KTM 520 SX -02 Ei käynnisty
Kirjoittaja: Jarkko Ala-HukkalaOlin ajamassa pyörällä ja ojaa ylittäessäni pyörä sammui. Sain pyörän kuitenkin käytiin muutamalla polkaisulla, mutta muutaman metrin jälkeen sammui uudelleen. Pyörä sammui tavallaan tukehtumalla, ei lennosta kovilta kierroksilta. Ajattelin että olisiko jollain kokemusta tai tietoa vastaavasta?
Tulpanhatun ostin uuden ja johdosta otin palat pois päistä. Tulppaa olen vaihdellut ja sammutusnapin olen testannut, ei apua. Tulppa antaa omasta mielestäni heikkoa kipinää, eli kateissa se ei ihan kokonaan ole. Muutaman kerran olen saanut pyörän käymään ihan arviolta 5 sekuntia, mutta sen jälkeen sammuu. Kiihdytyspumppu toimii ja tulppa kastuu.
Mitä voisi seuraavaksi kokeilla. Millään ei viitsi ostella uusia osia järjestyksessä. Tätä ennen pyörä on toiminut mukavasti kun vain opetteli aluksi nelarin salat käynnistymiseen.
Kiitos etukäteen.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jarkko Ala-HukkalaHomma selvisi. Venttiilin ulompi jousi kolmessa osassa. Pienillä vaurioilla onneksi selvisi, ainoastaan venttiili meni uuteen, pakovenoille uudet jouset sekä tiivisteet. .. Kiitos kaikille vastauksista.
Kirjoittaja: Jarkko Ala-HukkalaEi kyllä tule mieleen mistä toisen puolan saisi. Venttiilit tuli säädettyä, mutta sekään ei auttanut. Suuttimia ei ollut irti. Mitenkäs voiko ajoitus hypätä tälläisessä tilanteessa ja mitenkä sen vaikutus käyntiin lähtöön?
Kirjoittaja: JUSSI MIELONENKuullostais jotenkin puolalta tuo vika, onko sulla mahdollisuutta kokeilla toisella puolalla?
Kirjoittaja: Jarkko Ala-HukkalaPitääpä tarkistaa seuraavaksi. Kaasari oli auki ja puhdistelin sen ja rasvailin ruostuneen kiihdytyspumpun akselin tuossa 2 viikkoa sitten. Pitää tarkistaa olisko siellä jotain jäänyt löysälle ja sit irronnut.
Kirjoittaja: TOM NORDMANOmassa vastaavassa EXC mallissani taannoin oli pulmana tuo sammutusnapin maadoittaminen.
Kirjoittaja: JARNO KASSLINTulpanhan vaihdoit ensimmäisenä?
Kirjoittaja: Jarkko Ala-HukkalaTulpan vaihdoin tosin ensimmäisenä ja hatun ostin uuden, mutta ei vaan pelitä. Pitää tässä nyt oikein perehtyä kun töiltä ehtii. Kiitos vastauksista, mutta vielä käymättömyyden syy selvittämättä.
Kirjoittaja: timo jussilainenoletko katsonut ettei kaasarin suuttimet ole tukossa tai tipahtaneet kohokammion pohjalle.
Kirjoittaja: Jarkko Heikkilävarmaan jo irroitit sammutusnapin ja koitit, ettei se maadoita?
Kirjoittaja: Jarkko Ala-HukkalaKyllä se tuli melkein ensimmäisenä mieleen tulpan ja tulpanhatun jälkeen. Myös magneeton kopan avasin ja se minun silmääni näytti ehjältä. Mitenkäs tuo sytytyspuola oireilee? Antaako ollenkaan kipinää jos se on rikki ja entä yläpuola?
Kirjoittaja: Jarkko Ala-HukkalaOjassa ei ollut vettä. Olen yritellyt tarkistella johdot ja maadoituspaikat. Kaikki kuivia ja hapettumia ei ole. Ihmetyttää vain, että voiko stumppaaminen rikkoa jotain?
Kirjoittaja: NIMETÖNVoisko olla että sähköihin olis päässyt vettä ojaa ylittäessä?