Lievestuoreen reitti

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKertokaahan, arvoisat kilpailuja enemmän kolunneet ja Lievestuoreella LA ajaneet kommenttia. Lähinnä kiinnostaisi tietää mitä tuo kilpailu reitiltään on muihin verrattuna. Kelihän oli mitä oli ja vain spoorissa pääsi pelloilla eteenpäin, mutta entäpä metsäosuudet? Kuvittelenko vain vai oliko tämä maastokokeiltaan ja maastosiirtymiltään vuoden raskain kisa? Aika kivistä ja juurakkoista oli, etenkin siirtymällä lähes koko maasto-osuuden, sekä ykkös-MK:n telkkarin kokoinen kivikko...

Ja joku SML:n mies voisi muuten ainakin yrittää jotenkin päin selittää, että miksi H****tissä joku Ca-luokan kuski saa tuloksen 47:llä AT-minuutilla, mutta minä EN!

Reitti oli minusta ihan OK, ainoa ylivoimainen paikka oli se telkkarin-kokoinen-kivikkosuora ja omaa tyhmyyttäni ajoin lutakkoon jumiin, simahdin ja kaaduin sittemmin kohtalokkaasti. Siitä huolimatta oli mukava ajella vaihtelevaa ja erilaista reittiä, jolla oikeasti sai ajaa maastossa monipuolisesti. Kyllä se sentään on hienoa, että suomi-enskaakin ajetaan ja tehdään!

Kirjoittaja: ANTTI KORHONENLievestuoreen reitti oli käsittääkseni sopivan vaihteleva. Itse on oikein pitänyt pitkien tiesiirtymien ajamisesta johon tietysti osa syy on siinä, että crossista rakennetulla 4t puolikkaalla tuntuu siltä kuin venat tulisi ihan kohta kurkkaamaan. Hohon ja kilpailukeskuksen väli oli mielestäni sitä mitä suomi-enska vaatii, silla se joka on enduron harrastamisen aloittanut niin on luultavasti tehnyt itselleen selväksi, että aina se ei ole helppoa. Tunnustetaan kyllä, että tuli itsekkin muutaman kerran vedettyä happea joskin omien mokien seurauksena....sillä ei lienee ole järjestäjän vika jos suht helpossa vetoojan ylityksessä upottaa laitteensa.

Ai niin: Muistakaa tankata pyörä huollossa. :)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitos!
Kun noita kilpailukutsuja lukee, niin esim. Jämsän kisassa oli "myöhästymisraja 1,5h", toisaalta harhaan johtavasti puhutaan, että tuli AT:t täyteen (kuten minulle nollapyörämies Orimattilan kisassa sanoi). Säännöt muistaakseni puhuvat myöhästymisestä. Joka tapauksessa, hyvä että asia on nyt varmistettu/tiedossa. Korjannet, Jarkko, jos jossain kisoissa voi olla raja myös max. AT:n suhteen....

Kirjoittaja: JARKKO VALTONENSirkulle ja muillekin tiedoksi, miten voi olla mahdollista saada hyväksytty tulos, vaikka AT-pisteitä on 47 minuutin verran.

Lievestuoreen kilpailussa kyseinen Ca-luokan kuski myöhästyi kierrosten välisellä AT-asemalla 10 minuuttia, sitten hän ajoi seuraavan välin 10 minuuttia etuajassa ja myöhästyi taas maalista 27 minuuttia. Näin häntä siis rangaistiin 10 + 10 + 27 = 47 minuutilla, mutta tulos oli hyväksyttävä, koska hän ei missään vaiheessa ollut alkuperäisestä aikataulustaan puolta tuntia myöhässä.

Etuajan ottaminen saattoi olla vahinko, mutta ilman sitä olisi kohtalona ollut hylkäys.

Kirjoittaja: Yki KaisaloSirkku, miten loukkasit itsesi? Pitkä ajotauko odottaa? Mitä tapahtui? Uteliaisuus herää, kun tätä keskusteluketjua lukee.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO3,5vkk sitten murtui 2 kylkiluuta. Kuvattiin yksityisellä 1,5vkk tapaturman jälkeen, mutta olivat jo siinä määrin parantuneet, että sain "luvan" mennä VMK:n kisaan varauksin. Lievestuoreella kaaduin sitten 14-15km ennen maalia, sama paikka edellä rähmälleni kantoon ja siitä alkoi ajoittain aika sumentava tuska. Tänään luottolääkäri katsoi, muttei pitänyt murtumaa kuitenkaan todennäköisenä. Oikeassa kyljessä on kuitenkin 2 kylkiluuta lontolla toisen puoleen nähden, eli uudelleen kuviin ellei kävely ala sujua kivutta tässä viikolla. Ts. on vähän auki vielä tuo ajotauon pituus. Porvooseen lähden ellei kielletä, "safarille" vähän niin kuin Lieveksellekin :-) Pitää sit vaihtaa kuntoluokkaan ellei ala näyttää paremmalta. Pyörä tuntuu hyvältä, Kawin aikainen joka ajokertainen kankeus päästä alkuun on poissa, että eiköhän siitö Porvoosta selviä vaikka olisikin 1. ajokerta koommin.
Tällaista tämä. Kehnoa tuuria. Syyläri on 5cm salmiakilla, eikä edes vuoda mutta oma vointi on vialla. Ihme ettei masenna, päinvastoin, odotan jo innolla seuraavaa ajokertaa!

Kirjoittaja: JUHANI TERVAKANGASTuo EK 4/8 oikaisu oli valitettava tosiasia. Sen otan ilman muuta piikkiinni. Se syöpynyt tierumpu jotenkin sotki kuviot kiinnitin siihen liikaa huomiotani. En hoksannut nauhoittaa paremmin sitä kääntymistä ja suorittaa raivausta. Oletin että vauhdit siinä kohtaa olisivat olleet hitaammat syöpyneen tien vuoksi ja kääntyminen olisi onnistunut.

Jotenkin tuli myös mieleen että näinköhän siinä olisi myös ollut tarkoituksenakin oikaista koska oikaisu toi noin 10- 15 sek hyödyn ja se hukkuisi hyvin pätkäaikoihin ja oli suhteellisen huomaamaton tehdä. Virheen ilmaannuttua korjasimme sen ja seuraavalla kierroksella vahdimme ettei oikaisua enää syntynyt. Oikaisuun syyllistyi jokin verran A- ja B - luokan kuskeista.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOh hoh! Ai kymmeniä...itse muistan vain neljä...enkä yhtään sen jälkeen kun teloin itseni. Jotenkin tuo sinun kommenttisi tuntui hyvältä...kiitos! Oli siinä pusertamista etenkin sen jälkeen kun tiesi pitkän ajotauon odottavan...

Jossain vaiheessa manasin sinut ja kommenttisi syvään siellä ykkösellä, kun ei siitä kivikosta päässyt mihinkään suuntaan ja muu kuntoluokka vain paineli ohitseni. Siitä huolimatta reitti oli kiva ja kuten mainintaa jo olikin, niin se nelospätkä oli kyllä hieno. Voisitko pistää mulle e-mailia ja vaikka sen perässäni ajelleen miehen yhteystietoja...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, ja SUUR kiitos perässäni ajelleelle nollapyörämiehelle. Kaatumisen jälkeen olit kyllä tosiaan pelastukseni! Lähettäisin sulle kiitokseni jos laittaisit vaikka yhteystietosi sähköpostiini...

Kirjoittaja: JUHANI TERVAKANGASTulikohan töpättyä jotenkin kun vastaus ei mennyt perille mutta tässä uudestaan....

Kyllä me Sirkku seurasimme menoasi koko kilpailun ajan. Mäntyharjun Mauri oli se herrasmies joka lähti mukaasi 1 EK:n jälkeen. Totesimme että olet uskomattoman sisukas nainen. Kymmeniä kaatumisia ja aina vaan pystyyn ja TM käyntiin. Upea suoritus !!!!!

Kilpailu oli suunniteltu SM arvoa ajatellen siihen oli suunniiteltu ehkä Lievestuoreen vaativimmille maastoille siirtymäreitti jonka kellotin aika tiukaksi. Ylllätys oli se että siitä tuli aavistuksen liiankin tiukka. Tarkoituksena oli hieman kypsyttää kilpailijoita koska länsipuoli reitistä oli tiesiirtymiä. Tässä kai onnistuimmekin.

Kilpailu taisi mennä ihan kohtuullisesti. Haukkuja tuli yllättyävän vähän. Erityiset kiitokset maanomistajille ja talkoolaisille, joista merkittävä osa oli moottoripyöräilyä harrastamattomia ihmisiä. Siitä lämpimät kiitokset vielä kerran.

Itselleni kisasta tuli suunnuntai aamuna mieleen "ei koskaan enää..... " mutta nyt ajatukset ovat jo paljon lievemmät. Mutta nyt keskitytään muihin hommiin lähdetään vaikka hirvimetsälle kun sen aikaa tulee vajaan kuukauden päästä.

Kirjoittaja: Jani HoviTervehdys!

Suuret kiitokset Lievestuoreen kisareitistä järjestäjille. Reitti oli sopivan vaihteleva ja vauhdikas, vähän jokaiselle jotain:) Ensimmäinen pätkä oli vaihtelevuudeltaan ainakin allekirjoittaneen suosikki. Crossirata pätkällä järjestäjät olivat tehneet rutkasti hommia kivien ja kantojen poistamiseksi ja pätkä oli paljon parempi kuin pari vuotta sitten, siitä iso kiitos. Siirtymä ennen ja jälkeen crossiradan oli sopivan haastava ja SM- arvolle sopiva.

Ainoa valitettava seikka oli 4/8 maastokokeella ollut