Mikä 250cc 2-tahti pyörä enduroon?
19.11.2003 - 17:17
|
Kirjoittaja: Aki Illikainen
Elikkä pitäs täs hommata tollanen 250cc 2-tahti pyörä enduroon mutta montullakin tulee ajettua. Vuosimalli olis kiva olla semmonen ´98-´02. Hintaa sais olla joku about 3000-3500e. Joo et antakaas jotain neuvoja et mikä pyörä kannattas hommata ja mitä missäkin on hyvää ja mikä huonoa. Kiitos jo etukäteen!
Kirjoittaja: JESSE SANDENEi kotariin kannata kaikkia osia ostaa maahantuojalta. Teloin äskettäin koko kytkinkahvan. Maahantuojalla se maksoi täydellisenä 230 tai 240 euroo. Tilasin sitten Saksata täältä www.ktm-sommer.de . Maksoi 99 ja 20 postikuluihin ja kesti tulla 3 arkipäivää ja paketti tuotiin kotiin. Onhan se tietysti hyvä kannattaa kotimaisia kauppoja, mut harrastajalla kun ei ole aina varaa maksaa suolaisia hintoja, kun ei saa mitään alennuksia. Kannattaa vähän kysellä hintoja ennen kuin ostaa.
Kirjoittaja: Juhana MäntyläItse ostaisin jonkun japsin. KTM ei tuu enää mulla kyseeseen koska maahantuojan suhtautuminen asiakkaisiin oli todella nihkeätä. Turun seudulla kun ei ollut jälleenmyyjää niin joutui anelemaan josko racing bike olisi ehtinyt tai viitsinyt myydä suolaisen hintaisia osiaan. Hyvä pyörä mutta se palvelu ja osien hinta... Tästä tosin aikaa n. 3v.
Kirjoittaja: TUOMAS MÄKINENSamille. Toi ei enää oo sattumaa, kun sulla kiertokanki leikkaa kahesta pyörästä. Jotain on vialla. Käytä parempaa 2-t öljyä ja oikea määrä 2,5%. Mä oon ajanu kotareilla yht. noin 700h. eikä oo ikinä leikannu kiertokanki. Kerran on yleensäkin leikannu, ja se oli mäntä, syyksi epäiltiin juuri öljyä.
Kirjoittaja: TURKKA HAGMANKannattaa hommata joku peli mikä on enskaan tehty, eli siinä on valot yms. valmiina. Ktm, Gas Gas, Husse. Tietysti kannattaa käytetyn oston jälkeen tarkistaa kriittiset paikat. Tolla rahalla saa varmasti ihan kelpo pelin.
Kirjoittaja: Ville SepponenEipä noita huonoja pyöriä noissa vuosimalleissa taida paljoa olla.
Puolikas kotari -99 on itelläni ja ei kyllä ole pahaa sanomista muuta kun lohkon kierteet tuntuu olevan vähän huonoja. Mutta nehän ei paljoa harrastusta haittaa.
Kirjoittaja: Aki IllikainenOk, miten muuten onko leiponut kertaakaan tai siis niin useasti kuin piikit?
Kirjoittaja: Sami LänsimaaEdellinen pyörä oli 250cc ja nyt on 125cc ja kotareita molemmat. Varaosia niihin on uponnu molempiin enkä huomannut kestävyydessä mitään suunnattomia eroja. 250 leikkas kiertokanki ja samoin teki piikki tuossa taannoin. Periaatteessa 250 voidaan olettaa kestävän enemmän mutta ei niistä voi sanoa että kumpi olisi halvempi ylläpidettävä. Varsinkin ostettaessa käytettyä pyörää ei voi ikinä olla varma millaisessa kunnossa moottori todella on vaikka myyjä yrittää vakuutella että on säännöllisesti rempattu pitäisi löytyä kuitteja sanojen tueksi. Kaikenlaisia huijareita löytyy siis ota mukaasi joka asiantuntija jos et ole itse varma mitä tutkia oston yhteydessä.