lisää iskareista...

Kirjoittaja: rahaton rossariJos takaiskari on irti pyörästä ja iskarista on otettu jousi pois, niin pitäisikö iskari painua kasaan esim. 60 kilon voimasta?
Kokeilin tätä pyörästäni, eikä iskari liikkunut mihinkään. Sattumalta tuli pyöritettyä iskarin alakiinnikettä (alumiinikappale jossa on palautuksen säätöruuvi) auki n. 3 kierrosta ja tämän jälkeen iskari painui kasaan melko helposti.
Selitän paremmin jos tästä ei saa selvää.
Siis onko tämä ihan niin kuin pitäs?

Kiinnostais myös tietää että pitäskö etuiskareiden liikkua jos vain normaalisti istuu pyörän kyytiin?

Kirjoittaja: (=)tää lekendaarinen halko homma taitais täsäkin hommas autaa!!!

Kirjoittaja: pirhonen osmoJessus sentään että täällä saa välillä nauraa ittes kipeeksi. Mitähän toi jammumies loppujen lopuksi tarkoitti?

Kirjoittaja: pirhonen osmoNo, tässäpä vastaus. En tiedä mistä on kyse, mutta muistelepa milloin viimeksi huolsit etuteleskoopit ja takaiskarin. Suosittelen molempien purkua (etutelarit voit purkaa itsekin jos on niksit tiedossa, takaiskaria suosittelen ammatilaisen käsittelyyn. Ja iskareiden huoltamattomuus on sitten väärässä paikassa säästämistä (ainakin jos on noin suuria ongelmia). Etuteleskoopit voivat olla täynnänsä alumiinimömmöä, jota muodostuu lähinnä jousista ja tämä voi olla syynä ongelmiisi. Etupään kuuluisi joustaa pelkästään pyörän omasta painosta johtuen 20-30 mm, kuskin kanssa toisen mokoman (lukemat hatusta).

Kirjoittaja: yamaha 125 yz moikka!!

mun milestä se etu iskarin se säätöruuvin missä se on kiinni niin se iso pultti vai mikä se nyt olikaan niin se pitää olla melkein auki niin me tehtiin isän kanssa!

Kirjoittaja: yamaha 125 yz moikka!!

mun milestä se etu iskarin se säätöruuvin missä se on kiinni niin se iso pultti vai mikä se nyt olikaan niin se pitää olla melkein auki niin me tehtiin isän kanssa!

Kirjoittaja: pirhonen osmoMahtavaa huumoria kyllä. Oikea helmi. Parhaat naurut aikoihin!

Kirjoittaja: Tm Racing...Kylläpäs heitti toi "yz 125" kohtalaisen hyvät kommentit tähän väliin, noi neuvot kannattaa loppupeleissä muistaa...=)

Kirjoittaja: rahaton rossariJa kiitos vaan PALJON vastauksista!

Kirjoittaja: rahaton rossarivähän selvennystä...
Siis jos vaikka seisot pihalla tai tallissa tai missävaan takaiskari kädessäsi, ota jousi pois iskarista ja paina iskaria maata tai lattiaa vasten. tai vaikka seinää. siis pitkittäiseen suuntaan elikkä siihen suuntaan johon iskari vaimentaa, ei poikittain. JOS ET
TAJUNNUT TÄHÄN ASTI UNOHDA KOKO JUTTU JA PAINA SELAIMEN BACK/TAKAISIN NÄPPÄINTÄ. normaalisti minun tietääksen iskarin pitäisi painua kasaan/vaimentaa ihan helposti käsivoimin, mutta minulla iskari ei hievahdakkaan vaikka kuinka yrittää painaa.
ainakin jammun kayaban iskarissa alakiinnike(siinä on reboundin säätöruuvi ja kiinnittää iskarin linkkuihin) lähtee pyörittämällä kokonaan irti, mutta jos sitä pyörittää aukipäin vain kolme kierrosta ja kokeilee taas painaa iskaria lattiaa vasten
niin nyt se painuu melko vaivattomasti kasaan. Jos joku tietää miksi näin käy, niin
voisiko selittää miten sen saisi toimimaan.
tarkoitus olisi saada jousitusta toimimaan paljon pehmeämmin. mulla on keulassa 0.38 jouset ja (vaimennus)ruuvit kierretty
kokonaan auki eikä ne painu yhtään kun istuu pyörän kyytiin. Takaiskarin jousi on tällä hetkellä 4.2 ja mittailujen mukaan on melko tarkalleen oikea(vaimennus ruuvi on kierretty auki). syy jousituksen kovuuteen
lienee jossain muualla kuin jousissa.

Kirjoittaja: pirhonen osmoMuuta en tajunnut, mutta etuiskareiden kuuluu todellakin painua vähän.

Kirjoittaja: ..hah hah.. ole hei yz 125, sen isin ja iskareitten kanssa varovainen!