KTM50 SX -09 käyntiongelmia
Hei!
Kasasin tuossa pojan Kotarin viikko sitten, vaihdoin männän ja tiivisteet jne.
Kaasarin otin irti samalla, mutta en tehnyt siihen mitään muutoksia.
Nyt kun pyörä on ns. läjässä niin ongelma on sen käynnin kanssa.
Eli:
Pyörä lähtee käyntiin ryyppy päällä ekalla polkasulla. Käy hyvin kun ryyppy on päällä ja reagoi kaasuun hyvin, eli kiertää kuten pitääkin, MUTTA kun otan ryypyn pois päältä niin käynti hiipuu pikkuhiljaa, hiipuessa kun avaan ryypyn uudelleen pyörä "elpyy" taas, kun saa ilmeisesti taas tarpeeksi bensaa.
Kaasarin luisti menee vain yhdessä asennossa sisään kaasariin joten ei sekään ymmärtääksni voi olla siellä väärinpäin? Vai?
En ole muuttanut mitään säätöjä kaasarissa lainkaan. Pyörällä on viimeksi on ajettu loppusyksyllä.
Kun ryyppy otetaan tyhjäkäynnin aikana pois, ja avaan kaasun nopeasti pyörä meinaa sammua ( booaa siis ) Jos yritän ottaa kierroksia hiljalleen ylös se onnistuu todella vaivaisesti, mutta sammuu hetken päästä. Eikä kierrä muutenkaan hyvin ilman ryyppyä. Tyhjäkäynti seilaa myös hiukan, etenkin ryypyn ottaessa pois, saattaa kierrokset nousta hetkellisesti enne kuin hiipuu kokonaa.
Kaikki hyvät vinkit tervetulleita :)
Kiitos etukäteen.
Toni
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Luultavasti tyhjäkäynti piiri tukossa,ei kun paineilmalla puhaltelemaan, suuttimet irti ja kaasuttimen kaikki reijät käyt läpi niin ehkä auttaa / tai ultraääni pesurilla jos ei muuten aukea.
Mites sellainen vaihtoehto, että vaatisi vain isompia suuttimia ja neulaa ylemmäs nyt kun on kuitenkin jonkin verran kylmempi kuin silloin loppusyksystä?
Meillä samanlainen pyörä ja ei olla talvella ajettu. Yhtenä päivänä kuitenkin pikkuisen kokeiltiin, niin aikalailla samanlaisia oireita oli havaittavissa. Eli nopeasti kaasun avaamalla huomasi, että laihalla oli ja "booasi".
Ilma/seosruuvia ruuvaamalla ja neulaa nostamalla voi saada ensiapua, mutta kyllä se suuremman pääsuuttimenkin ainakin vaatisi.
Kiitos Kalevi ja Kimmo vastauksista. Pyörä on ollut lämpöisessä hallissa jossa sitä on käynnistelty, eli noin 20 asteen lämmössä. Täytyy ottaa vaan kaasari auki vielä kerran ja putsailla oikein kunnolla. Kun luisti laitetaan kaasariin paikoille ja katsotaan kaasariin sisään ilmanputsarin puolelta, tulisiko luistin peittää koko kaasarin aukko vai tulisiko siellä olla paljonkin tyhjää alla?
Yst terv,
Toni
Onko bensa vanhaa?
Ei oo bensa vanhaa...
Luistista: On se melkein kiinni tyhjäkäynnillä tai kun kaasukahvaa ei käännetä auki. Muutamia millejä tyypillisesti on rakoa etureunassa. Kun katsot ilmanputsarista päin, niin se luistin muoto just siellä puolella voi vähän hämätä, kun se on siellä takareunassa aina silleen koverrettu.
Onkos noissa pakoaukonsäädintä mikä olisi voinut mennä kasauksessa väärin? En tiedä..arvailen vain?
Ei ole tässä laitteessa pakoaukonsäädintä.
Jos ei parane käynti kaasarin purkamisella ja huolellisella paineilma kylvyllä niin meillä rupes kesällä vastaava pyörä oikkuileen samoin....välillä kävi paremmin ja välillä huonommin kunnes käynti lopahti kokonaan -> vika löytyi staattorista ( Mageeton alla oleva levy missä käämit - johto ulos magneeton kopasta). yleis mittari kouraan ja mittomaan vastuksia johdoista....jos on ktm:män oma huolto manuska siellä oli hyvät ohjeet staattorin mittaukseen...jos ei ohmit oikeen täsmäile uutta tilaukseen makso muistaakseni n. 70 eur
Kiitos kaikille asiallisista kommenteista, täytyy yrittää purkaa kaasari tässä lähipäivinä ja katsoa löytyykö ongelma sieltä...laitan tänne taas viestiä kun saadaan uutta infoa :) Tarkoitus olisi saada poika ajelemaan pikapuoli :)
Siis palaillaan asiaan.