Kylmää kyytiä?

Kirjoittaja: Jussi HeinonenNo kun sitä keskustelua kaivataan, niin kysellään vähän että onkos joku ajellut viime päivinä noin 30 asteen miinuslukemissa? Että pelittääkö pelit vai jäätyykö ukot.

Itse ajelin viime sunnuntaina(29.12)viimeksi

noin 15 asteen pakkasella, ja kyllä kaasari rupes keliä hylkimään eli jäätyihän se. Tosin minkäänmoisia vällyjä en ole vielä kerinnyt mehumaijaan kietoa. Pyörä on kx 250.

Kertokaahan omianne.

Kirjoittaja: JARI SAARINEN

Pakkasta 27,3 astetta tällä hetkellä,naapurin nuoriso ajellut jäällä useampaan kertaan tänään.(Kuuluivat tullen justiinsa pois, tuli pimeä). Minulle yli 20 astetta kyllä liikaa, viime talvena ajelin pakkasessa enemmän ja tuhosin takarenkaan nastoituken.Myyjän mukaan ei ole tehty pakkasella ajoon!.Onko muilla kokemuksia nastojen irtoamisesta kylmillä keleillä. Rengas repeili ja nastat vääntyivät sivuilta irti.

Kirjoittaja: VEIJO KÄMÄRÄINENTuosta edellä olevasta Antin kommenteista suhteessa kelkkoihin, tuli mieleen tuo karsein kylmän vaikutus, jonka olen nähnyt. Toissa vuonna olin huutamassa taas kerran JH-Teamin kelkkaenduron ekassa SM:ssä. Pakkasta oli ja paljon. Yksi nuori kuski kävi lääkärissä näyttämässä kaulaansa. Hänellä palkintojen jaon aikaan (valehtelematta) kiersi kaulanympärillä peukalonpaksuinen tummanpunainen nakkimakkara. Tosi karsee näky. Eli varsinkin nopeessa vauhdissa vaikka ,jäällä voi viima yllättää ja kyseisellä kaverillakin ihan huomaamatta....Sisällä on ihan kivaa, luetaan vaikka OFFROAD-Sanomia....Kähmy

Kirjoittaja: Antti Vainionkulma vähä oon joka päivä koitellu ajaa parta kuuras! pirun kylmä on tullu mutta 125cc kx pelaa kyllä hyvin isolla suuttimilla masinolilla syylärit puoliksi peitos ja kaasari suojattuna tosi kelkkamiehet eivät oikein ole tykänneet ku kelkkareitin ja kelkka kisaradan röykkyisellä reitillä on hyvä treenata toivotaan ny että ilma pian lauhtuis niin pääsis oikein kunnolla crossiradalle!!!

Kirjoittaja: Jani Mielonenei kai ne muovitkaan sentään itsekseen hajoa.

Tuli tuossa tännään käytyä pyörähtämässä jäällä(lunta noin 10 cm) ja kylmähän siellä tuli sormille.15 minuuttia kesti mutta sitten oli tultava kotio.kone tuntui käyvä todella kylmänä(onneksi ei mitään hajonnut),nesteet 30-asteessa,tosin syylarit oli täysin suojaamattomat.kaasari ei jäätynyt kiitos siitä masinolille ja tekemälleni suojalle.

Toivottavasti pakkanen putoaa alle 20 niin pääsee ajelemaan taas tosissaan.elkeehän palelluttako itteenne!

Kirjoittaja: Niko HonkanenEi ole paljon tullu nyt ajeltua ku oli jo ennen joulua tarpeeksi kylmä, että takaiskari löi mehut pihalle... ja onhan noi muovitkin aika kovilla jo yli -10c pakkasessa :) Mut jos tässä joskus vielä noi kelitkin lauhtuis...



Mut toi on jo aika itsari hommaa jos ajelee jäällä lähemmäs -30c pakkasella.....



Ja Hyviä Uusia Vuosia Kaikille!!!

Kirjoittaja: Sami VäänänenTulihan tuota 18 asteen pakkasessa pöristeltyä. Tuloksena paleltuneet posket. Suojausta olisi näemmä harrastettava tälläkin saralla:) Pyörä (KTM 400 LC4) kuitenkin pelasi nikottelematta; eipähän ainakaan ylikuumentunut spooria tehdessä. Käynnistyikin mukavasti kun pidin jonkin aikaa lämpöpuhallinta "lohkolämmittimenä".