mahtuuko MB vaneoon

Kirjoittaja: niko pesonenmorons,
eli tiukka nopee kysymys, pitäs ostaa mopolle auto, mutta mahtuuko crossi tollaseen? siis kaksipaikkainen,pakuksi rekisteröity. kellään tietoa, ei jaksais turhanpäiten ajella katsoon tilannetta eikä kauppias osannut sanoa.

Kirjoittaja: JUSSI VILKMANÄlä nyt ittees telo.

Kirjoittaja: Markus Jäms

Kirjoittaja: Sami SarroVetäkää päät pensaasta!!!!
Niko Pesonen on nyt hyvin hyvin masentunut. Mies kysyy Mercedes VANEO:sta ja vastauksena tulee Nissan Vanette:n pa-kulutuksesta :o ... ja Yamaha DT:n peilit ei mahdu Vitoon........ (syvä huokaus)!

Kirjoittaja: JUHANI TERVAKANGASMuutama huomio Vanetesta kannattaa muistaa kun sellaisen hankkii. Itse olen ajanut kyseisellä 2.3 D:llä reilu 60 000 km ja hyvin on matka sujunut. Auto on todella melkoinen syöppö 90 km/h ajaessa vielä pääsee hieman alle 9 l mutta jo 100 km/h jälkeen soppaa alkaa mennä 10 l pintaan. Vanetessa on viisi vaihteinen laatikko ja keston kannalta viitos vaihdetta ei kannata käyttää alle 80 km/h. Nissaneissa (japanin mosse) on tunnetusti huonoin voimansiirto (perä + laatikko) mutta niilläkin pärjää jos käsittelee niitä rauhallisesti runnomatta ja liikaa väännättämättä. Hyvät öljyt kannattaa voimasiirrossa käyttää. Kone on vanhaa tekniikkaa ja toimii hyvin. Vanette on rakennettu muistaakseni Portugalissa ja yksilöissä on jonkin verran vaihtelua. Jotkin toimivat hyvin ja joissakin taas on sähkövikoja riittämiin. "Harakiri" varaosia saa vielä huonosti mutta autossa on käytetty samoja osia kuin muissakin Nissaneissa joihinka tarvikeosia saa. Siten hieman etsimällä saa ihan kohtuu hintaisia osia.

Se hyvä puoli autossa on että jos käy ulkomailla niin auton saa laivaan henkilöauton hinnalla. Kaiken kaikkiaan autoa voi suositella perheen kakkosautoksi. Hinnaltaan ne ovat edullisia ja hyvällä käytöllä ihan toimivia peliä vaikka mikään raketti se ei olekkaan.

Kirjoittaja: Teppo KauppinenSuosittelen kyllä jonkinsortin autotohtoria tai asiantuntevaa kaveria. Vanetteen on lähes kalleimmat osat/korjaukset noista vanhemmista pakuista. Muuten ihan loistava pakun tähän käyttöön ja edullinen. Kiihtyvyys ei ole kummoinen, mutta pysyväthän kamatkin kyydissä ojennuksessa paremmin. Kyllä se Vanette vaan kärryn kanssa pelailuun verrattuna oli kätevä laite, tosin vuoden vakuutuksilla saa jo kärryn osteltua.

Kirjoittaja: Markus Jäms

Kirjoittaja: Markus Jäms

Kirjoittaja: MIKAEL NYLUNDMulla vei -96 Vanette 2.3d noin 10l / 100km. Annoin kyllä autolle surutta
popoa kun ei meinannut liikennevirrassa pysyä. ;)

Kirjoittaja: Lauri LehtinenTuo Vaneten vapari diisseli on ehkä tehottomin paku mitä olen ajanu, kestää kuuteen kymppiin kiihdytyskin varmaan 30s, mitä se on sit kunnon kuormalla. En kyllä lähtis sellasta hankkimaan. Muutoin kyllä varmaan ihan toimintavarma peli, mutta olis sitä kiva ehtiä joskus perillekin :)

Kirjoittaja: LAURI HEINONENJep ei.. ei mahdu.. Ja vanhaa kunnon 500 kuutioista ei todellakaan kannata edes yrittää saada mahtumaan. =)

Kirjoittaja: NIKO HONKANENOsta mieluummin multa Vito niin mahtuu :)

Niko

Kirjoittaja: JUSSI VILKMANvitoon ei ainakaan mahtunu mun piikki peilien kanssa, piti repii peilit helevettii et mahtui

Kirjoittaja: NIKO HONKANENTota joo...Joskus kuullu juttuja et ku on oikein itsevarma voi ottaa käsisuojat pois mut ikinä en oo vielä kuullu et kukaa peilejä crossii ois laittanu ;)

Kirjoittaja: Pekka Rekola
"Ainakin Nissan Vanette on pyörän kuljetukseen hyvä. Pikkupakuun mahtuu 2kpl 250cc crosseja, vähän ahdasta on mutta mahtuu."

Mutta 2x 3satanen, saati sitten 450cc ei sovikkaan? ;-)

Kirjoittaja: LAURI HEINONENTerve,

Ainakin Nissan Vanette on pyörän kuljetukseen hyvä. Pikkupakuun mahtuu 2kpl 250cc crosseja, vähän ahdasta on mutta mahtuu.