KTM SXS jousitus

Kirjoittaja: JUKKA KYTÖVIITA
Onko jollakin tietoa mitä eroja on KTM:n EXC:n jousituksen ja SXS:n jousituksen välillä?
Pyörä on 2004 400 EXC, johon on edellisen omistajan tietojen mukaan asennettu 2005 vuoden SXS:n etu/takajousitus.
Etupäässä on mustat liukuputket ja takaiskunvaimentajan kuori on myöskin musta.
Iskunvaimennus on täysin edellisen omistajan säädöissä ja ehkä hieman jäykkä minulle.

Jos löytyy linkkiä sivulle josta löytyy SXS jousituksensäätö ohjeita, laittakaa näytille.

Pyörän alkuperäinen manuaali ei tässä kohtaa auta, koska jousitus on vaihdettu.

Kitos etukäteen

-Jukka-

Kirjoittaja: matti ruuska moi,2005 sxs keula on kaksikammio keula jonka erottaa helposti siitä et yläkorkeissa on kaksi ruuvin kantaa, toinen ilmausta varten ja toinen typpeä varten.ja siitä syystä vakio keulasta poiketen kompression säätö on yläpäässä ja rebound alapäässä, vakio jouset ovat tod.näk. 4,4 nm jotka kannattaa vaihtaa painostasi riippuen 4,2 tai 4,0 nm jousiin, vakiokeulan jouset eivät käy koska eri mittaiset.tuossa -05 keulassa on myös esijännityksen ns.pikasäätö, kun yläkorkin ruuvaa ja t-kappaleen ruuvit löysää niin ulkoputken saa liutettua alas niin näet sisäputkessa uria jossa lukitus prikka, tuota prikan korkeutta säätämällä saat esijännitystä muutettua, jos esijännityksen laittaa lian löysälle niin jouset alkaa pitämään terävässä iskussa ikävää kolinaa.kannattaa tarkastaa myös typen paine aika ajoin koska se vaikuttaa keulan toimivuuteen selkeästi ,paineet vaihtelee 1,0-1,2 bar;in välillä.kannattaa ottaa huomioon et myös 2007 tuli kaksikammio keula crosseihin joka ei kuitenkaan ole sisärakenteltaan samanlainen kun nämä vanhemmat sxs iskarit.

Takaiskarissa on nopean ja hitaan alueen säätö, 2004 mallissa käytettiin titaani jousta ja 2005 harmaan väristä teräsjousta.eron huomaa lähinnä painosta.
suosituksena on huollattaa tuo takaiskari säännöllisesti kun männän varren laakeri kuluu nopammin kuin vakio iskarissa , sisärakenteesta johtuen.t;matti

Kirjoittaja: JUKKA KYTÖVIITA
Moi
Piti oikein käydä tallissa tarkistamassa , eli
etuputkien yläpäästä löytyy musta korkki jonka ulkoreunalla yksi uppokantaruuvi ja neljä sokkoreikää( erikoistyökalua varten?)
Keskellä harmaa ruuvikanta (n.22mm) joka liikkuu kevyesti mustassa korkissa, sen keskellä on napsujen säätö ruuvi (normaali meisselikanta).

Siis omista etupumpuista ei löydy kahta eri ruuvia??

Takajousena on valkoinen jousi, takavaimennin kuitenkin kauttaaltaan musta.

En tiedä saako tuosta kuvauksesta mitään selvää.

Kirjoittaja: JARMO HÄNNINENTaitaapi olla 2007 EXC:n keula jossa on jousen esijännitykselle pikasäätökorkit.

Kirjoittaja: JUKKA KYTÖVIITASaattaa olla, onko 07 EXC:n keulassa mustat liukuputket?

Kirjoittaja: JARNO MATTILAsaattaa olla vanhempaa sxs mallia. jo 2002 oli mustat liukuputkea,edessä sekä takana.

Kirjoittaja: JUKKA KYTÖVIITATäytyy koittaa kysyä entiseltä omistajalta kuka muutoksen on tehnyt, jos saisi sitä kauttaa tietoa.

Kiitokset vastanneille

-Jukka-

Kirjoittaja: TUOMO OKSANENkuulostaa tutulta,onko sulla kaikki pyörän vanhat luovarit tallella jos on ja minun nimeni niistä löytyy,niin tiedän noista iskareista jotakin ?

Kirjoittaja: JUKKA KYTÖVIITAMorjens!

Kaikki luovarit löytyy ja sinun nimesikin komeilee yhdessä niistä.

Pistätkö yhteystietojasi mulle vaikka tekstarilla niin voisin soitella.

-Jukka-

0400 390906

Kirjoittaja: JUKKA KYTÖVIITANo niin, homma selvisi.
Eli iskunvaimentajt ovat 300 six days mallista 04 tai 05 vuoden mallista.