Männän vaihto 4-tahtiin.

Kirjoittaja: Matti KakkonenMoikka.

Kyseessä olisi 520sx -01 ostin tammikuussa ja ei oo mitään tietoa minkä verran milläkin osalla on ajettu.

Nyt olisi ainakin tarkotus vaihtaa mäntä ja petilaakerit. Mut tässä se ongelma tuleekin en oo ennen vaihtanut nelariin mäntää/muutenkaan purkanu konetta.

2-tahit purkaa ja kasaa vaik silmät kii. =D

No eilen otin koneen pois ja rupesin purkamaan niin tyssäs jakoketjuun, perk. on niitattu. Saako ketjun pois katkasematta? Jos joutuu katkaisemaan? Miten ois fiksuin?/uudestaan niitata?
Ja miten se ketju nostetaan alhaalta sit ylös ku ruvetaan kasaamaan?
Ja ei näkyny mitään kohistus merkkejä? Kai se nokka pitää saada oikeeseen ajoitukseen?

Ps. Saa antaa reilusti vinkkejä mitä vaihtaa/mitä muistaa vaihtaissa.

Kaljaa saattaa mennä pullo jos toinenkin, ellei puhuta jo koriloista=D

Kirjoittaja: Matti KakkonenTaidan viedä itsekkin niitattavaksi. Eipähän tarttee ihteensä syyttää jos ketju katkeaa kesken kaiken..

Kirjoittaja: JARKKI RANTANENTerve.

Kaverin 450Exc -03:n nokkaketju katkesi (se kannattanee vaihtaa sinunkin, ovat kovia venymään). Teimme muut hommat valmiiksi (jokunen laakeri, ketjun ohjurit, yms), jaosta piittaamatta ja ketjun veimme asennukseen Jykylän paikalliselle, joka katsoi jaon kohdalleen ja niittasi ketjun paikalleen (sanoipa vielä ettei tarvitse ottaa mopoa autosta, hän voi käydä siellä tekemässä), eikä maksanut liikoja: Ketju + 0,5h työtä. Eli kunnolliseen ketjun niittaimeen olisi uponnut enemmän rahua, toki nyt olisi sellainen hyllyssä.

T: Jarkki