kysymys kaasun hirttämisestä cr 125 -96

Kirjoittaja: Aleksi Tarkiaineneikö muilla ole ollut ongelmia hondan kaasun hirttämisen kanssa? Kovasti kawasta ja kotarista jutellan... No minulla on, vika ilmeni heti pyörän ostettuani, vaihdoin vaijerin ja neulan koska se oli kierossa.(neula oli alkuperäinen) Luistin palautin jousi on kulunut jonkin verran kulmikkaaksi, en kuitenkaan usko sen olevan ongelma! Patikossa (radalla ajettaessa kaasu hirttää tuon tuosta joskus täysille joskus pintakaasulle, kuitenkin siten ettei ajamisesta tule yhtään mitään(ensimmäinen crossini). tuntuu siltä kun kaasu jää päälle että luisti olisi alhaalla, kahva tuntuu normaali kireältä tosin en ole varma onko näin. Kaasun saa tyhjäkäynnille kääntämällä kahvaa muutan kerran kunnoilla auki. voisiko kyseessä olla joku ilmavuoto joku puhui (magneton tiivisteestä)tms

nyt semmosia täsmähoito ohjeita, alan olla jo melkoisen turhautunut tähän rassaamiseen kun en tiedä mitä tehdä!! Menee hienosta harrastuksesta maku heti kättelyssä.

Kiitos sinulle jo valmiiksi.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMulla tuli vastaava tilanne, aina kaasu täysin auki alakieroksilla, syynä kaiken uusittuani ja tutkittuani oli lopulta pieni väsyminen/rako läpissä. Vacuumi on väärä termi, tyhjiöstä tuskin on kyse, alipaineesta kylläkin. Kulunut luisti menee enemmän poikittain, pinnoiteen poistuttua takertelee helpommin.

Kirjoittaja: Aleksi TarkiainenTuli tässä mieleen että jos vika todellakin olisi kuluneessa luistissa, olisiko oulun alueela joku joka viitsisi lainata hetkeksi kaasutinta, selviäisi onko vika siinä mun kaasuttimessa. On aika kaukaa haettu, mutta helpottaisi kummasti!!

Kirjoittaja: Aleksi TarkiainenTarina jatkuu.....

kävin kyselemässä emc:ltä isompaa suutinta, niitä ei todellakaan ollut mitään vastaavaa kaikki oli ymmällään. Puhdistin kaasarin perusteellisesti paineilma kera ja hioin ja kiillotin luistin koska siinä oli todella kulunut se pinnoite paikkapaikoin.

kävin äsken testaamassa 45minuuttia enskaa metässä ja ihmettelin outoa röpötystä ykkösellä ja kakkosella muutenkin tuntui hiukan laiskalta. positiivistä on se ettei hirttänyt kertaakaan :) syy tähän kaikkeen lienee se ettei minulla ollut kaasarissa pääsuutinta laisinkaan, unohtu.( tyhmä minä) onko tästä ongelmia koneelle? eli voisi kuvitella jos isompi suutin löytyisi vika saattaisi korjaantua :)

Kirjoittaja: PEKKA GRANLUNDMoro.Voi tuntua pöljältä mutta katso vielä ettei neula ole kiero tai muuten vaurioitunut.Tai luisti pahasti kulunut,vakuumi voi vääntää luistia vinoon..

Kirjoittaja: Aleksi Tarkiainenneula on kyllä suora silla se on ihan pränikkä. mitä se meinaa (VAKUUMI vääntää luisin vinoon) alan termistöä? on siinä luistissa kulumisen jälkiä, voishan sille näyttää 1000p hiekkapaperia vesissä, mutta en usko että vaikuttaa.

Kirjoittaja: Aleksi Tarkiainenkasasin mopedin ja kävin testaamassa pikkasen enduroa metässä, kaikki vaikutti todellä hyvältä, kunnes se suuri vastapatti sattui kohdalleen taas kaasu päälle, siinä nanosekuntin aikana tunnustelin kaasukahvaa minun mielestäni se oli off asennoossa. pitää hommata se pakoaukon tiiviste jota ei ollut laisinkaan ja se isompi suutin, paikkalla oli 184 kokoa oleva ja se uus jousi. :)

Kirjoittaja: Jouni MartinmäkiKannattaa kuitenkin kokeilla sitä luistijousen vaihtoa! Itellä vika Kawaan löytyi kuin löytyikin siitä. Kyllä on luxusta ajella ku ei kaasu temppuile ;)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOÄläkä vaan pyörää myydessäsi laita sinne kuumaa kestävää silikonia, joidenkin mielestä sekin on viritelmä kun silikonia laittaa lohkojen väliin pyörässä jossa lohkojen väliin ei mitään muuta kuulukaan...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOLootaöljy voi kadota myös huohottimen kautta, eikä aiheuta sylinteriin päästessään em. oireita kuin silloin, mahdolisesti, jos määrät on hyvin pieniä. Huonolla tuurilla pakopuolen tiivistys ei enää orkkis tiivisteillä toimi kun yks mosa lentää sopivasti paisariin, eikä varmasti vuoda kaikilla! Ihan pieni vuoto vie alaväännön kokonaan, isompi tuntuu jo huipputehoissakin selvästi. Vuoto voi aiheuttaa miltei mitä vaan. Laita ensin perusasiat kuntoon ja ihmetellään sitten lisää jos ongelma edelleen vaivaa!

Kirjoittaja: Aleksi Tarkiainenpakoputkisto vuotaa ihan reilusti sylinterin päästä, voiko tämä vaikuttaa oikeasti kaasun päälle jäämiseen, nimittäin edellinen olistaja sanoi että kaikissa kuulemma vuotaa??? onko näin? kävin oulun emcllä ja huotomies käski tarkistaa ettei (olisko nyt ollut) kiertokangen stefan kunnon, kuitenkin se mikä eristää magneeton oljytilasta.

niin ja kun minulla ei sitä huoltomanuaaliakaan ole, jäin ihmettelemään öljynvaihdon yhteydessä öljyn vähyyttä (max 2 desii). Onko siellä jossakin toinenkin öljyproppu vai onko öljyt vaan ollut noin vähänä!!!! kun se tilavuus ilmeisesti on 650ml. korjatkaa jos olen väärässä

se vaijeri ja kahva on niin puhtaat kun vaan olla ja saattaa, kyllä ne huilaa hyvin ja pitää tsekata ne suutimet vielä läpi mitä siellä on.

Kirjoittaja: JANI PAANANENMoi.

Kaasukahva atomeiksi, putsaus ja silmäily että kaikki ok, samalla kun kahva osina, voit ottaa vaijerin niin että ei kulje varmasti kuristuksissa tankin ym alla, sormin kiinni vaijerin päästä ja kokeile miltä tuntuu, jos takkuaa niin vikaa joko vaijerissa tai kaasarin kannen alla jossa luisti ym on, onko varmasti oikein kasattu?? jos vielä pelaa kunnolla, niin kahva kasaan ja ite en ainakaan rasvaa/öljyä ole käyttänyt, tangon voit putsata hiekkapaperilla, eikä sitä kaasua pidä työntää niin syvälle että alkaa päästä kanittamaan tankoon,,, ja silloin kun kaasari, vaijeri ja kahva osasto kunnossa niin kaasu ei todellakaan ole jäykkä, toivottavasti homma korjaantuu ja tulin jotenkuten ymmärretyksi.

Kirjoittaja: SAMI KUJALAPutsaa kaasu kahva saattaa olla sisältä melko paskainen jas kaaduttu kunnolla ja sarven sisälle mennyt hietaa niin se saattaa päästä kaasukahvalle?? kuinka kaasu vaijeri kulkee siälä tankin alla jos se jää jostain hakaukseen vieläkin

Kirjoittaja: EERO SAVOJos vika ei ole tangon ja kaasukapulan välissä olevassa mujussa, niin seuraavaksi arvelisin pyöräsi käyvän laihalla. Itsellä ollut sama vika joskus piikissä kun oli liian laiha seos. Pääsuutinta reilusti isommaksi --> 15-20 nroa (jos suuttimen nro alle 200:n) ja 30-40 nroa (jos nro yli 300:n).

Voihan toki olla, että kaasarin liikkuvat osat (luisti tai luistin jousi) eivät ole enää täydessä toimintakunnossa, minkä vuoksi luisti jumittaa ylös. Kokeile kaasaria irrallaan jos ei seoksen säätö tai kaasukahvan puhdistus auta. Viimeinen vinkki on etsiä ilmavuotoa esim. kaasarin kurkuista tai pakoputkesta, joka myös aiheuttaisi laihan seoksen ja sitä kautta kierrosten hallitsemattoman nousun.