KTM 450 SX vm.2005

Kirjoittaja: Toni Luoma-ahoTalvipainaa päälle ja pakkanen joten kaasuttimeen tartteis saada nyt semmoset säädöt jotka toimii!

1. Eli miten iso suutin/suuttimet pitää vaihtaa

2. Neulan asento

3. Ilmaruuvi kuinka paljon auki

Ajettelin vain että jos joku jäärataa tai talvella enskaa ajanut on löytänyt hyvät säädöt niin olisin avusta enemmän kuin kiitollinen.

Kirjoittaja: MIKAEL NYBERGOma Ramoni toimi hienosti seuraavilla säädöillä:

TALVELLA

Neula: Orkkis, nosta yhdellä pykälällä
Pääsuutin: 188-190
Tyhjäk: 42 tai jos on todella kylmä 45
Seosruuvi 1.5-1.75 auki

Nämä säädöt Akrapovicin putkistolla.

Kirjoittaja: SAMI SAINIOKiitos vinkeistä, taidan kokeilla ensin sitä tulpaa. Toisaalta katsoin huoltotunteja ja niiden perusteella pitäisi myös tarkistaan venttiilien väljyys.
Kiitos vielä ja mukavia ajokelejä!

Sami

Kirjoittaja: MARKO VALTONENItselläni on myös Ramoni. Nopean kaasunkäytön huonoon reagointiin voisi auttaa kiihdytyspumpun kalvon vaihto. Itselläni ainakin auttoi. Mitä kaasarin säätöihin tulee, niin ei siihen ihmeitä tarvitse tehdä. Oma moponi toimii hienosti ainakin näillä:

KESÄLLÄ

Neula OBDT N (clips 4 ylh.)
Pääs. 188
Tyhjk. 45
Seos. 1.30 (1.15-1.45)

TALVELLA
Neula OBDT N (clips 5 ylh.)
Pääs. 188
Tyhjk. 48
Seosr. 1.30 (1.15-1.45)

Ainoat muutokset, joita olen tehnyt kaasariin.
Toki saannölliset ventiilien säädöt ym. huollot kannataa tehdä.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENOletko katsonut imuventtiilien välykset?

Kirjoittaja: JUHA KUNTTUOot varmaa kokeillu uutta tulppaa?? Mulla oli kesällä samankaltaisia ongelmia eli ei vastannu kaasuun ja meinas tukehtuu ja paukutti putkessa ja kaikki korjaantu tulpan vaihdolla

Kirjoittaja: SAMI SAINIOLöysikö Toni vastausta RAMONIN käynti ongelmiin? Mulla on itsellä sama pyörä ja kahdella viimeisellä ajo reisulla on ollut kaasun kanssa ongelmia. Lähtee hyvin käyntiin ja käy imun kanssa hyvin, tyhjähäynti myös OK. Jos vääntää pikkukierroksilta kaasua nopeasti niin sammuu, kovilla kiekoilla ei niin paha mutta ei vastaa kaasuun niin kuin pitäisi vaan miettii ensin hetken. Itse mietin ensin kiihdytyspumppua, purin ja puhdistin kaasarin ei löytynyt mitään kummallista mutta ei kyllä vikakaan poistunut. Paukkuu kun ajossa löysää kaasun ja jos oikein kaasutta niin putkesta lyö pitkää lieskaa.

Olisiko jollakin parempaa tetoa viasta.

Sami

Kirjoittaja: Toni Luoma-ahoAivan...

Nyt kun olin lähdössä ajamaan ja pakkasta -4 niin pyörä lähtee kyllä käyntiin suht helposti mutta se ei meinaa käydä olleenkaan ennnkuin se lämpiää kunnolla, aivan kuin jokin vastustaisi?

Ajossa kaasuun vastaaminen on aivan eri planeetalta kuin kesällä.

Joten todennäköisesti se ei saa bensaa tarpeeksi.

En tiedä onko tällä nyt suurempaa merkitystä asian kannalta mutta tämä on pyörä on Ramon Edition ja tässä on eri mäntä ja nokat sekä sekä putkisto mitä "normaalissa" SX:ssä

Täytynee tutkia tarkemmin ohjekirjaa vielä, josko sieltä löytyisi jotain apuja.

Kiitos vastauksista!

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIJos en ihan väärin muista Kotarin kaasarissa säädetään polttoainetta eikä ilmamäärää. Jos tuntuu käyvän laihala

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENItse en tässä vaiheessa vaihtaisi mitään, nelareihin harvemmin joutuu säätämään mitään. Kokeilisin ensin miten toimii ja jos ei toimi niin kysyn sitten uudestaan. Ja jos toimii niin en tee mitään. Mutta 2-t:ssä joutuu säätämään paljon enemmän.