Magneeton asento
31.3.2001 - 00:00
|
Eikös tuo magneetto asetettu kohdalleen silleen,että pyöräytetään mäntä yläkuolokohtaansa ja katotaan, että vauhtipyörän merkki on magneeton asteikolla oikealla kohdalla. Siinä on ensin yläkuolokohdan merkki ja siitä asteikko 10 20 30. Ja siinä vauhtipyörässä on sellanen reikä jossa on sellanen nypy, joka ilmeisesti on se jonka avulla magneetto pitäis kohdistaa. Eikös se homma näin toimi?
Niin, tai oikeestaan mun piti kysyä että tietääkö joku sellaista yleispätevää arvoa tohon sytytysennakkoon? Ja pyörä on 1986 KTM 250.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: ktmmän nähnySiinä keskivaiheella se on suunnilleen paikallaaan ,sillonkö se potkii niinkö vanha pertaani(se on vanha pitkäpiuippunen tussari)
ja siitä kiila-hommasta senverran että kannattaa vauhtipyörä jälkikiristää aina varttitunnin ajon jälkeen eikä kjierrelukitekaan ainakaan pahaa tee.
Kirjoittaja: Leo EiranenNe syttyennakon arvot tehtaan paperissa vaihtelevat virtapään merkin mukaan. SEM ja Motoplat: ennakko 2,3 - 2,4 mm (18,7 - 19,1 astetta). Digital Control 4,1 mm +/- 0,1 mm (25 astetta).
Kirjoittaja: jep jep itselläni oli aikoinaan samanvuotinen piikki ja siinä sytytys eli mangneeton (motoplatt)asento säädettiin seuraavasti:mäntä 1,5 mm ennen yläkuolokohtaa jolloin motoplatissa oleva reikä ja vauhtipyörässä oleva reikä pitää olla kohakkain silloin sytytys on kohallaan mutta muista tarkistaa vauhtipyörän kiila että se on ehjä maksaa nimittäin noin 8 mk ja on usein syynä sytkän katoamiseen