Ktm Exc 125cc Kokemuksia/tietoa yms.

Kirjoittaja: Joonas NuutinenElikkäs, kaipailisin vähän kokemuksia tästä kyseisestä pyörästä.

- Millainen on ajaa? Repivä?
- Kuluttaako paljon?
- Sopiiko pienemmälle kuskille, madalletun satulan kera?
- Lastentauteja / tyyppivikoja?
- Millainen jousitus?
- Kestävyys?

Siinä olis vähän näitä kysymyksiä. Tarkoitus olisi hankkia kyseinen pyörä, tai sitten joku muu, mutta tämä vaikuttaa ihan hyvältä. Kertokaahan vähän kokemuksia ks. pyörästä. Kaikkia asioita en ehkä hoksannut kysyä, mutta kertokaahan kaikkea mahdollista. Mitenkähän tämä pyörä mahtaa soveltua vähän pienemmälle kuskille ja tietenkin madalletun satulan kera? Ajattelin vaan että olisi hyvä asia, että jos edes yksi jalka ylettäis maahan...
Minulle onkin jo tarjottu todella hyviä käytettyjä pyöriä, niin haluaisin kuulla kaikki hyvät / huonot puolet pyörästä, ennen kuin menen ostamaan...
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOfftopic jatkoa sen verran, etta en kylla tieda sitten kuinka persjalka itse olen, mutta mainittemallas tyylilla saan juuri ja juuri pidettya tollasen 87cm istuinkorkeus valikoko-pyoran pystyssa. Isossa pyorassa tarviikin sitten olla 10cm koroko kohdalla, jotta onnistuu edes silla tyylilla. Ja tyontamisesta ei tule mitaan kun sarvet on suunnilleen kaulan/leuan korkeudella, eika tule kylla tuon valikoonkaan tyontamisesta vaikka kevyt onkin, kun samalla korkeudella koitin. Eli silloin vastakkaiselle puolelle juuri ja juuri ylettyy, mutta maessa pitais kayttaa sellasta lihasta, jota ihmiskehossa ei ole...
Ja ollen siis persjalkanenkin, ehka, mutta 1,5m ei minusta juuri parempaan riita vaikkei olisikaan. Mut nayttaapa ne taalla muutamat tyypit tietavan, etta tallasellakin tumpilla olis varpaan karjesta haaruksiin metri matkaa :-)

Kirjoittaja: Jukka SundvallTänä vuonna ajettiin sm-crossissa yhden erän kakkoseksi vakio EXC:n koneella. Ready to race.

Kirjoittaja: Ville SepponenOfftopic: Itekkin olen semmonen persjalka että on saanut tapella vähän pyörän korkeuden kanssa. Mutta paikalleen, kun pysähtyy niin siirtää perseen toiselle sivullee ja jalka maahan. Ei sen kummenpaa ja varmasti onnistuu lyhyeltä... Ainut millonka on pituudesta ollut todella haittaa, kun vapaalle hyppää ja vauhti pysähtyy. Sillon yleensä kellahtaa kevyesti nurite ja vähän työntää tasasemmalle ja hyppää puikkoihin ja jatkaa matkaa.
Vähän väittäsin vastaan tuossa osien saannissa. Kulutusosia on saanut maahantuojalta aina parin päivän sisällä. Ja tarvike osia kyllä saa vaikka kuinka paljon nykyään kotarin pyöriin. Jotkut on saman hintaisia kun kiinalaisiin(älkää ottako vakavasti) ja jotkut vähän kalliimpia.
Hyvä kampe siinä missä muutkin...

Kirjoittaja: Jussi Kervinenhöh.. Ihme tyyppi tuo sirkku.. mitä väliä on miten pitkä on? en ainakaan ite hirveesti jalat maassa pyörällä aja. Jos joku spoori on niin kyllä pyörä sen verran kallellaan menee että jalka yltää maahan vaikka olis 150 pitkä. Ja liikkeellelähtökin onnistuu jos sen haluaa onnistuvan. pyörän voi käynnistää vaikka ei sen päällä istuisikaan jne.

Kirjoittaja: JONI WESTMANjoo samaa mieltä noista sirkun joistain kommenteista ei oikee tunnu olevan mitään järkeä..mut toi on tota NAISTEN LOGIIKKAA!! :D

Kirjoittaja: JONI WESTMANhyvä pyörä se on ajaa..ite oon ainakin pitänyt omastani..suosittelen..mutta ei niissä muissakaan mitään vikaa ole..

Kirjoittaja: Kari HaapasaariKehuvat että on hyvä ajaa, ja vääntää jo alhaalta. Meidän EXC:llä on ajettu sekä tiellä ja muutama sarja crossi, hyvin kesti. Männällä ajettiin 135h mutta männän käyttöikä oli siinä, vaikka joku sanoi, että uudet renkaat ja menoks en kuitenkaan malttanut olla vaihtamatta myös mäntää. Muuten toimii aika hyvin ainakin näin syksyllä kun on pukilla tallissa.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOPetrille vaan tiedoks, etta ehka sun kannattaa alkaa kayttaa 150cm vaatteita, meinaan jottas edes tietasit mista puhut.
Etta voit sitten ihan mun puolestani kehottaa keta vaan ajamaan pyoralla, jossa jalat ylertty just maahan 20cm kannon kohdalla, mut sano sit ees etta se pyoralla jonkin aikaa ajaminen ennen kun alkaa rakentamaan tarkottaa sita!

Kirjoittaja: Joonas NuutinenNo, okei myönnetään, en itseasiassa tiedä mitä haluan.
Honda Cr 125 ja tämä Ktm Exc 125 ovat olleet mielessä, mutta muita en ole edes vilkaissutkaan.
Meisseli kyllä pysyy kädessä...

Kirjoittaja: Olli SaarinenPuolentoista vuoden okemuksella voin sanoa, että ihan oiva kapine. Ainoa remppa on ollut kiertokangen ja männän vaihto. Niistäkin kiertokangessa oli ilmeisesti jokin valmistusvirhe. Kulutus on kaksitahtiseksi kohtuullista. Tankillisella ajaa enskamaastoa kyllä ihan tarpeeksi. En tiedä kuinka pitkä olet, mutta itse olen noin 170 ajokengät jalassa ja ihan kohtalaisesti yletyn maahan. Tätä lyhyemmillä saattaa tulla ongelmia. Enskaiskareista huolimatta jousitus riittää varmasti harrastaja tasolla hyvin pitkälle myös crossissa ja säätövaroja on riittävästi. Tuntumaltaan minun käteen paras mitä olen koittanut. Jotenkin en saa samanlaista tuntumaa pyörään esim. Hondalla. Miinuksena voisin sanoa varaosien hinnat. Muita kuin alkuperäisosia on vähänlaisesti saatavilla ja orkkisosat maksavatkin sitten mansikoita. Onneksi niitä ei loppujenlopuksi hirveästi mene. Myös etujarrupalat kannattaa vaihtaa alkuperäisistä paremmin lämpöäkestäväksi: rivakan ajon jälkeen jarruista saattaa alkuperäispaloilla hävitä paras purenta, jopa metsässä. Suosittelen pyörää lämpimästi.

Kirjoittaja: Petri HeinonenKotarit on hyviä pyöriä.Ja Sirkku,pyörällä kannattaa ajaa ensin jonkinaikaa,ennen kuin alkaa heti rakentamaan.Kyllä valmistajat aika hyvin ne viimeistelevät tehtaalla jo.

Oli pyörä minkämerkkinen tahansa,on meisselin hyvä pysyä kädessä.

Kirjoittaja: Jani MielonenLöpö löpö... oon seuraillu jo jonkun aikaa tuota sinun pyörän vaihtoos ja ei siitä taijja tulla mittään. no oikeassa tietenkin olet siinä että kysellä kannattaa, mutta semmosen kuvan oon saanu että et tiedä välttämättä itse mitä edes haluat? EXC, CR, KX, RM, YZ jne. ovat kaikki huippu pyöriä eikä minkään ostos ole virhe. yksilöt ratkaisevat miten pyörä tulee toimimaan ja kestämään. Onnea pyörän ostoihin

Kirjoittaja: Joonas NuutinenJani! No mitä mää nyt tein, ajattelin vaan kysyä kommenttejä ks. pyörästä...
Ajattelin kato, että en viitti ostaa ns. "sikaa säkissä"
Meisseli kyllä pysyy kädessä!
Taidat itse käyttää sitä vähän muuhun!

Kirjoittaja: Joonas NuutinenEi onnistu ei... (Ei tästä mitään riita sitten...)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOUsko jo, etta ei se niin vaan onnistu.
Joudut teettamaan muutokset molempien paiden iskareihin, hl. 300e, tanaan
kysytty RacingBikesta.
Ja se tarkoittaa myos sita, etta joustovaroista lahtee pois 6-10cm.
Itse ajoin perseeni ihan tarpeeksi kipeeksi ilman penkkia pikku superlonin palalla, joten suosittelen sinua kokeilemaan sita ennen kuin ostat mitaan.

Kirjoittaja: Jani MielonenEiköhän tuo ole hyvä peli, osta eläkä jankkaa. Meisselin on hyvä pysyä kädessä...

Kirjoittaja: Tuomas Pietiläinenjoo, ja mieluummin ruuvimeisselin kun kaverin tai oman meisselin..

Kirjoittaja: Joonas NuutinenNo en mää sillä tiellä meinaa ajaakkaan. Metässä, metässä....

Kirjoittaja: Lauri KuisminMinäkin oon ostamassa samaa pyörää a1:senä!
En mäkään tosta paljoo tiedä.
Kisa enska se on enemmän metsään kuin tielle suunniteltu!