KTM:N Keula
21.7.2005 - 20:26
|
Kirjoittaja: IIRO JÄNTTITietääkö ketään mistä johtuu,kun Ktm 125sx 2003 keula vuotaa? ja oon käyttänyt castrolin fork oil 5w keulaöljyä:
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: IIRO JÄNTTIAsun Keravalla(Uusimaa) joo pitää vielä yrittää irrottaa sitä pölysuojaa meinaa tänä kesänä oon vasta alottanu crossin ajamisen pitkän tauon jälkeen ja vähän vaikeimmat huoltohommat on mulle aina pikku ongelma,mut pitää vaan jaksaa yrittää huoltaa nekin kunnolla.
Kirjoittaja: IIRO JÄNTTITerve Timo! tänään ostin athenan etupään stefat allrightista on vaan vähän ongelmia niitten asennuksessa kotarin manuaalissa dirt removerit on ihan erilaiset kuin mun kotarissa manuaalin mukaan ne saa irti,mut on koittanu eikä lähe mitenkää miten muute voiko tolla keulalla ajaa ,kun se vuotaa vähäsen?
Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo kyllä sillä voi ajaa itsehän sen ajon aikana huomaa kun jousitus huononee ja isoja hyppyjä syytä välttää kun voi pullauttaa loput öljyt ulos mutta varsinaisesti siinä ei hajoa mitään vaikka öljyä jonkun verran liian vähän,tyhjällämkeukakka mahdoton ajaa kun se öljy hoitaa sen jousituksen.....Ja kylla se pölysuoja lähtee irti kun tasaisesti joka puolelta yrittää painaa alas päin mutta aina keula remonteissa järki korvaa voiman.....eli tutki tutki tutki ja sitten vasta hutki niin säästät aika paljon aikaa ja rahaa ja sit aina voi kysyä jos joku neuvois.Asutko missä päin?
Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo iiro ollaan siis käytännössä katsoen naapureita itse asun tuusulassa mutta töissä yleensä keravalla jossa olen syntynyt sillloin joskus.....
Kirjoittaja: IIRO JÄNTTIJoo ihan naapurissa asutaan!!! ajattelin lähteä ens launtaina ohkolaan ajamaan jos vaan oon saanu keulan kuntoon tai keula kestää ajamista.
Kirjoittaja: TIMO KOSKIMoi Iiro!Jos et ole vielä ehtinyt hakea stefoja NIIN älä misssään nimessä SIIS MISSÄÄN nimessä osta tarvike stefoja.....(onvaihdettu ja taas vaihdettujataasvaihdettujavaihdettu).Eli ne tarvike stefat nykypäivänä jostain kumman syystä eivät tunnu kestävän käyttöä,tieyenkin joku viisas kommentoi ajaneensa tarvikestefoilla kymmenen vuottaa mutta olen joutunu korjaamaan poikien pyöristä liikkeissä laitettuja stefoja uusiin kun sinne laitettu ne tarvikk
Kirjoittaja: IIRO JÄNTTIEnsiksi Kiitos vastauksista!! Pyörä on ollu seisomassa viikon,kun olin viime viikonloppuna ajamassa sipoossa.Käyn huomenna ostamassa etupään stefat ja putsaan keulan kunnolla ja neljä tuntia sitten viimeksi ilmasin keulan. Voisko joku kertoa keulan stefojen vaihdosta vähän tarkemmin,kun toi stefojen vaihto on mulle uusi juttu ja vielä voisko kertoa mistä KTM 125 SX 03 keulaan lisätään öljyä tai mistä ne vaihdetaan Kiitos Vastauksista!!!!
Kirjoittaja: HARRI KIRJAVAINENGoogleen hakusanaksi "4357 mx multi adjuster 2000" ja sieltä pitäisi tulla www.wu-wien.ac.at - sivu, joka tarjoaa pdf-sivua (joku fiksumpi varmaan osaisi tehdä linkinkin). Siitä lataamaalla saa kattavat ohjeet iskareiden purkamiseen kuvineen.
Työkalujen mm-koot eivät välttämättä pidä paikkaansa ja muitakin pieniä eroavaisuuksia saattaa olla, mutta kyllä niillä pärjää.
Erikoistyökalujakaan ei juuri tarvitse kun vähän soveltaa ja tekee itse. Kaikkeahan ei tarvitse purkaa. Ohjeitahan niihinkin (esim. stefa-työkalu) on ollut täällä keskustelupalstalla.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKotarin stefat alkaa vuotamaan jo pelkästä käytön puutteesta.
Sellainen pari viikkoa saattaa jo hyvinkin riittää. Materiaali kovettuu
hiukan ja kun se on alunperinkin tehty nipin napin pitäväksi herkkyyttä tavoiteltaessa niin se on sitten siinä.
Rakotulkin sijaan ehdottaisin kopiokalvon siivua, se ei leikkaa niin herkästi
palkeen kieltä stefan huuleen. Puhdistusta kannattaa ainakin kokeilla ensin ellei pyörä ole seisonut pidempään...KKK (kolmen kotarin kokemuksella ;-)).
Kirjoittaja: HARRI KIRJAVAINENJos öljyä tulee liukuputkiin (= stefa vuotaa), niin a) stefan ja putken välissä on likaa b) stefa on viallinen c) keula purkaa painetta sitä kautta, jos ilmaruuveja ei ole säännöllisesti (koskaan) avattu.
Ratkaisut em. ongelmiin ovat
a) Rakotulkilla (esim. koko 0.15) pyöräyttää stefan sisäreunan ympäri (varovasti se stefan ja putken väliin)
b) Stefan vaihto (tai jousen kiristys?)
c) Avaa ilmaruuvit joka ajokerran älkeen
Nämä ovat olleet syyt ja toimineet ainakin itselläni. Viisaammat voivat valistaa lisää...