Kysymys Kotarin pakoaukonsäätimestä.
Kirjoittaja: Tero MäättäTuli siirryttyä takaisin 2-tahtien pariin ja neuvoa kaipailisin. Pyörä on -05 Ktm 250 exc.
Minusta pyörä oli keskialueella laiskantuntuinen. Tällä hetkellä on vielä pytty irti männänvaihdon takia ja samalla tutustuin pakoaukonsäätimen sielunelämään. Pakoaukonsäätimen läppä oli pari milliä alempana kuin ohjearvo (z=48,5mm) on.
Säädin sen kohdalleen ja samalla asensin pakoaukonsäätimeen jäykimmän (vihr.) jousen, jotta pyörä ois tämmöiselle käettömälle turraajalle rauhallisempi.
Ja kysymykseen, onko kokemuksia, mikä on sopiva säätö pakosäätimen jousien esijännityksen säätimeen? Tarkoitan sitä ruuvia kytkinkopan kyljessä. Maahantuojallakaan ei ollut tähän mitään ohjearvoa vai onko tämä vain meisseli suussa ajamaan ja ruuvaamaan juttu:)
Ostaessa pyörän ruuvi oli säädetty olemaan puoli kierrosta auki. Onko ok?
Ajo on rauhallista Suomi-enduroa, pyörässä on Pro circuitin-putki, joka varmaan vähentää keskialueelta vääntöä. ajatuksena onkin hankkia vakioputki. (saa tarjota jos löytyy joltaki)
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Tero MäättäTehdasasetus on vissiinki se kun ruuvi on tasalla sen kannen kanssa?
Kirjoittaja: Jarkko Kainulainen04-05 puolikas moottori on kyllä aika lauhkea keskialueella puolikkaaksi. Moottoria loivennettiin 03 mallista (jopa liikaa) ja 06 on taas paljon vääntävämpi. Parhaiten 04-05 koneisiin saa vääntöä vaihtamalla SX mallin männän.
Kirjoittaja: Tero MäättäPistin takaisin punaisen jousen ja sillä tuntuu pelaavan ihan hyvin ja on itselle mieluisampi kuin vihreällä. Pitää seuraavaksi hommata tuohon vakio exc:en putki vaikka ei se paha ole tuolla Pro circuitillakaan..
Tuo SX:än männän laitto vaatii vissiin myös semmosen kannen vaihdon?