Lisenssien hinnat jälleen nousussa

Kirjoittaja: Marko LaineJotta jokavuotinen keskustelu saisi jälleen tuulta, niin tässä avaus.

Kun viime kaudelle lähdettäessä totesin että itselleni hinnaksi tulee reilu 50 euroa / kisa, niin todellisuudessa se tulikin onnettoman talven johdosta yli 120 euroa / kisa. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi siis kannattanut ottaa kertalisenssi joka kisaan.

No tänä vuonna asia käy entistä selvemmäksi. Lisenssien osuudet nousevat 5 euroa joka lisenssiluokassa. Sen lisäksi tietysti nousevat vakuutushinnat, joten uudet hinnat ovat seuraavat:
Kaikki lajit 385 euroa
Rajoitetut mp-lajit (trial, enduro, drag racing, classic, minimoto/seniorit ja stunt) 155 euroa
Moottorikelkat 205 euroa
Nuorisolajit 125 euroa.

Vakuutuksesta voi taas anoa vapautusta 31.12.2005 saakka liitolta liiton lomakkeella, jonka saa sähköpostilla (tai mahdollisesti kohta myös liiton nettisivulta ladattuna, näin ainakin pyysin heidän sen sinne laittavan)

Sanotaan että moottoriurheilu on kallista, mutta onneksi on vielä paljon meitä rikkaita. ;)

Kirjoittaja: Marko LaineNiin surullista kuin se onkin, vain noi luettelemani lajit kuuluvat rajoitettujen piiriin eli jäärata ei kuulu noihin. Sitä en tiedä miten ATV ja sivuvaunut mahtaisi olla, kun niilläkään ei montaa kisaa ole vuodessa.

Kirjoittaja: JARKKO TALLQVIST No voi v.. sama homma ku viime vuonna. Paljonkohan mahtaa olla kertalisenssi crossiin...oli viimeks 90,- laaki. Tai sit ne on vaan unohtanu laittaa tohon motocross Rajoitetut mp-lajit (trial, enduro, drag racing, classic, minimoto/seniorit ja stunt) 155 euroa, vai onko motocross vaarallisempaa ku enduro tai drag race (300km/h) . Kai sit pitäis harrastaa kaikkia lajeja et ois jotain järkeä. Hienoa moottoriliitto.

Kirjoittaja: HANS HALINEN
terve
voisiko olla mahdollista että jäärata kuuluu noihin suljettujen lajien piiriin tuntuu nimittäin tosi suolaiselta maksaa 385*eur*muutamasta jääkisasta?T.Kari

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOnhan tuolla liiton sivuilla, siinä tuoteseloste kohdassa, sanottu kunkin vaihtoehdon vakuutusmaksun osuus. Eli kaippa siitä voi päätellä RR:n tai Motocrossin olevan sitten vain niin paljon riskialttiimpaa. Tosin jos vain yksi ainoa vakuutsuyhtiö tekee edes tarjouksen, niin hankalaa siinä on liiton ihmistenkään asialle mitään tehdä.
Kiinnostaisi kyllä tietää kuinka monella krossikuskilla on ollut oma vakuutus tällä kaudella?

Mielestäni iso kupru noissa lisenssikuvioissa liittyy myös kertalisenssiin. Jos kuski vaikka ajaa Trial

Kirjoittaja: JESSE SANDENMitähän mahtaa olla enduron kertalisenssi ensi vuonna?

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve!

Minusta oli pikkuisen outo ratkaisu tuo tyhjien kaavakkeiden lähettämättä jättäminen. Mikäli ei viime vuonna ollut koko vuoden lisenssiä, niin nythän joutuu lisenssin ostamaan moottoriliiton sivuilta netistä. Taitaa olla kallista painaa niitä tyhjiä kaavakkeita...

No toivottavasti kaikki harrastajat ovat nettiyhteyden päässä, että saavat lisenssinsä.

T: Jouni
www.rck.urli.net

Kirjoittaja: Marko LaineKyllähän tänä päivänä netin käyttö on mahdollista jo kirjastoissa jne. ilmaiseksikin, joten se tuskin on ongelma. Ongelma voi kuitenkin tulla siinä että saa vapautuksen tuosta vakuutuksesta ja sitten yrittää ostaa lisenssiä. Netistä ei meinaan löydy vaihtoehtoa ottaa lisenssiä ilman vakuutusta.

Kun tuota lomaketta ei löydy SML:n sivuilta, niin sen voi käydä lataamassa osoitteesta http://www.teamlaine.com/downloads.asp?cat=9

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSJostainhan ne 2-3% indeksikorotukset pitää sinne toimistoväen palkkoihin repiä. Voi muuten olla että menevät lakkoon jossain vaiheessa...

Kari Wallenius

Kirjoittaja: PASI VIINIKAINENEipä tarvii miettiä kilvanajoa harrasteluokassa ensi vuonnakaan. Elämä on.

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenJa minkä lisäksi lisenssivakuutuksesta saatavat korvaukset vahingon sattuessa on minimoitu. Ensisijaisesti korvauksia tulee hakea vapaaehtoisesta tapaturmavakuutuksesta tai ajoneuvon liikennevakuutuksesta.
Tuon liikennevakuutuksen saa myös rekisteröimättömään ajoneuvoon.
Korvaa kuskin lääkärikuluja yms. ja mahdolliselle vastapuolelle aiheutuneet vahingot