on melko hyvin riittänyt . että jokaisen mielstä joku tietty on se paras.

Kirjoittaja: sirkku kannistoEli enduroa ilmeisesti osatosta päätellen meinasit.

Valkokilpisenä saa vain WR 250 F, KTM 250 4-T ja TE 250, sekä TM 250 F.
KTM:n kone tärisee, Hussen ja Jammun ei, TM:stä ei tietoa. Kaikki saman tehoisia ja painoisia, kulutus jokseenkin sama, eli ilman polttoainetta kun ei eroja ole kuin max. 4kg. Kaikissa myös sähköstartti, jonka poistolla saa 4-6kg painoa pois pyörästä riippuen. Tehot ovat likimain samat, taisi olla jammussa tai temmissä marginaalisesti eniten.
Jammussa on kolmesta ensin mainitusta pehmein vastaaminen kaasuun alkualueesta, Hussessa terävin, TM ei tietoa.
Jammussa on melkoinen rakentelu ennen kuin siinä on mm. mittari, maski järkevästi kiinni, sarvet, takaloksun vaihto jne., muissa ne ovat valmiina OK.

Jos taas meinaat punakilpistä, niin silloin nuo uudet japsinelarit kuulostavat mielenkiintoisilta. Painossa kaikkien enskavarusteiden lisäämisen jälkeen päädytään n. 100 kg:aan, ehkä hiukan ylikin, ja starttia ei vieläkään ole, eli ei painoero niiden ja ensin mainitun 4:n välilläkään kovin suureksi tule.

Kirjoittaja: Ville HarviaSota tulee tästä taas et kannattaako vaihtaa nelariin vai ei ;) Ite vaihdoin Honda crf 250cc 4-t ja oon tosi tyytyväinen ollu. Enää ei mua ainakaan saa 2-t:llä ajamaan, ei sit millään!!

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEMoro! Sehän on tosiaan ihan maku asia! Ittellä on KX 250 F, tunteja pelillä n. 6 mut kokemukset on hyviä! Kone on todella hyvä ajaa, muutaman kerran ajoin syksyllä niin hiekallakin kiva! Ylös ehkä saatava hiukan tehoa mut pakoputkiahan on saatavilla. Olen myös ajanut uudella Hondalla ja muutaman kierroksen kokemuksella on kehuttava pyörää! Eli yhteenvetona voisi sanoa, et eiköhän ainakin noi kaikki Japsi pelit on todella kilpailukykyisiä ja varmasti myös harrastekäytössä loistavia, en tosin tiedä omaa nopeuttasi! Ajettavuudeltaan aivan varmasti pyörät ovat helpompia kuin 2-t piikit vääntävyytensä johdosta. Painotkin on saatu suhteelisen alas, eroa piikkiseen ei Kawassakaan ole kuin 5,5 kiloa! Eli ei muuta kun kyselemään eri merkkejä ja testaamaan mikäli mahdollista! Taitaa nelari olla tullut jäädäkseen!