Kuristuksista
4.1.2004 - 00:44
|
Kirjoittaja: ANTTI HELANDEREli tuleva pyörä olisi ilmeisesti Husqvarna Te 610 . Ja kysymy kuuluisi miten kyseinen peli pitäisi kuristaa , jotta teho olisi alle 25kw ? Mitä tämä toimenpide maksaisi tehdä jossakin asiantuntijan liikkessä , vai onnistuuko jokin kikka kasi koti konsti ? Olen kuullut että katsastuksessa on mennyt aika kamalia virityksiäkin läpi että miten tarkkaan siellä päin tästä huolehditaan ? Ja pitääkö kuristuksien olla joitakin pitkäaikaisesti toimivia virityksiä läpäistäkseen katsastuksen ? , kun siellähän ne ei kauaa pysyisikään.. :)
Kaiken näköisiä kokemuksia / tietoa asiaan liittyen !
Kiitos vastauksista !
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JUHA MATTILAKannattaisi vilkaista: www.ake.fi >Katsastus ja ajoneuvotekniikka>Ajoneuvotekniikka>Ohjeet ja tiedotteet>Mopot, moottoripyörät... (tehon alennus).
Näissä asioissa on tietysti monenlaisia näkökulmia. Jos yhä useammat pyörät ovat tehokkaampia kuin mitä papereissa lukee, niin kiinnostus asiaa kohtaan voi herätä... Asia saattaa kiinnostaa mm. vakuutusyhtiöitä, viranomaisia jne. Jos sitten vahinko sattuu, niin tarvitaan selityksiä ja vastuun kantaja.
Niin turhanpäiväisiltä kuin saattaa joistain tuntua nämä vinkkelit, niin voisi ottaa huomioon, että kyllä ne säännökset johonkin perustuu (vaikkapa liikenneturvallisuus :o). Toki toivotaan aina parasta, mutta toisaalta riskit pitäisi minimoida. Niin että yksi vaihtoehto olisi odottaa tehojen nousua... Mutta onneksi meillä on tämä moottoriurheilu (järjestäytynyt sellainen) olemassa. Että ihan sääntöjen puitteissa saa ajaa pelon rajalle tai ylikin...
Onnea ja menestystä lajin parissa!
Kirjoittaja: TOMI LÄTTIHelpoin tapahan olisi varmasti lyödä prikka putkeen ja hurutella konttorille, mutta en tiedä sitten miten tarkkaan siellä pyörän tutkivat. Muutaman kerran on nähny pyörien rek. Otteiden taakse lisättynä kuristustapa, joten jos siellä päättävät putken irroittaa ja katsoa sitä prikkaa joka on kahdella hitsipisteellä kiinni, niin eipä välttämättä mene läpi. :)
Joku asiasta kokeneempi osaa varmaan kertoa, miten homma sitten tarkemmin tapahtuu siellä katsastuskonttorilla.
Ootkos kysyny maahantuojalta/kauppiaalta tästä kuristamisesta? Joihinkin pyöriin löytyy kyllä ihan valmiit "kuristus-setit".
Kirjoittaja: Jani MielonenJos ite alkaa kuristuksia väsäilemmään niin sitten se on käytettävä dynossa ja sieltä paperit konttorille missä näytetään se että siinä ei oo ku se 25kW. Jos taas tehtaan sarja niin se pitää laitatuttaa liikkeessä ja sieltä saadaan paperi jossa on korjaamon leima että täällä on laitettu tähän pyörään tämmönen satsi.