KTM 450 EXC
5.6.2006 - 22:31
|
Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMINyt on sitten tallissa oranssia yhteensä 1075 cc
Onko tuossa otsikon mukaisessa raksvaattorissa jotain uutena seurailtavia hipistikkeleitä, ns. merkille tyypillisiä kohteita jotka pettää, ellei huomaa seurata?
Sahuri
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo itse tein tuossa yläkerran perushuollon vaan sen takia ettei mitään mee paskaks toisn mulla vanhempi nelari (02) mutta tuo nokkaketju homma oli metka sii mun mopolla ajettu joo reilusti yli tuplat noihin lainatunteihin ja silti kun asetin uuden ja vanhan ketjun rinnakkain niin venymää ei ollut juuri edes nimeksi joten ottaa sen kiristimen irti ja tarkistaa sieltä tilanteen juuri niinkuin aiemmin neuvottiin mutt
Kirjoittaja: HARRI KIRJAVAINENJakoketjun kiristin on automaattinen ja toimii jousella. Siitä kannattaa tarkistaa ketjun venyvyys. Mötikkä irti ja jos on kaksi naksua tai enemmän jäljellä, niin vaihtotarvetta ei (välttämättä) ole (idea selviää kyllä silloin kun se on kädessä). Jos alle, niin ketju alkaa olla vaihtokunnossa.
Takaisin laittaessa sitten samaan kohtaan kuin ennen kokeilua tai "nollaa" ja painaa ohuella ruuvimeisselillä varovasti säädöt kohilleen.
Tosin tuntien mukaanhan ketju kannattaa vaihtaa...Yhden KTM-myyjän mukaan kaikki yli 100 tunnin on laina-aikaa...Itsellä laina-aikaa jo aika paljon ja kaksi naksua jäljellä.
Kirjoittaja: Nikkanen EeroJeps.En tiedä miten toi akku sinne tehtaalla laitetaan,mutta toi geelipatteri pitäis ennen käyttöönottoa ladata ja vieläpä niin,ettei syöttöä olis yli 0,5 A.Vaikuttaa sitten akun lopulliseen käyttöikään parantavasti.Omasta vanhuksesta (-03) akku meni 3 kk käytöllä ja uusi tietty maksoi miljoona 7 ,-,mutta ainakin EXIDE tekee samaa hyytelöakkua ja hinta paikallisessa n.50,-.Lisäks vanhemmissa oli takahäkin pulttaus lakattu,jolloin virtapiiri katkesi,eikä latausta tullut perille asti.Häkin alaruuvit irti,hionta ja takas kiinni.
Kilometrien karttuessa (3500) olen miettinyt tota nokkaketjun kiristintä,eli onko se automaatti,vai pitääkö se säätää siitä pytyn ruuvista,ja kuinka se venyy ja kuluttaa kampuran ratasta?Milloin ootte vaihtanu?
Sahuri ei tainnut tästä vastausta saada,mutta lisäkysymysten ryöppy kasvoi.Vastatkoon ken tietää.
nim. tallissa vasta 575cc kotkaa...
Kirjoittaja: Anssi LehtinenAinakin vanhemmissa kotareissa löystyi myös vaihdepolkimen kiinnitys. Vähän väliä joku huuteli lähtökarsinassa 8 millin t-avainta :)
Kirjoittaja: Kees van NiftrikAkku on aika pieni - olisikohan se ollut 4 Ampeerituntia, joten pyörän joutuu polkaisemaan käyntiin, ellei ole käytetty kuukauteen pariin. HUOM!Tämä "ongelma" koskee siis vain herrasmiehiä. Rahvaanomaisemmissa malleissahan käynnistys ei tapahdu pelkällä napin painalluksella. ;)
Kirjoittaja: TUOMAS MÄKINENKäynnistyspolkimen kiinnityspultista puuttuu ruuvvilukite, löystyy nopeesti. Venttiilit kannattaa säätää 3-4h. kohdalla. Eipä juuri muuta mielessä.