Liukulaakerin irrotus

Kirjoittaja: poistunutTaas olis uusi haaste edessä, pitäis saada etuiskareiden liukulaakerit irti ulkoputkesta pois uusien tieltä. Mitä kannattaa yrittää ja varsinkin mitä ei? Käsittääkseni liukulaakerit lyödään huoltoliikkeissä irti jollain erikoistyökalulla. En oo vielä yrittäny mitään, mutta oon kuullu ehdotuksen että kuumentaa ulkoputkea ja lyödä ulkoputki puuhun, vois ehkä toimia jossei aivan helvetin tiukalla oo? Haluaisin vaan ennen kun rupeen rimpuileen kuulla vähän eri lähestymistapoja tähän onkelmaan...

Kirjoittaja: poistunutJoo kiitos neuvosta, mutta turhaan näin huolta koko asiasta sillä se kuumennus + kopsautus toimi pomminvarmasti eli irtos todella helposti

Kirjoittaja: Juha Hokkanen-98 Gassin marzocchista irroitin kiilaamalla ohutkärkisen ruuvimeisselin liukuholkin ja ulkoputken väliin siihen holkin katkokohdan viereen. Sitten taivuttaen sillä holkin päätä keskemmälle, nyt holkki onkin jo löysässä eli pihdeillä kiinni ja pois. Tämä jättää pienenenpienet skaardit ulkoputkeen mutta ei mitään mikä haittaisi.