KTM SX 125 Käyntiongelma

Kirjoittaja: Lare KarttunenKaveri sääti kaasaria ja ehin ajaa n30m. sitte sammu. Laitettiin säädöt niinku ne oli. Ei käynnistynyt. Tulppa oli ihan märkä, kuivattiin se, laitettiin kiinni ja lähti käyntiin mutta sammu sitten heti, otettiin taas tulppa pois ja ihan märkähän se oli, sama toistui kuivaamisen jälkeen. Kävin ostamassa n. viikko sitten uuden tulpan jolla ongelma ratkesi... Kunnes taas tänään kävi sama että sammui eikä lähde käyntiin ja kastelee tulpan heti. Onko vika säädöissä vai missä? Jos joku vois vaikka neuvoo ne säädöt jos siihen nyt on jotain "oikeita" säätöjä.

Kirjoittaja: TOM NORDMANHieman kuulostaa siltä että kaasaria säädettäessä on seokset menneet liian rikkaalle, eli liikaa bensaa. Vaihdoitteko tyhjäkäynti/pääsuuttimen liian isoon? Eihän ryyppy vaan jumita?

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenOlisiko viisasta laittaa ne säädöt takaisin ennenkuin kaverisi " sääti" kaasaria.
Tai katso ohjekirjasta vakiosäädöt ja laita ne.

Kirjoittaja: Jukka OittinenOireiden perusteella mittaisin/vaihtaisin ensin tulpanhatun,jonka jalkeen magneeton staattorin mittaus/vaihto..Kotarin ohjekirjassa on molemmille arvot.Tarvitsee vielä ohmi-mittarin sekä vähän sähkomiehen "vikaa"

Kirjoittaja: Jukka OittinenNiin muuten jos neulaventtiiliin on "unohtunut" asennushiekan jyvänen,voisi oireilla kuten kuvailit.

Kirjoittaja: EETU HEINOPutsaa aluksi kaasuttimen ja pistää vakio säädöt. Siinä yhteydessä tarkistaa kaikki läpät, kanavat, yms, yms polttoaine puoli. Tämän jälkeen juuri mittaa puolan, magneeton sun muiden sähkölaitteiden arvot kuten Jukka Oittinen sanoi. Tämän jälkeen lähtisin itse vasta vaihtamaan osia, kun ne kuitenkin maksavat rahaa, joka ei puissa kasva...

Kirjoittaja: Lare KarttunenNiin ja pyörä on vuosimallia -04

Kirjoittaja: Moto FreakKai oot lämmittäny koneen hyvi ennen ajoa? Oma CR etenkii hieman viileämmillä ilmoilla hajottaa tulpan hyvin usein jos lähtee kylmäl koneel päristelemää.