Kurikan SM 18.2.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOYritin asian tiimoilta Esko Havimäelle meilailla, muttei mennyt perille. Joten esitänpä kysymyksen täällä:
Olettekos te nyt ihan tosissanne tuon kisareittinne pituuden suhteen?
Kun ei tässä B:hen tuohon mennessä (ikinä) nousta, niin tyngältä tuntuu 38km koko kisan mitaksi. Ettekös te millään saisi sitä C:n reittiä vaikkapa 5MK mittaiseksi? Eikö C voi esimerkiksi startata jo viimeiselle pätkälle kun A starttaa toisne kierroksen ensimmäiselle? Ja onhan tuolloin jo päiväkin tunnin pidempi, että päälle varmaan sopisi vielä A:n MK1. Tai jos C ajaa ensin, eikö C voisi ajaa vielä esim. eka MK:ta uudelleen kun A starttaa MK2:lle? 38km on C:lle ihan törkeen vähän vaikka olisi kokonaan maastossa! Kulut kisaa kohti ovat kuitenkin moninkertaiset osallistumismaksuun nähden, joten 38km "sprintti" ei oikein houkuttele...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin no, en nyt tiedä haluanko olla esillä. Mieluummin olisin täällä jollain muulla nimellä. Tykkään vaan vaihtaa mielipiteitä ja neuvoa/auttaa, eikä "vähäinen" puheliaisuuteni ainakaan ehkäise taipumusta...
Kirjoittaja: Tino TurtoNo eiköhän tänne maailmaan yksi Sirkku Kannisto mahdu :) rallipuolelta ei ole paljoakaan kokemusta että miten siellä tuo ajanotto toimii eli saavatko SM-kilpailuissa EK:n maalissa tulokset vai odotellaanko kylmäkahvikuppi kädessä 3-tuntia, mut samapa se, jatkossa ajelen vaan Ek:lta toiselle kait siellä joku jonkun ajan arpoo :)
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJahas, ootko päässy parin kaljan jälkeen taas marmattamisen makuun? Muisteles kuule koko -04 kesäkautta, mutaa, spooria ja vettä oli kaikki paikat pullollaan. Kyllä Kurikassa sentään oli hieno kisa ja mahtava reitti, muuttivat kuulemma MK4:n ainoat nostelukohdatkin pois toiselta kierrokselta. Järjestelyt olivat muutenkin hyvät, jos se TT pettää niin en menisi siltä pohjalta kisaa morkkaamaan.
Ja siinäpä se miksi sinne itsekin mielin ajamaan, ja haluaisin ajaa ENEMMÄN! Kyllä tuolla osataan, vaikka TMK:n mies haluaakin käsittää kaiken sanomani väärin!
Kirjoittaja: Tino Turto"jos se TT pettää niin en menisi siltä pohjalta kisaa morkkaamaan" en ymmärrä mitä tuolla tarkoitat, ja etkö saa treeneissä ajella tarpeeksi? eikä täällä nyt ihan kirjaimellisesti kannata kaikkia juttuja ottaa, ihmiset kirjoittaa eri mielentilassa asioita joita ei toisinaan allekirjoittasikaan, haluat olla vain täällä foorumissa paljon esillä jolloin kirjoituksiisi otetaan myös herkästi kantaa (julkisuuden kirous :) ja tuo lisenssin hinta taitaa olla aika suhteellista 30-40*eur* kun alkaa miettimään paljonko sitä laittaa pyörään/varaosiin ynm. tarpeelliseen hyödykkeeseen.
TT
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiinpä, tottapa tuo.
Tarkoitin sitä, että jos arvosteellaan kilpailua, niin ei muuten hyvää kilpailua tuomita huonoksi TT:n takia. Nuohan ovat niitä ongelmia, jotka eivät ole aina vältettävissä viakka kuinka hyvin valmistelisi. Eikös kilpailun järjestäjän voida katsoa tehneen kaikkensa menestyksellä kilpailun eteen jos reitti, merkkaus, kisakeskus, ynnä muut puitteet on hyvät? Sen verran on itselläkin kokemusta näistä elektroniikkahärveleistä, ettei yllätä yhtään vaikka kaikki vielä edellisiltana testaillessa pelaisi -kisapäivänä ei sitten alkuunkaan. Eihän kukaan syyttänyt siellä aamupakkasestakaan järjestäjää!
Tulihan ne tulokset sieltä kuitenkin, vaikkakin odottelun jälkeen. Mieluummin sitä ajaa hyvän kisan, vaikka tuloksia joutuisikin vartoilemaan, kuin huonon kisan.
Kirjoittaja: Pentti RaittilaOikeastaan on ihan hyvä, että näitä ennakkojuttuja kisoista karkailee näille sivuille. Kurikka on hieno paikka uusille endurokisoille. Taisihan se jopa saada joskus "vuoden kisa" tittelin. Toissa syksynä ajetusta kisasta jäi ihan kyllä se pahin maku suuhun. Ajanotto lipesi siellä, niin kuin monesti muuallakin, ihan metsään. Jarkko ja sininen vihko kai ne tulokset loppujen lopuksi teki. Nyt hyvät Kurikan mahti-isännät: vaikka niitä EU-tukia yms. on sinne saatukin ja ollaan niin kaikki osaavia "pohjalaasia", niin kyllä on ihan hyvä olla korvatkin päässä. Hienoa että enduron reviiriä lajennetaan kehänelosen ulkopuolelle, mutta pitää uskaltaa tunnustaa, että kaikki ei välttämättä suju "kotikonstein" edes Pohjanmaalla. Yst. Terv. Pappa
Kirjoittaja: TINO TURTO"Eiks voitais" mennä vaan ajamaan ja antaa järjestäjän tehdä kilpailureitti, jo on aikoihin eletty että kuljettajat rupeaa agitoimaan sopivia kilpailuja itsellensä sopivaksi.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOesko.havimaki@pp.inet.fi laitoin.
"Jo on aikoihin eletty" ellei täällä saa kysyä kun ei sähköpostit toimi?
Eskon kommentista: kyllä 50min. on aika vähän ajoaikaa maastossa, mutta lisäämällä tiesiirtymillä reitin pituutta ei todellakaan saada reittiä paremmaksi on totta myös.
Kannattaisi kuitenkin käydä Kalkun sivuilla ennen kuin alkaa veistelemään sisäpiireistä, tai ainakin se "sisä"piiri sitten = kaikki netin käyttäjät.
Kirjoittaja: ESKO HAVIMÄKIAnteeksi, katsoin viestin kirjoituksen jälkeen Kalkun sivuille siellähän ne tiedot oli. Hyvä näin että informaatio pelaa. Sähköpostini on esko.havimaki@hakunetikka.fi, vastaan mielelläni kilpailuun liittyviin kysymyksiin.
Kirjoittaja: ESKO HAVIMÄKITervehdys,
Eipä ole sähköposti perille tullut, varmaan vanha osoite. Ihmettelen vain mistä olet tietosi saanut koska moottoriliitolta ei ole meillekään vielä lupaa tullut ja missään ei pitäisi vielä virallista tietoa olla. Sinulla on kai jotain sisäpiirin tiedottajia jolta tietosi saat.
Uskomme että reittimme yksi kierros C-luokalle riittää MK aikaa n. 50 min, maastosiirtymät ja siirtymät n. 30 min. Voisimme tehdä siirtymiä lisää mutta tiellä ajo lisääntyy ja emme näe sitä talvikisassa järkeväksi. Haluamme järjestää kilpailun mahdollisimman yksinkertaisena jolloin meidän virheiden ja kuljettajien harhaanajon mahdollisuus pienenee. Tervetuloa kilpailemaan Kurikkaan.
Esko Havimäki